  • 1. Data: 2005-09-04 12:12:12
    Temat: Wypadek i dziwne konsekwencje
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

    Witam!
    Brat rok temu ulegl wypadkowi. Dokladniejwraz z kolegami
    (wszyscy po 14 lat wtedy) prowadzil wozek z mala lodka prawa
    strona ulicy. Potracil ich samochod jadacy za nimi, tzn wjechal
    na nich czolowo. Wedlug niego i kolegow prowadzila kobieta,
    ktora nie posiada prawa jazdy, a obok niej siedzial maz, jak sie
    potem okazalo pracownik ubezpieczalni. Nastepnie mezczyzna
    przetrzymywal brata z kolegami w samochodzie, dopiero po
    przeszlo godzinie wezwal policje gdy zaczelo sie sciemniac, wogole
    nie interesujac sie zdrowiem potraconych. Lecz tego juz pewnie
    nie da sie udowodnic. Uszkodzeniu ulegla maska samochodu.
    Po jakims czasie dostalismy wezwanie do sadu jako oskarzeni.
    Wydaje mi sie to absurdem, skoro auto wjechalo przodem na
    brata z kolegami.. Wyrok zostal wydany na podstawie opini
    bieglego, ktory wogole nie przegladal dowodow, nie bral pod
    uwage zeznan brata i kolegow..
    Przyslo wezwanie do zaplaty 17 000 zl z ubezpieczalni na
    podstawie kosztorysu, a przypominam ze ulegla uszkodzeniu
    tylko maska samochodu (porysowaniu i wgniecenia), a
    wlasciciel samochodu jest pracownikiem ubezpieczalni.
    Co proponujecie robic? Przeciez ta cala sprawa to absurd moim
    zdaniem.. Zwracam sie o pomoc na grupe, gdyz moze ktos mial
    podobna sprawe..

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2005-09-04 12:15:06
    Temat: Re: Wypadek i dziwne konsekwencje
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

    Moze da sie jakos podwazyc opinie tego bieglego, lub
    sprawdzic ten kosztorys z ubezpieczalni? To az smierdzi
    przekretem ze strony tego pracownika ubezpieczalni..

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2005-09-04 18:05:47
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Bizon napisał(a):
    > Witam!
    > Brat rok temu ulegl wypadkowi. Dokladniejwraz z kolegami
    > (wszyscy po 14 lat wtedy) prowadzil wozek z mala lodka prawa
    > strona ulicy.

    Robeeert T. do tablicy. Problemy do wyjaśnienia - przesłuchanie
    nieletnich, protokół i inne formalności. Ty to powinieneś wiedzieć -
    IMHO wszystko jest do podważenia.

    Mac

  • 4. Data: 2005-09-04 18:18:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bizon" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Co proponujecie robić?

    Iść do adwokata. Na odległość tutaj doradzić się nic nie da. No i
    pytanie, co robiliście przez ten rok? Bo zaraz po zdarzeniu, to była
    szansa na znalezienie świadków. Jeśli nawet nie samego zdarzenia, to
    przynajmniej mogących potwierdzić załóżmy o której z tą łódką wyszli?

    Posiadanie, lub nie prawa jazdy przez kierującą, jeśli by faktycznie w
    ciemnościach uderzyła w nieoświetlony wózek z łódką moim zdaniem
    związek ze sprawą ma luźny. Co najwyżej ona popełniła wykroczenie
    (kierując bez uprawnień), a ubezpieczyciel nie powinien wypłacić
    odszkodowania (jest taka klauzula przy AC). Ale to nie zmienia
    odpowiedzialności sprawcy za szkody.

    Co do zakresu uszkodzeń, to przy uderzeniu czołowym z pogiętą maską
    najpewniej poszedł zderzak i pas przedni. Być może chłodnica, albo
    nawet jakiś inny osprzęt silnika. Nie wykluczone, że wystrzeliły
    poduszki (a same poduszki, z pirotechnicznymi napinaczami i centralką,
    bo się to razem wymienia, to 8-10 tyś. zł) tak więc kwota wcale mi się
    absurdalna nie wydaje.

  • 5. Data: 2005-09-04 18:26:33
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

> [...]
    > szansa na znalezienie świadków. Jeśli nawet nie samego zdarzenia, to
    > przynajmniej mogących potwierdzić załóżmy o której z tą łódką wyszli?
    Swiadek byl, jednak nikt go nie przesluchal..

> [...]
    > poduszki (a same poduszki, z pirotechnicznymi napinaczami i centralką,
    > bo się to razem wymienia, to 8-10 tyś. zł) tak więc kwota wcale mi się

    Watpie czy to byly takie uszkodzenia, bo ten koles wpakowal brata i
    kolegow do auta, zawiozl zone do domu, wrocil na miejsce i dopiero
    zadzwonil na policje.. Wiec raczej sprawny samochod.. Pozatym
    nikt nie wezwal pogotowia..

