  • 1. Data: 2005-09-05 11:05:37
    Temat: skrzynki pocztowe
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wlasnie dowiedzialem sie, ze u nas w domu (blok) maja byc wymieniane
    skrzynki pocztowe. Oczywiscie zostalo przeprowadzone stosowne
    glosowanie, ale i tak to tylko formalnosc, bo skrzynki wymienione byc
    MUSZA.
    Podobno skrzynki musza byc zgodne z normami Unii Europejskiej.
    Ja rozumiem, ze nowe skrzynki ktore sie znajda w sprzedazy moga byc
    zgodne z jakimis nowymi normami. Ale co komu przeszkadzaja stare
    skrzynki? Takie typowe, polskie, jak wszedzie... Funkcjonalnoscia nie
    ustepuja pewnie tym nowym.
    Czy ktos wie, czy jest taki przepis, czy to jakis przekret?
    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2005-09-05 11:10:44
    Temat: Re: skrzynki pocztowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a):
> [...]
    > ustepuja pewnie tym nowym.
    > Czy ktos wie, czy jest taki przepis, czy to jakis przekret?

    A czy te stare, polskie skrzynki posiadają otwór umożliwiający
    wkładanie (no i wyjmowanie, np. widelcem :( ) listów bez użycia klucza?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-09-05 11:24:31
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <dfh90o$nn7$1@news.onet.pl>,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A czy te stare, polskie skrzynki posiadają otwór umożliwiający
    > wkładanie (no i wyjmowanie, np. widelcem :( ) listów bez użycia klucza?

    No, nie. Skrzynka jest na klucz. Listonosz przychodzi - otwiera calosc i
    sobie tam z tylu wrzuca. A co?

    TA

  • 4. Data: 2005-09-05 11:36:09
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > No, nie. Skrzynka jest na klucz. Listonosz przychodzi - otwiera calosc i
    > sobie tam z tylu wrzuca. A co?

    A no wlasni to ze teraz nowe skrzynki maja posiadac otwor ktory umozliwi
    wlozenie listu bez otwierania skrzynki -ale ze przy okazji przez ten otwor
    ktos (wscibski sasiad, znudzony wyrostek, etc.) moze listy wyjac to sie
    ustawodawcy zapomnialo.

    pozdr.

  • 5. Data: 2005-09-05 14:24:20
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <dfhajd$iu3$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Koola" <n...@m...pl> wrote:

> [...]
    > ktos (wscibski sasiad, znudzony wyrostek, etc.) moze listy wyjac to sie

    Ale nie rozumiem, dlaczego w ogole te skrzynki musza byc znormalizowane.
    Uwazam to za gruba przesade. Jak to jest w zagranicznych krajach?

    TA

  • 6. Data: 2005-09-05 15:26:57
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > Ale nie rozumiem, dlaczego w ogole te skrzynki musza byc znormalizowane.
    > Uwazam to za gruba przesade. Jak to jest w zagranicznych krajach?
    >
    > TA

    Ano dlatego, że za jakiś czas PP nie będzie już miała monopolu na
    dostarczanie listów. Teraz skrzynki są właśnością PP, a po zmianie stają
    się własnością mieszkańców. Bez tej zmiany inny dostawca listów nie
    mógłby Ci ich dostarczyć, bo nie miałby kluczyka do skrzynek, których
    właścicielem jest PP.

    pozdrawiam
    Robert Grabowski

  • 7. Data: 2005-09-05 16:37:30
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

> [...]
    > się własnością mieszkańców. Bez tej zmiany inny dostawca listów nie
    > mógłby Ci ich dostarczyć, bo nie miałby kluczyka do skrzynek, których

    To teraz beda na maxa spamowac skrzynki pocztowe bez pomocy PP

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 8. Data: 2005-09-05 22:08:32
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/09/2005 13:36, Koola wrote :

> [...]
    > ktos (wscibski sasiad, znudzony wyrostek, etc.) moze listy wyjac to sie

    Zauważ, że 99% skrzynek w domkach jednorodzinny ma taką cechę od dawna i
    jakoś plagi wyjmowania listów w Polsce nie ma.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 9. Data: 2005-09-07 14:52:54
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Zauważ, że 99% skrzynek w domkach jednorodzinny ma taką cechę od dawna i
    > jakoś plagi wyjmowania listów w Polsce nie ma.

    Domek jednorodzinny to nie blok.
    Trudno dłubać przy skrzynce będąc nie zauważonym,
    gdy się mieszka w domku jednorodzinnym.

    W bloku jest inaczej.
    Nikt tych skrzynek nie pilnuje, zwykle są przy wejściu,
    gdzie jest ciemno, gdy jest mało mieszkańców, również rzadko ktoś przechodzi.

    Czy z tego wynika, ze będą po 2 skrzynki:
    jedna pocztowa (poczty polskiej), przy wejściu na parterze,
    a druga na drzwiach, ogólnie dostępna, z dziurą ?

    Czy też z tego wynika, że będę musiała założyć "skrytkę" pocztową na poczcie.
    I ile to kosztuje?

  • 10. Data: 2005-09-07 15:22:34
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    stokrotka wrote:

    > Czy też z tego wynika, że będę musiała założyć "skrytkę" pocztową na poczcie.
    > I ile to kosztuje?

    Nie wyolbrzymiasz przypadkiem? :>

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt