  • 11. Data: 2012-08-29 08:21:14
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania AC pojazdu - VAT
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2012 21:53, Andrzej Kłos pisze:

    > i tu nie ogarnąłeś całości naszego systemu gospodarczego: przy
    > rozliczaniu ryczałtem kwota netto odszkodowania jest obciążona podatkiem
    > ryczałtowym w wysokości 8,5%

    Do ryczałtu się nie odnosiłem - było pytanie o VATowca.

    Swoją szosą to dość dziwne by było... jesteś pewien?

  • 12. Data: 2012-08-29 10:27:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Do ryczałtu się nie odnosiłem - było pytanie o VATowca.
    >
    > Swoją szosą to dość dziwne by było... jesteś pewien?

    Jeszcze wczoraj rzuciłem okiem do ustaw i wychodzi, że prawdę
    napisał. Co do zasady koszty przy ryczałcie są nieodliczalne,
    więc i koszty napraw.
    Zaś przychody z odszkodowań podlegają pod regulację ogólną
    z UoPDoOF ("nieryczałtową") - bo odrębnej regulacji w ustawie
    "ryczałtowej" nie ma - i tam są wyraźnie wyłączone ze zwolnienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-08-29 11:09:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-08-29 08:19, Andrzej Lawa pisze:
    > Nie rozumiesz pytania - ubezpieczyciel pyta się, czy jesteś *jako*
    > *właściciel* *tego* *samochodu* płatnikiem VAT. Jeśli samochód nie był
    > kupowany na firmę, nie ma go w ewidencji i nie odliczasz sobie kosztów
    > paliwa, to ten samochód z działalnością nie ma nic wspólnego.
    Ja nie jestem od tego, żeby się zastanawiać nad tym, o co pyta mnie
    ubezpieczyciel. Ja odpowiadam na pytanie i pod odpowiedzią składam swój
    podpis, za poświadczenie nieprawdy grożą mi bliżej nieokreślone sankcje.

    > Swoją drogą ty się bez zaufanej i kompetentnej księgowej nie dotykaj do
    > działalności gospodarczej, bo ewidentnie nie masz do tego nawet podstaw
    > wiedzy i przy pierwszej kontroli popłyniesz.
    Dzięki za troskę. Pomyśl teraz jak taką znaleźć :->

    Maciek

  • 14. Data: 2012-08-29 15:19:30
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Maciek pisze:
    > Ja nie jestem od tego, żeby się zastanawiać nad tym, o co pyta mnie
    > ubezpieczyciel. Ja odpowiadam na pytanie i pod odpowiedzią składam swój
    > podpis, za poświadczenie nieprawdy grożą mi bliżej nieokreślone sankcje.

    a prostym rozwiązaniem jest dla tzw. "samochodów firmowych", w domyśle
    na ewidencji u płatników podatku VAT, płacenie ubezpieczenia od kwoty
    netto. I stawka przez to niższa o ~18%, i nikt się nie pyta przy
    wypłacie o VAT, i masz wszystko czarno na białym.

    andy_nek

  • 15. Data: 2012-08-29 19:32:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > ubezpieczyciel. Ja odpowiadam na pytanie i pod odpowiedzią składam
    > swój podpis, za poświadczenie nieprawdy grożą mi bliżej nieokreślone

    Ja kiedyś w formularzu zamazałem kratkę i wpisałem obok "tak i nie".
    Ubezpieczyciel nie mógł tego zrozumieć, że płatnik VAT może mieć też
    inne nieużywane w DG samochody. Cos tam potem wyjaśniałem, zapłacili brutto.