  • 1. Data: 2015-06-25 12:33:35
    Temat: Wyłącznik a przepisy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mamy w pracy urządzenie, które do załączania i wyłączania posiada
    skrzynkę sterowniczą, na której jest:
    - wyłącznik główny 0-1
    - przycisk Start zielony
    - przycisk Stop czerwony
    - kontrolka zasilania
    Przyciski Start i Stop są oddzielne.
    Właśnie była z wizytą "miła pani" z PIP i zakwestionowała, że tak jest
    niezgodnie z przepisami. Według niej przyciski Start i Stop nie mogą być
    oddzielne, tylko muszą być zblokowane, a Stop ma być wyższy.

    Szukam po "internetach" i wobec ogromnej płodności naszych
    przepisotwórców (oraz tych z Ujni) za cholerę nie mogę znaleźć, na
    jakiej podstawie PIP tak chce. Dodam, że urządzenie ma już swoje lata.
    Nakierujcie mnie, gdzie szukać tych mądrości.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-06-25 12:38:54
    Temat: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 12:33, Jacek pisze:
> [...]
    > jakiej podstawie PIP tak chce. Dodam, że urządzenie ma już swoje lata.
    > Nakierujcie mnie, gdzie szukać tych mądrości.

    Pewnie taki ma być:

    http://allegro.pl/wlacznik-wylacznik-on-off-start-st
    op-nowy-fv-i5410883203.html

    Skoro wymaga to niech poda podstawę prawną.

    Jacek

  • 3. Data: 2015-06-25 12:57:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-25 o 12:38, Agent0700 pisze:

    > Skoro wymaga to niech poda podstawę prawną.
    Kolega był przy tej inspekcji i chyba go refleks zawiódł, a pani
    powiedziała, że "jak to? Nie znacie przepisów?"
    Jacek

  • 4. Data: 2015-06-25 13:57:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Szukam po "internetach" i wobec ogromnej płodności naszych
    >przepisotwórców (oraz tych z Ujni) za cholerę nie mogę znaleźć, na

    Zawsze mozna bezczelnie poprosic o podanie podstawy prawnej :-)

    >Dodam, że urządzenie ma już swoje lata.
    >Nakierujcie mnie, gdzie szukać tych mądrości.

    Mozliwe ze normach zharmonizowanych cos jest.
    Ale to osiwiejesz i majatek wydasz zanim znajdziesz :-)
    Taniej bedzie przycisk wymienic :-)

    Ale ... czy to sie wtedy nie tyczy urzadzenia "wprowadzanego do
    obrotu" ?

    J.

  • 5. Data: 2015-06-25 14:42:34
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-25 o 13:57, J.F. pisze:
> [...]
    > Taniej bedzie przycisk wymienic :-)
    >
    > Ale ... czy to sie wtedy nie tyczy urzadzenia "wprowadzanego do obrotu" ?

    no i czy urządzenie nie zostało homologowane z danym typem wyłącznika,
    bo certyfikat CE dostało na pewno z oryginalnym wyłącznikiem :)

    Łukasz

  • 6. Data: 2015-06-25 16:21:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > niezgodnie z przepisami. Według niej przyciski Start i Stop nie mogą być
    > oddzielne, tylko muszą być zblokowane, a Stop ma być wyższy.

    No to widać jak PIP-a umie czytać ze zrozumieniem. Są w jednej skrzynce
    to znaczy są zblokowane. Chodzi o to, żeby nie było tak, że start jest
    tutaj, a stop 10 metrów dalej. Ważne, żeby przy przycisku start był
    przynajmniej jeden stop, bo przycisków stop często jest więcej niż jeden.

    Ale w naszym kraju mamy długą tradycję funkcjonalnego analfabetyzmów
    wśród tych, którzy "strzegą" przepisów, czego skutkiem jest pełno
    nadinterpretacji. Tak jak na przykład z wtyczkami - są wtyczki 2-stykowe
    do urządzeń bez uziemienia i 3-stykowe do urządzeń z uziemieniem.
    Zdaniem takich różnych PIP, nie możesz założyć wtyczki 3-stykowej do
    urządzeń bez uziemienia. Nic tylko wziąć bejzbola i tłuc te tępe łby aż
    się rozpadną w proch i pył.

  • 7. Data: 2015-06-25 18:10:57
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

> [...]
    > jakiej podstawie PIP tak chce. Dodam, że urządzenie ma już swoje lata.
    > Nakierujcie mnie, gdzie szukać tych mądrości.

    Dziwne te wymagania pani z PIP. Co do przepisów, będzie to podchodziło
    pod wymagania dyrektywy maszynowej i być może pod LVD - zależy jaka to
    maszyna. Najlepiej wrzuć opis problemu na specjalistyczne forum gdzie
    zaglądają automatycy (np. elektroda.pl) i tam już Cię pokierują jak to
    rozwiązać.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-06-25 19:28:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > jakiej podstawie PIP tak chce. Dodam, że urządzenie ma już swoje lata.
    > Nakierujcie mnie, gdzie szukać tych mądrości.

    Pierwsze słyszę. Mamy setki maszyn różnych i załączanie/wyłączanie
    realizowane jest na przykład na identycznych przyciskach Moellera serii M22
    http://www.moeller.pl/Documentation/Broszury/broszur
    a_RMQ.pdf
    W normach masz podane kolory przycisków, nie pamiętam teraz, w pracy mam
    odniesienia do audytowanych urządzeń.
    Ktoś pani pewnie pokazał szlifierkę stołową i pewnie teraz chce takich
    samych wyłączników wszędzie ;).

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2015-06-25 20:29:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-25 o 19:28, Irokez pisze:

> [...]
    > odniesienia do audytowanych urządzeń.
    > Ktoś pani pewnie pokazał szlifierkę stołową i pewnie teraz chce takich
    No właśnie tak wygląda rozmowa z PIP-ą. Dlatego proszę o pomoc w postaci
    paragrafów i artykułów, którymi mogę się podeprzeć w tej nierównej walce.
    Jacek

  • 10. Data: 2015-06-25 21:30:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nie możesz założyć wtyczki 3-stykowej do urządzeń bez uziemienia. Nic tylko
    > wziąć bejzbola i tłuc te tępe łby aż się rozpadną w proch i pył.

    Nie uziemienia tylko styku ochronnego.
    Jaki ma sens zakładanie wtyku 2P+Z do urządzenia, które miało tylko 2P? Przecież
    powinien być w II klasie izolacji.