  • 1. Data: 2012-08-28 10:59:20
    Temat: należność z 1os.DG
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    W jaki sposób można sprawdzić czy 1os. DG jest zawieszona lub w dalszym ciągu
    "czynna"?

    Czy jeśli okaże się że jest zawieszona to zasadne jest wysyłanie wezwań do
    zapłaty dla tej działalności czy od razu pozew wobec tej osoby?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2012-08-28 11:10:59
    Temat: Re: należność z 1os.DG
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 28.08.2012 10:59, Piotr pisze:
    > W jaki sposób można sprawdzić czy 1os. DG jest zawieszona lub w
    > dalszym ciągu "czynna"?

    https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/Sear
    ch.aspx

    Teraz ewidencja jest scentralizowana i można szybko zobaczyć co się
    dzieje z konkretną DG.

    Na drugie pytanie nie odpowiem, nie mam wiedzy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-08-28 11:13:05
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 28 August 2012 10:59:22 UTC+2, Piotr wrote:
> [...]
    >

    > Czy jeśli okaże się że jest zawieszona to zasadne jest wysyłanie wezwań do
    >
    > zapłaty dla tej działalności czy od razu pozew wobec tej osoby?

    W Urzędzie Miasta można przy odrobinie dobrej woli taką informację uzyskać.

    AdamK

  • 4. Data: 2012-08-28 12:33:52
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 2012-08-28 10:59, Piotr pisze:
> [...]
    >
    > Czy jeśli okaże się że jest zawieszona to zasadne jest wysyłanie wezwań
    > do zapłaty dla tej działalności czy od razu pozew wobec tej osoby?

    Musi być wezwanie do zapłaty i dopiero pozew. Nie ma znaczenia, że
    działalność jest zawieszona.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2012-08-28 12:46:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > Czy jeśli okaże się że jest zawieszona to zasadne jest wysyłanie
    > wezwań do zapłaty dla tej działalności czy od razu pozew wobec tej
    > osoby?

    A tak z ciekawości zapytam: gdyby miał ten ktoś niezawieszoną działalność,
    to co? Pozywałbyś działalność czy osobę?
    Jakie to ma znaczenie czy zawieszone czy nie?

  • 6. Data: 2012-08-28 22:16:27
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-08-28 12:33, mecenas pisze:

    > Musi być wezwanie do zapłaty i dopiero pozew. Nie ma znaczenia, że
    > działalność jest zawieszona.
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Bo?

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 7. Data: 2012-08-29 00:35:31
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Lukasz" <k...@a...pl[usun]> napisał w wiadomości

    > https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/Sear
    ch.aspx

    > Teraz ewidencja jest scentralizowana i można szybko zobaczyć co się
    > dzieje z konkretną DG.

    dzięki piękne

  • 8. Data: 2012-08-29 00:37:23
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości:

    > Jakie to ma znaczenie czy zawieszone czy nie?

    dla mnie żadna, ale ponieważ w naszym kraju nie wszystko można brać na logikę -
    wolałem zapytać :)

  • 9. Data: 2012-08-30 00:14:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-28 12:46, cef pisze:

    > A tak z ciekawości zapytam: gdyby miał ten ktoś niezawieszoną działalność,
    > to co? Pozywałbyś działalność czy osobę?
    > Jakie to ma znaczenie czy zawieszone czy nie?

    *Zawsze* pozywa się *osobę* (przy działalności gospodarczej).

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-08-30 00:14:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Musi być wezwanie do zapłaty i dopiero pozew. Nie ma znaczenia, że
    > działalność jest zawieszona.

    Nie musi być wezwania do zapłaty.

    --
    Liwiusz