  • 1. Data: 2013-09-18 20:48:32
    Temat: Odwołanie od wadliwej decyzji
    Od: "Matka Polka" <p...@g...pl>

    Proszę o radę jak postąpić:

    Ubiegając się o zasiłek z ZUS przed wydaniem decyzji /jak się później
    okazało odmownej/ zostałam na piśmie pouczona że mogę w przeciągu 4 dni
    zapoznać się z zebranym materiałem dowodowym, wnieść swoje uwagi i
    wyjaśnienia itd..... Wybrałam się do siedziby Zusu już drugiego dnia i
    okazało się że decyzja została już wysłana czyli wydana z pominięciem mojego
    prawa do w/w czynności.
    Proszę o radę jak postąpić, czy złożyć obszerne wyjaśnienia na piśmie /które
    miałam zamiar zrobić wcześniej ale mi nie dano/ czy po prostu zażądać
    unieważnienia decyzji wydanej z pogwałceniem moich praw /bez odnoszenia się
    do treści decyzji/?

  • 2. Data: 2013-09-19 08:26:25
    Temat: Re: Odwołanie od wadliwej decyzji
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Matka Polka" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > /które miałam zamiar zrobić wcześniej ale mi nie dano/ czy po prostu
    > zażądać unieważnienia decyzji wydanej z pogwałceniem moich praw /bez
    Nie ma takiej możliwości.
    Jedynie co możesz zrobić to odwołać sie do Sądu Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych zgodnie z pouczeniem na ostatniej stronie decyzji. W odwołaniu
    możesz wnioskować o unieważnienie decyzji wydanej z pogwałceniem Twoich
    spraw, lub o wydanie wyroku przyznającego Tobie ten zasiłek (musisz załączyć
    odpowiednie dokumenty i wyjaśnienia).

    pozdr

  • 3. Data: 2013-09-19 08:51:49
    Od: "Matka Polka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spraw, lub o wydanie wyroku przyznającego Tobie ten zasiłek (musisz
    > załączyć odpowiednie dokumenty i wyjaśnienia).

    Rozumiem i dziękuję!

    Myślałam ża ZUS może sam unieważnić swoją decyzję wydaną z pogwałcenie praw
    płatnika. Dzięki jeszcze raz !