  • 1. Data: 2004-01-22 09:12:46
    Temat: Wynajęcie mieszkania????????????
    Od: "wiktor" <w...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie w jaki sposób legalnie wynająć mieszkanie tzn zapłacić podatek
    od wynajmu czy ryczałt, tak żeby nie było problemów z Urzędem Skarbowym i
    przy tym cos na wynajmie zarobic.
    Z góry dzieki za wszelkie sugestie
    pozdrawiam
    wiktor

    --
    w...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2004-01-22 10:20:40
    Temat: Re: Wynajęcie mieszkania????????????
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "wiktor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od wynajmu czy ryczałt, tak żeby nie było problemów z Urzędem Skarbowym i

    Normalna umowa wynajmu oraz ujecie dochodów z wynajmu w zeznaniu rocznym
    pIT.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?

  • 3. Data: 2004-01-22 18:32:56
    Od: "Piter" <p...@a...pl>

    dochód z tytułu umowy najmu podlega zryczłtowanemu opodatkowaniu w wysokości
    8,5 % przy dochodzie nie przekraczającym 4.000 euro rocznie powyżęj podatek
    wynosi 20% i nie jest łączony z innymi dochodami. Jeżeli prowadzisz
    działalność gospodarczą polegającą na najmie lokali to musisz także zapłacić
    podatek VAT w wysokości 22%. Wystawiasz fakturę VAT.
    podrawiam
    Piotr

    p...@a...pl

  • 4. Data: 2004-01-23 00:23:47
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    wiktor wrote:
> [...]
    > podatek od wynajmu czy ryczałt, tak żeby nie było problemów z Urzędem
    > Skarbowym i przy tym cos na wynajmie zarobic.

    Należy dokonać wyboru formy opodatkowania: na zasadach ogólnych lub
    ryczałtem. W przypadku opodatkowania ryczałtem (8,5 % od przychodu, jeżeli
    przychód nie jest większy niz 40 000 EURO) należy złożyc stosowne
    oświadczenie w urzędzie skarbowym. I co miesiąc wpłacać (przelewem lub na
    poczcie) na podatek procent od pobieranego czynszu. W tym przypadku umowa
    powinna wykluczać jakiekolwiek inne przychody niz pobieraną opłatę, gdyz
    jeżeli z umowy będzie wynikac że najemca płaci tobie oprócz opłaty jeszcze
    za gaz i światło i inne świadczenia to należy to uznac za przychód i płacic
    od tego podatek. Trzeba właściwie sformułowac umowę. Rozliczenie następuje w
    styczniu na picie 28. Natomiast na zasadach ogólnych należy wpłacać zaliczki
    (PIT 5) i rozliczenie następuje przy rozliczeniu rocznym w picie 36. Ryczałt
    to podatek od przychodu, a na zasadach ogólnych od dochodu. Wszytkiego
    dowiesz się w urzędzie skarbowym.

  • 5. Data: 2004-01-25 11:56:04
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:buppih$lpt$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Maciej z adresu <m...@k...vectranet.fr> napisał(a):

    > ryczałtem. W przypadku opodatkowania ryczałtem (8,5 % od przychodu,
    > jeżeli przychód nie jest większy niz 40 000 EURO) należy złożyc

    Sorry 4000 EURO od momentu przekroczeniu tej kwoty ryczałt wynosi 20 %