  • 1. Data: 2005-05-04 10:21:30
    Temat: Takie warunki zabudowy
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Proszę o radę

    Kilka lat temu otrzymaliśmy z żoną działkę w centrum miasta Rybnika. Po jakimś
    czasie postanowilismy się budować. Zgodnie z procedurą wystąpilismy o warunki
    zabudowy. Jakież było nasze zdziwienie gdy okazało się iż nasza działaka leży w
    strefie A2 C1 i jeden z e wskażników urbanistycznych mowi, iż w naszym domu 50 %
    powierzchni należy przeznaczyć pod usługi nieuciążliwe. Zaznaczam iż działka
    znajduje się w środku osiedla domkow jednorodzinnych i wszyscy sąsiedzi
    mieszkają w takich własnie domkach. Na próby perswazji urzędnicy kiwali głowami
    ze zrozumieniem i rozkładali ręce, puszczając przy tym oko. "Puszczanie oka"
    oznaczało iż warunki warunkami - wybudujemy sobie i nikt nie będzie wnikał co my
    tam robimy. Po jakimś czasie podczas wyceny dzialki Pani z biura posrednictwa
    zauwżyła zapis (którego nikt nie zauważył włącznie z dwoma architektami i
    kilkoma urzędasami z Wydziału Architektury że /cytat/:

    "W terenach juz zabudowanych w strefie funkcjonalnej C1 w przypadkach
    uzasadnionych zgodnie z aktualnie obowiązującymi : Prawem budowlanym i
    przepisami sanitarnymi - dopuszcza się odstapienie od stosowania ustalonych w
    planie szczegółowych wskaźników zagospodarowania terenów i traktowania tych
    ustaleń jako zalecenia." /koniec cytatu/

    Czy ktoś mógłby mi to zinterpretowć. Z góry dziękuję.

    Kiedy się o tym dowiedziałem udało mi się przeforsować projekt na 10 %
    powierzchni całkowitej pod usługi - ostatecznie jedno pomieszczenie 10,64 m kw.
    Teraz staram sie o kredyt na dokonczenie budowy i musze ponosic koszta tego -
    kredyt wzrósł mi o 1 % - co poprzez te kilkanaście lat spłacania kredytu podroży
    go o ok. 25 tysięcy zlotych.

    Co z tym fantem można teraz począć - ja chce tam tylko mieszkac a nie
    "biznesowac". Działka jest w rodzinie id kilkudziesięciu lata a teraz takie
    szopki - proszę o poradę.

    Dziekuje
    Jarek /Rybnik/

  • 2. Data: 2005-05-09 14:29:10