  • 1. Data: 2002-02-24 16:15:20
    Temat: Wyłudzony kredyt?
    Od: "zarowa" <z...@p...com>

    Sprawa ma się tak: Wziąłem kredyt na siebie dla mego pracodawcy w wys.4600.
    Do firmy przyszedł przedstawiciel firmy kredytowej i powiedział że wystarczy
    dowód osobisty oraz zaświadczenie o zarobkach. Dałem mu dowód a pracodawca
    zaświadczenie. Nic nie podpisywałem, żadnej umowy ani oświadczenia,
    niewidziałem także zaświadczenia o zarobku. Jedyny podpis to przy pobraniu
    gotówki. Problem w tym że pracodawca przestał płacić kredyt. Moje
    wynagrodzenie to najmiższa krajowa na 1/2 etatu czyli 380 brutto.
    Przypuszczalnie pracodawca wpisał wyższy zarobek i podrobił podpis na umowie
    która chyba musi być lub zrobił to pośrednik. Czy jest szansa na sądowe
    uwolnienie mnie od kredytu gdyż wydaje mi się że kredyt uzyskano w wyniku
    oszustwa. Dodam także że jest nas dwóch w takiej samej sytuacji, wszystko
    było razem załatwiane i kolega jedyny podpis jaki złożył to też tylko przy
    pobranu gotówki.Jeszcze jedno czy w ewentualnym procesie mogę zostać winnym
    współudziału oszustwa.Proszę o podanie podstawy prawnej ewentualnej mojej
    winy oraz winy oszustów. Za opinie z góry dziękuję.