  • 11. Data: 2009-09-22 23:43:41
    Temat: Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-22, Stachna <s...@g...com> wrote:
    > A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam
    > jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak

    Nie rozumiesz lub udajesz, że nie rozumiesz to jest serio wyłącznie twój
    problem.

    > Także śmiało proszę o wypowiedzi ale wnoszące coś do tematu.
    > Bo nie wiem czy iść "na noże" i jaka byłaby szansa wygrania, czy se
    > odpuścić.

    Oczywiście że idź na noże. Masz bezsporna rację. Wszyscy jak jeden mąż i
    żona ci w tym wątku to przecież przyznają. Zaryzykuję twierdzenie, że
    masz niezawodna szansę na wygranie. Teraz już masz co chciałeś usłyszeć
    więc juz nie męcz tylko drani pozywaj.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2009-09-23 04:51:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stachna pisze:

    > A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam
    > jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak
    > OTAKE. Także jest to 1 telewizor który mi się popsuł.

    Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie
    zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ...

    To czy oni napisali coś w ulotce nie ma żadnego znaczenia dla
    roszczenia, jakie wynika z tej ustawy. Trzeba odróżnić dwa elementy -
    hipotezę normy prawnej - czyli niezgodność umowy (wtedy ma znaczenia to
    o czym zapewniał sprzedawca - choć reklamowane czegoś jako
    "niezadwodnego" nic nie znaczy) od sankcji normy (roszczeń) - dla której
    zasadniczo nie ma większego znaczenia jaka była niezgodność z umową.

    Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy
    jest nie do wygrania (na szczęście)

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2009-09-23 06:32:36
    Od: Stachna <s...@g...com>

    > Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy
    > jest nie do wygrania (na szczęście)
    >
    > --
    > @2009 Johnson
    > Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu
    > brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

    Coś konkretnego - czyli nie ma szans.

    To teraz 2 pytanie

    Czy czas jaki telewizor jest u sprzedawcy (już 1 miesiąc) zalicza się
    do tych 2 lat
    czy też przedłuża się go o czas

    Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów
    związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-09-23 07:31:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Stachna" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów
    > związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem.

    a co biedny sprzedawca ma do tego?
    to on jest gwarantem?

  • 15. Data: 2009-09-23 08:25:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > a co biedny sprzedawca ma do tego?
    > to on jest gwarantem?

    Przecież nie rozmawiamy o gwarancji. Idź się wyśpij :)

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2009-09-23 08:25:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stachna pisze:

> [...]
    >
    > Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów
    > związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem.

    Wszystko jest w ustawie, wystarczy przeczytać.

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2009-09-23 11:23:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stachna wrote:
> [...]
    > zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi
    > problemu.
    >
    > W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor
    > przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się
    > popsuł
    > Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą
    > reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna.
    >
    > Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też
    > odpuścić sobie.
    >
    > Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora

    buchachachacha...

    naprawdę dobre :)

    znajdź dobr kobieto definicję prawną niezawodoności.

    jakby wiedzieli że sie nei psują to by dali ci gwarancję z wpisanym, że w
    przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki.

    właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta?

  • 18. Data: 2009-09-23 11:24:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stachna wrote:

> [...]
    > przedstawiciela;
    > w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu
    > towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także
    > terminu, w jakim towar ma je zachować.
    >
    > Mam reklamę - katalog produktów producenta i gdzie jak byk jest
    > napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i
    > niezawodność"
    >
    > Proszę o w miare konkretne odpowiedzi - bo nie pracuję w serwisie i
    > nie wiem czy mój telewizor jest 1 czy też 1000 - producent mnie
    > zapewnia o niezawodności i tu oczekuję pomocy. Bo nie wiem czy iść do

    idź do sądu... za naukę zwykel trzeba zapłacić :)

  • 19. Data: 2009-09-23 12:15:00
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 23 Wrz, 13:23, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki.
    >
    > właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta?- Ukryj cytowany tekst -

    Gwarancji nie posiadam - gdyż została zdan z kompletem hahaha

    natomiast znalazłem coś takiego - a przy okazji brak jest określenia -
    "wysokiej niezawodności" - w tym przypadku można powiedzieć że poziom
    niezawodności jest nie określony. Jeżeli miałbym podany czas
    bezawaryjnej pracy to co innego jak np. podają przy dyskach itp.

    MTBF = MTR + MTTFF
    MTBF - średni czas pomiędzy uszkodzeniami
    MTR - średni czas odnowy
    MTTFF - średni czas pracy do uszkodzenia

    Niezawodność to cecha użytkowa podająca dla danej zbiorowości obiektów
    przewidywaną liczbę egzemplarzy które będą pracować bez uszkodzeń w
    zadanym przedziale czasowym. Dla pojedynczego obiektu jest to szansa
    że obiekt będzie działał sprawnie przez określony czas, czyli jest to
    czas jego bezawaryjnej pracy z założonym prawdopodobieństwem np. że w
    czasie roku prawdopodobieństwo bezawaryjnej pracy wynosi 90%. Aby
    określić niezawodność muszą być spełnione następujące wymagania:
    ?ilościowe określenie niezawodności w postaci prawdopodobieństwa
    ?określenie warunków środowiskowych w których obiekt ma sprawne
    działanie ?określenie wymaganego czasu sprawnego działania między
    uszkodzeniami -bez tego wartość niezawodności nie ma sensu dla
    obiektów naprawianych.

    A co do terminow jest tam podany tylko 3 m-ce na negocjacje i nic
    wiecej

    Jedyne co to później można by się powołać na:
    Wyrok SN z dnia 15 czerwca 2005 r., sygn. IV CK 786/04
    Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży z powodu zwłoki sprzedawcy w
    wymianie wydanych rzeczy na wolne od wad.

    Pozdro

  • 20. Data: 2009-09-23 12:26:29
    Od: Stachna <s...@g...com>

    Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności.

    Zobaczymy co odpisze i czy odpisze.