  • 1. Data: 2005-05-04 10:05:00
    Temat: Wypadek w drodze do pracy
    Od: W <w...@w...pl>

    Witam!
    Przeszperałem google, wszystko prawie już wiem, ale mam pewien problem.

    Wczoraj postanowiłem wybrać się do pracy rowerem. Niestety uległem
    wypadkowi - rana wymagająca zszycia i uszczerbione zęby :(
    Oczywiście zadzwoniłem do pracodawcy, powiadomiłem o wypadku i o
    konieczności udania się do lekarza celem zszycia rany. Nie wiem co mnie
    pokusiło, ale postanowiłem później pójść do pracy, pomimo tego że
    niezbyt się czułem. Wizyta na pogotowiu i dojazd do pracy zajęły mi 2
    godziny, w pracy zamiast o 10 byłem o 12. Zdziwiłem się jednak, gdy po
    wejściu do pracy spytałem kierownika jak mam się wpisać na listę
    obecności a ten odpowiedział że mam wpisać godz. 12.....

    Czy według was szanowni grupowicze i według prawa mój pracodawca
    zachował się OK? Czy wizytę u lekarza po wypadku w drodze do pracy można
    traktować jak nieobecność w pracy?
    Czy w/g was mam wypełniać kartę wypadku? W sumie tylko 2 godziny mnie
    nie było, nie wiem jak to traktować.
    Przyszedłem do pracy, pomimo tego że nie musiałem a mój wspaniały
    kierownik zachowywał się jakbym się spóźnił do pracy z mojej winy i
    stosował na nas mobbing z podwojoną zażartością :(

    Może wydać się wam dziwne że zależy mi na tych 2 godzinach. Nie jest to
    jednak jedyna sprawa jaka mnie i moich kolegów i koleżanki z pracy
    denerwuje (m. in. musimy przychodzić do pracy 15-30 min wcześniej i
    wychodzić później ), więc postanowiłem akurat w tej sprawie zadać pytanie.

    Będę wdzięczny za odpowiedź.

    P.S. Nie pracuję w Biedronce ale w podobnej sieci tyle że z branży RTV i
    AGD.

    Pozdrawiam,
    W.

  • 2. Data: 2005-05-07 16:01:26
    Temat: Re: Wypadek w drodze do pracy
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > wejściu do pracy spytałem kierownika jak mam się wpisać na listę
    > obecności a ten odpowiedział że mam wpisać godz. 12.....

    nie wiem co Cię zdziwiło, byłeś na pogotowiu o 10 czy o 10 w pracy?
    sprawdź co przysługuje Ci za "wypadek w drodze do pracy" - wpisz w google
    ( http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wypadek+w+drodze
    +do+pracy&lr= ) i
    znajdziesz mnóstwo informacji, a to, że kierownik nie pozwolił Ci wpisać
    godz. 10:00, to tylko plus dla niego. Raz - że nie skłamał, dwa - że masz
    mozliwość udowodnienia, że miałeś wypadek. Poczytaj, poszukaj i nie dziw
    się, bo chyba nikt na miejscu twojego kierownika, nie postąpiłby inaczej.

    pozdrawiam,