  • 1. Data: 2005-05-04 08:55:21
    Temat: dojazd do pracy
    Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl>

    Witam, podejmuje pracę w innym mieście, dojazd pociągiem kosztuje mnie ok
    300zł miesięcznie, czy tą kwotę mogę w całości odpisać od podatku w rocznym
    zeznaniu?

    --
    Dorunia

  • 2. Data: 2005-05-04 09:34:36
    Temat: Re: dojazd do pracy
    Od: Roland Zerek <n...@n...pl>

    Dorunia napisał(a):

    > Witam, podejmuje pracę w innym mieście, dojazd pociągiem kosztuje mnie ok
    > 300zł miesięcznie, czy tą kwotę mogę w całości odpisać od podatku w rocznym
    > zeznaniu?

    Odpisujesz od dochodu (nie od podatku). Jesli kwota przekracza ustawowa, to
    musisz miec imienne bilety miesieczne (sam. chyba odpada). Nie za pozno na
    takie pytania?

    --
    Roland Żerek
    rolandz (na) poczta fm

  • 3. Data: 2005-05-04 09:43:57
    Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl>

    Nie za pozno na
    > takie pytania?

    Nie, bo praca jeszcze nie podjęta, teraz czas na sprawdzanie, czy gra jest
    warta świeczki.

    --
    Dorunia

  • 4. Data: 2005-05-04 09:46:48
    Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl>

    > Odpisujesz od dochodu (nie od podatku). Jesli kwota przekracza ustawowa,
    > musisz miec imienne bilety miesieczne (sam. chyba odpada).

    Czyli, jeśli zarabiam np. 1000zł, 150 wydaję na podróż do pracy, to płacę
    podatek jedynie od 850zł, czy tak?

    --
    Dorunia

  • 5. Data: 2005-05-04 12:06:34
    Od: Roland Zerek <n...@n...pl>

    Dorunia napisał(a):

    > Czyli, jeśli zarabiam np. 1000zł, 150 wydaję na podróż do pracy, to płacę
    > podatek jedynie od 850zł, czy tak?

    Tak jest, ale nie pamietam limitu miesiecznego, rocznie to jest ok 1500
    PLN, jak to przekraczasz, to musisz udokumentowac (imienny bilet miesieczny
    na przyklad)

    --
    Roland Żerek
    rolandz (na) poczta fm

  • 6. Data: 2005-05-04 13:22:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Dorunia wrote:

    > Czyli, jeśli zarabiam np. 1000zł, 150 wydaję na podróż do pracy, to płacę
    > podatek jedynie od 850zł, czy tak?

    no nie do konca, placisz podatek od 1000 zl - standardowe koszty (w
    twoim przypadku podwyzszone czyli minus 127 zł 82 gr)

    Natomiast przy rozliczaniu podatku bedziesz jako koszty mogla wpisac 12
    x 150 zl, zamiast kosztow "zryczaltowanych".
    Zakladam, ze pracujesz w innym miescie niz mieszkasz (nie sa to dojazdy
    w ramach jednej miejscowowsci) to wowczas zryczalotwane koszty wynosza
    1533 zł 84 gr .

    Jezeli twoje bilety w skali roku beda drozsze, to ma to sens.
    Bilety, miesieczne, imienne.

  • 7. Data: 2005-05-04 15:16:43
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Dorunia" <d...@e...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam, podejmuje pracę w innym mieście, dojazd pociągiem kosztuje mnie ok
    > 300zł miesięcznie, czy tą kwotę mogę w całości odpisać od podatku w
    > rocznym
    > zeznaniu?

    Tak, na podstawie imiennego biletu miesiecznego powiekszasz kwote uzyskania
    przychodu do poziomu realnego = sumy biletów.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 8. Data: 2005-05-04 15:29:02
    Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :-)

    --