    From: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie i dyscyplinarka...
    Date: Sat, 14 Jul 2007 10:14:58 +0000 (UTC)

    > dostaje zasiłek dla bezrobotnych w przeciwieństwie
    >
    > Jak ty ICH zwolnisz (art. 55 §1(1) kp) to urząd pracy musi cię
    > potraktować jakby to ONI cię zwolnili, czyli jak byś dostał
    > wypowiedzenie (art. 55 §3 kp).
    ale jakie wypowiedzenie: 3 miesięczne dla mnie od zakładu, czy jako
    dyscyplinarke Urząd Pracy to potraktuje?

    > ia o pracowniku, czy tylko że rozwiązano umowe na
    >
    > Tylko sposób rozwiązania stosunku pracy, a nie opinia czy przyczyny.

    Przepraszam że jeszcze raz się upewnie ale jest to dla mnie bardzo ważne.

    Na rozwiązaniu umowy o pracy za wypowiedzeniem mam:
    "Przyczyną wypowiedzenia umowy o prace jest brak staranności i sumienności w
    wykonywaniu podstawowych obowiązków pracowniczych zgodnie z Regulaminem Pracy
    tj:
    par.8 pkt.2.1 - lekceważące podejście do pracy
    par.8 pkt.2.2 - brak przestrzegania czasu pracy ustalonego w zakładzie
    pracy /w tym zakaz oddalania się z miejsca pracy bez zezwolenia przełożonego/

    Podst. prawna: art.30 par.1 pkt.2 KP"

    Ponieważ myśle że bez problemów moge to obalić, a moja kilkunstoletnią prace
    uważam za staranną i sumienną niejako takie argumenty są dla mnie jak
    policzek w twarz. Zależy mi tylko na utrzymaniu tej opini u przyszłego
    pracodawcy, a z tym zakładem bardzo chętnie się rozstane. Tak więc czy nie
    będzie tego zapisanego w aktach pracowniczych oraz w Świadectwie Pracy /czy
    mam rozumieć że NIGDZIE to nie będzie odnotowane/?
    Ponieważ jest to moja pierwsza praca /pomimo iż trwa kilkanaście lat co chyba
    wyjątkowo świadczy iż pomimo zmian wielu Zarządów w tym czasie nikt nie miał
    zastrzeżen do mojej pracy/, nie mam doświadczenia w rozstawaniu się z
    zakładem, stąd też te moje dociekliwe pytania. Prosiłbym więc o wyrozumiałość
    dla mnie i o potwierdzenie CO BĘDZIE w Świadectwie Pracy? Tylko że zajmowalem
    takie to a takie stanowisko od dnia X, a rozwiązanie Umowy o Prace za
    wypowiedzieniem nastąpiło na wniosek Pracodawcy i nie podaje śię żadnych
    przyczyn??? No ale chyba jakieś paragrafy podst. prawne tego rozwiązania
    muszą byc?

    Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość dla mnie.
    Bardzo dziękuje za pomoc.
    Gorąco pozdrawiam!
    Krzysztof