  • 1. Data: 2004-01-22 09:19:31
    Temat: Nieuczciwy autokomis - co zrobić
    Od: "Andrzej G" <a...@b...pl>

    Witam serdecznie,

    W listopadzie ubiegłego roku oddaliśmy z żoną samochód do sprzedaży do komisu.
    Na początku grudnia dowiedzieliśmy się, że auto zostało sprzedane w kredycie i
    trzeba kilka dni poczekać na pieniądze. Tu się zaczyna korowód. Od półtora
    miesiąca dzwonimy lub zaglądamy do tego komisu i za każdym razem Panowie
    obiecują nam, że to już kwestia godzin i pieniądze będą. Raz powiedzieli że
    przelew już wyszedł i pieniądze są w drodze. Ostatnio umówili się z nami na
    termin odbioru pieniędzy już bez potwierdzenia telefonicznego. Pieniędzy
    oczywiście nie było.
    Tłumaczenie Panów z komisu było tym razem takie, że firma udzielająca kredytu
    jest nieuczciwa.

    Co można zrobić, jak odebrać pieniądze ? Czy jest możliwe żądanie zwrotu
    samochodu przez nowego właściciela ?

    Poradźcie proszę.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-01-22 09:55:48
    Temat: Re: Nieuczciwy autokomis - co zrobić
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > jest nieuczciwa.
    > Co można zrobić, jak odebrać pieniądze ? Czy jest możliwe żądanie zwrotu

    Napisz do nich oficjalne wezwanie do wypłaty pieniedzy w terminie
    powiedzmy 7 dni od otrzymania pisma i wyslij to poleconym. Po tym
    terminie do prokuratury z nimi ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2004-01-22 10:52:27
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Napisz do nich oficjalne wezwanie do wypłaty pieniedzy w terminie
    > powiedzmy 7 dni od otrzymania pisma i wyslij to poleconym. Po tym
    > terminie do prokuratury z nimi ...

    I radze sie spieszyc.. bo potem to nawet komornik nie bedziemial z czego
    zciagnac..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-22 10:59:32
    Od: "Andrzej G" <a...@b...pl>

    > I radze sie spieszyc.. bo potem to nawet komornik nie bedziemial z czego
    > zciagnac..

    A co z możliwością odzyskania auta od nowego właściciela ? Przecież jeżeli
    komis przywłaszczył sobie pieniądze to tak jakby auto było ukradzione.

    BTW rok temu sprzedawaliśmy drugie auto w tym komisie. Po 2 tygodniach od
    sprzedania dostaliśmy pieniądze - nie spodziewałem się kłopotów tym razem.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 5. Data: 2004-01-22 11:02:37
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> wrote
    > I radze sie spieszyc.. bo potem to nawet komornik nie bedziemial z czego
    > zciagnac..

    Popieram!
    Kuzyn od 3 lat ma nakaz sadowy i... chodzi piechota...

    Jak najszybciej rozprawic sie z nimi, poki jeszcze maja jakis majatek.

    Powodzenia,
    Janusz

  • 6. Data: 2004-01-22 16:12:58
    Od: "r21" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej G" <a...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:56d1.00000132.400f95a3@newsgate.onet.pl...
> [...]
    kredytu
    > jest nieuczciwa.
    >
    > Co można zrobić, jak odebrać pieniądze ? Czy jest możliwe żądanie zwrotu

    gdzie ten komis?

  • 7. Data: 2004-01-22 17:06:49
    Od: "Ryszard Bałucki" <r...@i...pl>

> [...]
    > Witam serdecznie,
    >
    > W listopadzie ubiegłego roku oddaliśmy z żoną samochód do sprzedaży do
    _ Pod pachę całość dokumentacji z transakcji i "pieszkom" jak najprędzej do
    najbliższej jednostki policji. Zgłaszjąc do Prokuratury nic nie da, oprócz
    opóźnienia, bo oni i tak przekażą ta sprawę policji - sami nie wykonujac
    żadnych czynności ;-(
    Rysiek

  • 8. Data: 2004-01-22 19:22:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej G" <a...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:56d1.00000132.400f95a3@newsgate.onet.pl...

    A wyrażaliście zgodę na sprzedaż samochodu na kredyt i przede wszystkim
    oczekiwanie na pieniądze? Bo jak nie, to co do zasady Was nie interesuje,
    w jaki sposób następuje zapłata. Komis sprzedaje samochód w Waszym
    imieniu, i jeśli nie wypłaca Wam od razu należności, to popełnia
    przestępstwo przywłaszczenia. Takich spraw jest wiele i w większości
    kończą się wyrokami skazującymi.

    Ja bym wystosował do nich pismo wzywające do przelania na określone konto
    tej kwoty z odsetkami w którym zagroził bym złożeniem doniesienia do
    prokuratury. Po bezskutecznym upływie terminu zawiadomienie bym złożył.
    Może to przyspieszy sprawę. Po za tym do zawiadomienia dołączył bym
    wniosek o dokonanie tymczasowego zajęcia mienia podnosząc, że towar w
    komisie nie jest z reguły własnością komisu, a zatem może istnieć
    przypuszczenie, że przywłaszczonych pieniędzy nie będzie można odzyskać.