  • 1. Data: 2005-05-04 09:33:17
    Temat: Zalegly urlop po I kwartale
    Od: Roland Zerek <n...@n...pl>

    Witam,

    Niestety nie wykorzystalem ani jednego dnia urlopu z poprzedniego roku do
    dzisiaj, wiec jest on co najmniej zalegly.

    Czy jest tak mozliwosc, zeby go jednak teraz wykorzystac? Przydalby mi sie,
    a w sumie to sie chyba nalezy. I czy pracodawca moze odmowic zalegly urlop?
    (i tak raczej zmieniam prace, a umowa i tak do konca czerwca).

    No i na koniec: Jesli urlopu nie dostane to ile wyniesie ekwiwalent za niego?

    TIA, Pozdrawiam

    --
    Roland Żerek
    rolandz (na) poczta fm

  • 2. Data: 2005-05-07 14:01:39
    Temat: Re: Zalegly urlop po I kwartale
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    urlop?
    > (i tak raczej zmieniam prace, a umowa i tak do konca czerwca).

    Pracodawca ma OBOWIĄZEK dać Ci urlop, ale jeśli - np. przysługuje Ci 20 dni
    urlopu i nie zdążyłbyś go wykorzystać (bo masz np. umowę ważną jeszcze 5 dni
    a urlopu 20 dni - wtedy pracodawca ma obowiązek wypłacić Ci ekwiwalent*).
    Jeśli masz umowę do końca czerwca, to prawdopodobnie pracodawca wyśle Cię na
    urlop na poczatku czerwca, tak żebyś wykorzystał należne Ci dni.

    O ile się nie mylę ekwiwalent obliczasz tak
    kwotę brutto, którą zarabiasz dzielisz przez 21 (ilość dni w ciagu miesiąca
    w które pracujesz) i to co wyjdzie, mnożysz razy liczbę dni należnego Ci
    urlopu.
    np. zarabiając brutto 1500 zł i mając 20 dni urlopu, dostaniesz:
    1500/21 = 71,43 i teraz 71,43 x 20 dni urlopu - otrzymujesz 1428,57 brutto.

    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2005-05-10 12:55:44
    Od: Roland Zerek <n...@n...pl>

    x napisał(a):

> [...]
    > Jeśli masz umowę do końca czerwca, to prawdopodobnie pracodawca wyśle Cię na
    > urlop na poczatku czerwca, tak żebyś wykorzystał należne Ci dni.

    Rozumiem, ze moge natychmiast wykorzystac urlop z zeszlego roku? Czy
    pracodawca moze jednak odmowic i placic ekwiwalent? Za zalegly? Wiem, ze w
    swietle kodeksu pracy to juz jest naruszenie przepisow, ze wciaz go nie
    wykorzystalem i jest to uchybienie ze strony pracodawcy...

    Pytam, bo znalazlem sie w trudnej sytuacji i ten urlop moglby mi czesciowo
    pomoc. Ale musialbym go dostac natychmiast...

> [...]
    > w które pracujesz) i to co wyjdzie, mnożysz razy liczbę dni należnego Ci

    21 dni, czy 20? Czy jest to norma, czy obliczam wg konkretnego miesiaca?

    --
    Roland Żerek
    rolandz (na) poczta fm