  • 1. Data: 2009-09-22 17:46:07
    Temat: Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
    Od: "macso" <m...@g...com>

    Dostałem wezwanie od onej kancelarii do zapłacenia długu wobec intercity (
    płatne na konto Intercity do pojutrza bo jak nie to przyjdzie komornik, a
    jeśli bym nie mógł to proponują rozłożenie na 5 rat - kwota w sumie prawie 5
    stów)

    Generalnie przypominam sobie jazdę kiedy nie zdążyłem kupić biletu, dostałem
    kredytowy od konduktora, ale zapłaciłęm i dawno zapomniałem.
    Oczywiście żadnych papierów w tej sprawie nie mam.
    Nikt mnie nie ścigał, żadnych wezwań itd.

    Aż tu nagle kancelaria się jakas oddzywa

    wzywa dłużnika ( czyli mnie) do natychmiastowej dobrowolnej zapłaty długu
    tytułem nakazu zapłaty wydanego po wezwaniu : numer wezwania 13141, XIII,
    NC, 6674/04.

    Wygląda na jakąś autentyczną sygnaturę, ale pierun wie z jakiego sądu i
    jakiego miasta, więc sprawdzić się nie da.
    A nie mam zamiaru wdawać się w dyskurs z kancelarią bo jeszcze potraktują to
    jako uznanie zobowiązania.

    Ciekawe czy ktoś się już spotkał z taką zagrywką ?

    macso

  • 2. Data: 2009-09-22 17:55:12
    Temat: Re: Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    macso pisze:

    > Generalnie przypominam sobie jazdę kiedy nie zdążyłem kupić biletu,
    > dostałem kredytowy od konduktora, ale zapłaciłęm i dawno zapomniałem.
    > Oczywiście żadnych papierów w tej sprawie nie mam.

    Ale co w tym oczywistego?
    Jakbym zapłacił dług to oczywistym byłoby trzymanie pokwitowania.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-09-22 17:56:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    macso wrote:
> [...]
    > ( płatne na konto Intercity do pojutrza bo jak nie to przyjdzie
    > komornik, a jeśli bym nie mógł to proponują rozłożenie na 5 rat - kwota

    he he. Taka ona kancelaria jak kruk justitia i inne.
    Czyli po prostu firma windykacyjna.

    > Generalnie przypominam sobie jazdę kiedy nie zdążyłem kupić biletu,
    > dostałem kredytowy od konduktora, ale zapłaciłęm i dawno zapomniałem.
    > Oczywiście żadnych papierów w tej sprawie nie mam.

    Kiedy byla ta jazda? O date pytam.

    > Nikt mnie nie ścigał, żadnych wezwań itd.
    >
    > Aż tu nagle kancelaria się jakas oddzywa

    bo oddali dlug do firmy windykacyjnej. Po prostu sie pogubili i wyszlo
    im ze nie zaplaciles.

> [...]
    >
    > Wygląda na jakąś autentyczną sygnaturę, ale pierun wie z jakiego sądu i
    > jakiego miasta, więc sprawdzić się nie da.

    Sądu? Raczej w zeszycie pani Zosi.

    > A nie mam zamiaru wdawać się w dyskurs z kancelarią bo jeszcze
    > potraktują to jako uznanie zobowiązania.
    >
    > Ciekawe czy ktoś się już spotkał z taką zagrywką ?

    tak, jak z kazda inną firmą windykacyjną.

    mozesz olac i nic nie robic, czekac az pojda do sadu.
    Wowczas bedziesz musial sie pofatygowac bo zaplacisz jeszcze raz.

    Mozesz nie olac i zadzwonic.
    Jak sie przedawnil, to zadzwon i powiedz zeby spadali na drzewo bo raz,
    ze sie przedawnil dwa ze zaplaciles.

    Jak sie nie przedawnil a ty nie masz papierow, ze zaplaciles to raczej
    bym sie nie odzywal, bo jak zwesza, ze nic nie masz, to pojda do sadu na
    pewniaka, skoro nie potrafisz wykazac, ze zaplaciles.

  • 4. Data: 2009-09-22 17:56:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Ale co w tym oczywistego?
    > Jakbym zapłacił dług to oczywistym byłoby trzymanie pokwitowania.

    pytanie przez ile lat.

  • 5. Data: 2009-09-22 18:00:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > mozesz olac i nic nie robic, czekac az pojda do sadu.

    Przecież podał sygnaturę nakazu, która wygląda całkiem autentycznie.
    Raczej się z komornikiem spotka.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-09-22 18:03:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Przecież podał sygnaturę nakazu, która wygląda całkiem autentycznie.
    > Raczej się z komornikiem spotka.

    jakby to byla sygnatura nakazu to po pierwse juz 10 razy by do niego
    dzwonili zanim by poszli do sadu i nie bylby to jego pierwszy kontakt z
    nimi, po drugie o ile napisal po prawidze jak bylo, to z sadu tez byc
    cos przyszlo a nie tylko z firmy windykacyjnej.

    Widziales kiedys firmwe windykacyjna, ktora najpierw idzie do sadu (czy
    /04 to 2004 rok?) a potem dopiero odzywa sie do klienta?

  • 7. Data: 2009-09-22 18:37:27
    Od: "Art" <s...@w...pl>

    Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od
    dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy
    miał być wykonany

    --
    Art
    Chwila szczerości POwskiego półgłówka:

  • 8. Data: 2009-09-22 18:40:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Widziales kiedys firmwe windykacyjna, ktora najpierw idzie do sadu (czy
    > /04 to 2004 rok?) a potem dopiero odzywa sie do klienta?

    Widziałem firmę windykacyjną która skupuje długi stwierdzone tytułami
    wykonawczymi.

    Nie mówię że na pewno komornik, ale że prawdopodobnie komornik ...

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-09-22 18:45:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Art pisze:

    > Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od
    > dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia,
    > kiedy miał być wykonany

    A wyroki sądu po ilu latach się przedawniają?

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-09-22 18:50:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > A wyroki sądu po ilu latach się przedawniają?

    Po 10, przy czym wszczęcie i umorzenie egzekucji przez komornika
    rozpoczyna bieg przedawnienia od początku.

    --
    Liwiusz