  • 11. Data: 2015-06-25 22:54:52
    Temat: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-25 o 21:30, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie uziemienia tylko styku ochronnego.
    > Jaki ma sens zakładanie wtyku 2P+Z do urządzenia, które miało tylko 2P?
    > Przecież powinien być w II klasie izolacji.

    Nie w drugiej klasie izolacji, tylko w II klasie ochronności.

    Więc urządzenie jest w II klasie ochronności i zdaniem różnych PIP nie
    wolno założyć do niego wtyczki 2P+Z.

    Problem jest w tym, że "nie wolno" to czegoś co stwarza zagrożenie
    bezpieczeństwa. Odwrotnie nie wolno. Urządzenie w I klasie ochronności a
    wtyczka bez styku ochronnego. Natomiast dla urządzenia w II klasie,
    założenie wtyczki 2P+Z w żaden sposób nie zmienia bezpieczeństwa tego
    urządzenia. Każdy sensowny ekspert taką opinię wyda, ale różnego rodzaju
    PIP-y, które tak naprawdę g.... się znają, wiedzą lepiej.

    A jaki jest sens? Ekonomiczny. Postaw się w sytuacji fabryki, która w
    magazynie 10000 wtyczek 2P+Z i ani jednej 2P.

  • 12. Data: 2015-06-25 23:10:06
    Temat: Re: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Jun 2015, qwerty wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie uziemienia tylko styku ochronnego.
    > Jaki ma sens zakładanie wtyku 2P+Z do urządzenia, które miało tylko 2P?

    Pewnie taki, że akurat może być pod ręką/w magazynie.
    Na przykład przy awarii w sobotę wieczorem.
    Albo kiedykolwiek indziej.

    > Przecież powinien być w II klasie izolacji.

    Nie pisał że nie jest.
    Ba, nie pisał że podłącza to "Z"! (bo pewnie nie podłącza).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-06-26 10:48:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jun 2015 22:54:52 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> [...]
    rodzaju
    > PIP-y, które tak naprawdę g.... się znają, wiedzą lepiej.

    Żebym dobrze zrozumiał: na hali są gniazda bez bolca ochronnego. Są
    maszyny, które nie wymagają w swojej klasie bolca, ale któś pomotował
    na nich przewodach zas. wtyczki z bolcem (nie podłączając przewodu
    ochronnego, bo go nie ma). I te wtyczki włącza do tych gniazd bez
    bolców?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-06-26 11:41:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-26 o 10:48, Marek pisze:
> [...]
    > nich przewodach zas. wtyczki z bolcem (nie podłączając przewodu
    > ochronnego, bo go nie ma). I te wtyczki włącza do tych gniazd bez bolców?

    WTF? Gdzie jeszcze masz gniazda bez bolców? Jedyne gniazda bez bolców to
    do płaskich wtyczek:

    http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/8959/th22
    0/ospel-gniazdo-potrojne-euro-plaskie-wtyczki-impres
    ja.jpg

    Według mnie, od 1995 roku wszystkie okrągłe gniazda mają bolec.
    Urządzenia II klasy najczęściej korzystają z takich wtyczek:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/
    CEE_7-17_plug.jpg

    ale 3-stykowe również są legalne wbrew mądralom z PIP.

  • 15. Data: 2015-06-26 17:06:13
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    a_RMQ.pdf W
    > No właśnie tak wygląda rozmowa z PIP-ą. Dlatego proszę o pomoc w
    > postaci paragrafów i artykułów, którymi mogę się podeprzeć w tej
    > nierównej walce. Jacek

    to nie ty masz znaleźć paragraf tylko PIP a jak będziesz miał to się
    odwołać za niezgodność żądania z tymi przepisami i tyle
    albo zwyczajnie odpisać że konkretny munkt jest zgodny z tymi
    przepisami (jeżeli jest) i zapomnieć ( pamiętaj że zawsze musisz
    odpisać na wszystkie zarzuty i to w terminie)

  • 16. Data: 2015-06-26 18:40:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-06-26 o 17:06, Jeffrey pisze:

> [...]
    > przepisami (jeżeli jest) i zapomnieć ( pamiętaj że zawsze musisz
    > odpisać na wszystkie zarzuty i to w terminie)

    Jest dokładnie jak piszesz, audytor przychodząc na maszynę robi raport
    gdzie podpiera się normami. Niestety aby je zobaczyć musisz je kupić.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2015-06-26 21:27:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-26 o 18:40, Irokez pisze:

    > Jest dokładnie jak piszesz, audytor przychodząc na maszynę robi raport
    > gdzie podpiera się normami. Niestety aby je zobaczyć musisz je kupić.

    Tylko jest jedno "drobne" niebezpieczeństwo, że PIP-a nie lubi, jak się
    musi przyznać do błędu, jak zresztą każdy człowiek, a urzędnik w
    szczególności.
    Pamiętam jeszcze czasy PRL, gdzie przychodził inspektor i zadawał
    sakramentalne pytanie: to jak? pińcset, czy szukamy?
    Teraz na pewno wiele się zmieniło, ale czy na pewno wszystko na lepsze?
    Jacek

  • 18. Data: 2015-06-26 22:10:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.06.2015 o 12:33, Jacek pisze:

    > Szukam po "internetach" i wobec ogromnej płodności naszych
    > przepisotwórców (oraz tych z Ujni) za cholerę nie mogę znaleźć, na
    > jakiej podstawie PIP tak chce. Dodam, że urządzenie ma już swoje lata.
    > Nakierujcie mnie, gdzie szukać tych mądrości.

    Ale to ona ma zastrzeżenia więc to ona musi podać podstawę prawną.

    Dopiero jak poda coś konkretnego można się odnieść - może ten czerwony
    dla ciebie przycisk to tak naprawdę karminowy, rubinowy, szkarłatny,
    rdzawy albo jakiś inny ;)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 19. Data: 2015-06-26 23:28:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    > WTF? Gdzie jeszcze masz gniazda bez bolców? Jedyne gniazda bez bolców to do
    > płaskich wtyczek:

    Są i można bez problemów kupić:
    http://epstryk.pl/p/1329/47035/niloe-gniazdo-2p-16-a
    -zaciski-srubowe-biale-z-przeslona-664734-legrand-ni
    loe-legrand-gniazdka-i-wylaczniki-gniazdka-wylacznik
    i.html

  • 20. Data: 2015-06-27 02:13:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-26 o 23:28, qwerty pisze:
> [...]
    -zaciski-srubowe-biale-z-przeslona-664734-legrand-ni
    loe-legrand-gniazdka-i-wylaczniki-gniazdka-wylacznik

    Ale problem nie dotyczył gniazdek tylko wtyczki.

    A tak już na marginesie, wtyczkę 2P+Z od urządzenia II klasy można
    wkładać do gniazdek 2P.