  • 11. Data: 2007-07-14 12:05:29
    Temat: Re: Wypowiedzenie i dyscyplinarka...
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysztof napisał(a) :

    > mam

    > niby
    > art.30

    > Tak w piątek dostałem wypowiedzenie i mam 7 dni na odwołanie do Sądu Pracy
    > więc chce przemyśleć wszystkie za i przeciw.

    > Ogromnie byłbym wdzięczny.

    Uzasadnienie pozwu:

    Sposób sformułowania wypowiedzenia jest w jawnej sprzeczności z

    Wytycznymi Sądu Najwyższego z dnia 27 czerwca 1985 r. dotyczącymi
    wykładni art. 45 kp i praktyki sądowej stosowania tego przepisu w
    zakresie zasadności wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas
    nieokreślony.

    Wytyczne te są zawarte w

    Uchwale
    pełnego składu Izby Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu
    Najwyższego z 27 VI 1985 r. Sygn. akt: III PZP-10/85

    Rozdział XI
    "Przyczyna wypowiedzenia powinna być prawdziwa i konkretna.
    Wypowiedzenie jest nieuzasadnione, jeżeli wskazana przez zakład
    pracy przyczyna jest nieprawdziwa.
    Przykładem nieprawdziwej przyczyny jest pozorne zmniejszenie
    stanu zatrudnienia, w którym na miejsce zwalnianych pracowników
    zatrudnia się innych.
    Konkretność przyczyny wymaga jej sprecyzowania. Nie wystarczy
    ogólnikowy zwrot (np. utrata zaufania do pracownika) lub
    powtórzenie wyrażeń ustawowych (np. naruszenie obowiązków
    pracowniczych), jeżeli nie jest połączone z wykazaniem
    konkretnych okoliczności, które taki ogólny wniosek uzasadniają."

    Chyba powinieneś też skontaktować się pilnie z Państwową
    Inspekcją Pracy. Lubią takie przypadki.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 12. Data: 2007-07-14 12:07:57
    Od: "Krzysztof" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > masz w aktach jakieś nagany?
    > Jak nie, to wygląda na to, że masz wygraną sprawę.
    hehe, no właśnie dzień wcześniej przed otrzymaniem wypowiedzenia otrzymałem
    nagane. Zarzut jednak był absurdalny więc z mety dałem sprzeciw, więc
    piłeczka teraz jest po ich stronie, jak będą chcieli dalej to z mojej strony
    od razu do Sądu Pracy z tej okazji. Więc tu widać ewidentnie podstępność i
    chciwość mojego Zakładu. Później bardzo chętnie pochwale śie z nazwy co to za
    firma /istnieje od 30 lat i jeszcze za głebokiej była prywatna i duża/.
    I tu pojawia się odpowiedz na pewną jakby sporną kwestie, która pojawiła się
    akurat w tym wątku, a mianowicie iż w Sądzie Pracy pracownik nie powinien
    mieć żadnych bonusów tylko w razie przegranej zwracać koszty drugiej stronie
    czyli Zakładom. W przypadku nagminnych pieniaczy to może miało by sens,
    jednak myśle że jest ich znikoma ilość. Jednak uważam że bezpłatność dla
    pracowników /lub ewentualnie pokrywanie jakieś tylko cząstkowej części w
    przypadku przegranej/ jest sprawiedliwa. Zakład pracy zawsze będzie miał
    przewage z starciem z pracownikiem. Zawsze wcześniej może sobie odpowiednio
    przygotować sobie grunt aby osiągnąc swój cel. W przypadku jego przegranej
    koszt myśle że jest znikomy dla budżetu firmy, dla pracownika jednak może
    stanowić pokaźny procent w stosunku do dochodu.

    Pozdrawiam!

  • 13. Data: 2007-07-14 12:49:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > ale jakie wypowiedzenie: 3 miesięczne dla mnie od zakładu, czy jako
    > dyscyplinarke Urząd Pracy to potraktuje?

    Jak wypowiedzenie dla ciebie. Ale chodzi o to jak ty ICH zwolnisz
    dyscyplinarnie :)

    > Na rozwiązaniu umowy o pracy za wypowiedzeniem mam:
    >
    > Podst. prawna: art.30 par.1 pkt.2 KP"

    Tylko to lub zwrot analogiczny winno znaleźć się w świadectwie pracy.
    Gdy napiszą coś więcej - wniosek o sprostowanie świadectwa pracy.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 14. Data: 2007-07-14 12:51:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Składasz pozew o przywrócenie do pracy i dostajesz bodajże do 3
    > miesięcznych wynagrodzeń jako odszkodowanie.

    To są roszczenia alternatywne: albo przywrócenie do pracy albo
    odszkodowanie. Nigdy nie jednocześnie.

  • 15. Data: 2007-07-14 12:55:37
    Od: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przepraszam kwestia kosztów przegranych spraw w Sądzie Pracy pojawiła się w
    wątku "Pozwanie do sądu i możliwość odwołania tego..."

  • 16. Data: 2007-07-14 12:56:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Jednak uważam że bezpłatność dla pracowników /lub ewentualnie pokrywanie jakieś
    tylko cząstkowej części w
    > przypadku przegranej/ jest sprawiedliwa.

    Dlaczego miałoby to być sprawiedliwe? To że pracownicy nie ponosili by
    kosztów drugiej strony w razie przegranej, a inni nie mający statusu
    pracowniczego by ponosili to byłaby niesprawiedliwość (nierówność wobec
    prawa). No chyba że mówisz o "sprawiedliwości społecznej" :(

    > Zakład pracy zawsze będzie miał przewage z starciem z pracownikiem. Zawsze
    wcześniej może sobie odpowiednio
    > przygotować sobie grunt aby osiągnąc swój cel.

    Naprawdę? Jakby tak było to zakłady pracy nigdy by nie przegrywały
    procesów z pracownikami, a przegrywają. Wygrywa ten kto ma rację i
    potrafi to wykazać przed sądem.

    I przypominam że miniony ustrój teoretycznie już odszedł: nie ma
    przymusu zatrudniania pracowników.

  • 17. Data: 2007-07-14 13:03:28
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 14 Jul 2007 10:22:05 +0200, Johnson napisał(a):

    > Zapewne odprawy

    No i gdyby mieli wejść w procedurę zwolnień z wiadomej ustawy o dziwnym
    tytule to jeszcze cały korowód z tym związany.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 18. Data: 2007-07-14 13:04:32
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 14 Jul 2007 14:51:29 +0200, Johnson napisał(a):

    > To są roszczenia alternatywne: albo przywrócenie do pracy albo
    > odszkodowanie. Nigdy nie jednocześnie.

    A nie: przywrócenie do pracy *oraz* wynagrodzenie za czas pozostawania
    bez pracy, nie wiecej jednak niż za 3 miesiące?
    Jestem na urlopie, kp zostawiłem w domu, więc strzelam z pamięci...

  • 19. Data: 2007-07-14 13:21:16
    Od: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To są roszczenia alternatywne: albo przywrócenie do pracy albo
    > odszkodowanie. Nigdy nie jednocześnie.

    ale o tym /czy do pracy, czy odszkodowanie/ kto decyduje sąd, zakład czy może
    ja?

  • 20. Data: 2007-07-14 13:52:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > A nie: przywrócenie do pracy *oraz* wynagrodzenie za czas pozostawania
    > bez pracy, nie wiecej jednak niż za 3 miesiące?

    A to jest w istocie rzeczy 3 roszczenie ... które nie jest obowiązkowe
    :) i które może być dochodzone w odrębnym procesie (do czasu przedawnienia).