    From: Kamil Baranski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania a parkowanie samochodu
    Date: Thu, 08 Nov 2007 12:53:15 -0800

    On 8 Lis, 20:46, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:
    > SOP#1, a co pisze w umowie? Czy miejsce parkingowe jest przynaleznościa do
    > lokalu, a jesli nie to czy umowa najmu zawiera takze umowe najmu miejsca
    > parkingowego?

    Nie wiem, czyj jest parking, ale podejrzewam, że zazwyczaj takie
    parkingi należą do spółdzielni mieszkaniowej. Nie ma tu czegoś takiego
    jak czyjeś miejsce parkingowe (numerowane, itp.) - każdy staje gdzie
    chce. Mieszkańcy obstawili się szlabanem, żeby nie wjeżdżali tu ludzie
    spoza bloku. W umowie najmu nie ma nic o miejscu parkingowym, ale
    właściciel nie mieszka tutaj i ja stawiałbym tu samochód zamiast
    niego, a on nie miałby pretensji.

    Sąsiedzi twierdzą "pan, który jest właścicielem mieszkania może
    stawać, ale pan - jeśli pan tylko wynajmuje - to nie" albo "ja tu
    mieszkam 30 lat i ostatnio nie miałam gdzie postawić samochodu".
    Odbieram to jak typowe cwaniactwo i zastanawiam się, czy mogą mieć do
    tego podstawy, póki nie przegłosują jakiejś uchwały na radzie osiedla,
    itp.

    Pozdrawiam,
    kb