    Pozdroo
    Karol

  • 6. Data: 2005-09-04 18:28:52
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Robeeert T. do tablicy. Problemy do wyjaśnienia - przesłuchanie
    > nieletnich, protokół i inne formalności. Ty to powinieneś wiedzieć -
    > IMHO wszystko jest do podważenia.
    >
    > Mac

    Mozesz wyjasnic o co Ci chodzi? Wogole z tym Robert T..

    Pozdroo
    Karol

  • 7. Data: 2005-09-04 18:56:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wątpię czy to były takie uszkodzenia, bo ten koleś wpakował brata i
    > kolegów do auta, zawiózł żonę do domu, wrócił na miejsce i dopiero
    > zadzwonił na policje.. Wiec raczej sprawny samochód.. Pyzatym
    > nikt nie wezwał pogotowia..

    Jeśli tak było, to czemu wcześniej tego nie weryfikowano w trakcie
    postępowania karnego? Czemu nikt nie poinformował o tym policjantów, a
    miejscu? Można było pobrać ślady. Zabranie ich z miejsca wypadku i
    wożenie - jak mniemam wbrew woli - to pozbawienie wolności. Można było
    t weryfikować choćby w oparciu o ich zeznania - ale wówczas po
    zdarzeniu,a ni teraz.

    Teraz, to moim zdaniem nic się zrobić nie da. Ale i tak sugeruję
    adwokata.

  • 8. Data: 2005-09-04 19:11:25
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

> [...]
    > zdarzeniu,a ni teraz.
    >

    > Teraz, to moim zdaniem nic się zrobić nie da. Ale i tak sugeruję

    Do ich wezwania po czasie pojechali policjanci zaraz po szkole, do
    brata i kolegow odzywali sie wulgarnie, zupelnie nie bylo zadnych
    procedur.. A cala rodzina dowiedziala sie o calym zdarzeniu dopiero
    gdy ci policjanci odwiezli brata do domu.. Wlasciwie nie do domu
    tylko do mojej miejscowosci, a brat sam szedl do domu.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 9. Data: 2005-09-04 21:13:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do ich wezwania po czasie pojechali policjanci zaraz po szkole, do
    > brata i kolegów odzywali się wulgarnie, zupełnie nie było żadnych
    > procedur.

    Skąd wiecie, że zaraz po szkole? Zresztą Ci zaraz po szkole są lepsi,
    bo potem się człowiek uczy niektóre rzeczy robić na skróty. Więc to
    akurat żaden argument. Co do odnoszenia wulgarnego, to podejrzewam, że
    z czegoś musiało wynikać, a poza tym co to ma wspólnego z meritum
    sprawy.

    > A cala rodzina dowiedziała się o całym zdarzeniu dopiero
    > gdy ci policjanci odwieźli brata do domu.. Właściwie nie do domu
    > tylko do mojej miejscowości, a brat sam szedł do domu.

    No to jak się już dowiedziała, to czemu nie drążono sprawy dalej?
    Wożenie nieletniego wbrew jego woli jest przestępstwem samym w sobie.
    Należało złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Natychmiast! Wówczas
    można było przesłuchać 14-to latków i załóżmy szukać potwierdzenia ich
    zeznać w dowodach materialnych, czy weryfikując składane osobno
    zeznania. Przykładowo mikrośladach we wnętrzu pojazdu - te utrzymują
    się wiele tygodni (ale nie lata). Jak sprawca by wyjaśnił ich
    istnienie nie przyznając, ze "więził" malców w pojeździe?

    Jeśli sprawca kolizji był z odległej miejscowości i nie był znany
    14-to latkom, to kolejnym dowodem była by ich wiedza o miejscu jego
    zamieszkania. Gdyby opisali miejsce zawracanie pojazdu, to być może
    znaleziono by tego ślady. Zresztą to już gdybologia. To wszystko było
    do wykonania rok temu.

    Teraz, to przed sądem z łatwością można podnieść zarzut, ze 14-to
    latki wymyśliły sobie bajeczkę, jak się dowiedziały, że mają się
    zrzucić na nowy samochód. Trzeba by było naprawdę konkretnych dowodów,
    by to wygrać. A ja nie wierzę w konkretne dowody po roku.

  • 10. Data: 2005-09-04 23:12:54
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

> [...]
    > zrzucić na nowy samochód. Trzeba by było naprawdę konkretnych dowodów,
    > by to wygrać. A ja nie wierzę w konkretne dowody po roku.

    Witaj!
    O tym jak postapili policjanci wiem, gdyz mam znajomego na
    komendzie. Ale pominmy to.. Wiec czy cokolwiek sie da z
    tym zrobic? Podwazyc orzeczenie bieglego? Zweryfikowac
    kosztorys wydany przed ubezpieczalnie? Przypominam ze
    wlascicielem samochodu byl pracownik tej ubezpieczalni.. Wiec
    mozliwe jest ze nie wszystko sie zgadza.. Pozatym na jakiej podstawie
    brat jest winny, skoro to na niego czolowo najechal pojazd?

    Pozdroo
    Karol