    From: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie i dyscyplinarka...
    Date: Sat, 14 Jul 2007 07:59:40 +0000 (UTC)

    Olgierd <n...@o...com> napisał(a):
    > Tak, pamiętaj jednak, że w pewnych sytuacjach jeśli Ty dostajesz
    > wypowiedzenie masz większą szansę na odprawę. Odszkodowanie w przypadku
    > zastosowania art. 55 par. 1(1) kp (strzelam z pamięci, może to jest inny
    > przepis) może być niższe i niekoniecznie należne.

    Tak tylko że w mojej sytuacji sprawa troszke skomplikowana. Konkretnie to mam
    3 mies wypowiedzenie umowy ze strony zakładu. Powodem jego rozwiązania niby
    mój brak staranności i sumienności lekceważące podejscie do pracu, brak
    przestrzeganiaczasu pracy /par.8 pkt2.1 i pkt 2.2 a podst. prawna to art.30
    par 1 pkt2 KP/. Wiem że nic takiego nie mogą mi udowodnić więc nie boję się
    ich podać do Sądu Pracy. Jednak mówiąc szczerze takie wypowiedzenie jest dla
    mnie wygodne gdyż od razu dostaje zasiłek dla bezrobotnych w przeciwieństwie
    gdybym to ja się zwalniał. Mam tylko pewien dylemat czy w świadectwie pracy
    będzie widnieć taka zła opinia o pracowniku, czy tylko że rozwiązano umowe na
    wniosek pracodawcy? Dodam że wielu ludziom tak zrobiono, gdyż firma nie chce
    robić redukcji etatów /mają zmniejszyć załoge o około 30%/. Jeśli mógłby ktoś
    mi wyjaśnić to prosiłbym także o to: co firma zyskuje nie robiąc redukcji
    etatów tylko stosując takie wybiegi?
    Inne pytanko to: jak można wyczyścic taką zła opinie w świadectwie? Czy taka
    opinia ma duże znaczenie w znalezieniu nowej pracy? Ponoć jeśli się zatrudnia
    pracownika to po przepracowaniu 3 miesięcy na nowym świadectwie już tego nie
    ma? Czy może wystarczy przepracować 1 tydzien i "papiery" są wyczyszczone?

    Dziękuje za dyskusje.
    Pozdrawiam
    Krzysztof