  • 1. Data: 2015-06-22 21:34:51
    Temat: Dzieci w samochodzie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Moze mi ktos łopatologicznie wytłumaczyć nowe przepisy dotyczace
    przewozenia dzieci?

    ". W pojeździe kategorii M1, N1, N2 i N3, o których mowa w załączniku nr
    2 do ustawy, wyposażonym w pasy bezpieczeństwa lub urządzenia
    przytrzymujące dla dzieci, dziecko mające mniej niż 150 cm wzrostu jest
    przewożone, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 3b, w foteliku
    bezpieczeństwa dla dziecka lub innym urządzeniu przytrzymującym dla
    dzieci... "

    co to jest inne urządzenie przytrzymujące dla dzieci?
    i co to jest fotelik?

    i czy w swietle nowej ustawy "poddupnik" zalicza sie do fotelikow lub
    innych urządzej przytrzymujących.

    Bo w starej ustawie taki jeden w niebieskim mi sie przyczepil, ze
    fotelik z przodu moze byc, ale poddupnik nie, bo to nie fotelik.

    3b. Zezwala się na przewożenie w pojeździe kategorii M1, N1, N2 i N3, o
    których mowa w załączniku nr 2 do ustawy, na tylnym siedzeniu pojazdu,
    dziecka mającego co najmniej 135 cm wzrostu przytrzymywanego za pomocą
    pasów bezpieczeństwa w przypadkach, kiedy ze względu na masę i wzrost
    dziecka nie jest możliwe zapewnienie fotelika bezpieczeństwa dla dziecka
    lub innego urządzenia przytrzymującego dla dzieci zgodnego z warunkami,
    o których mowa w ust. 3.

    Niech mi ktos powie jak z tego zdania wszystkie gazety wyczytaly, ze
    dzieci 135+ mogą być przewożone bez fotelika na tylnym siedzeniu
    (bezwarunkowo, bo zaden brukowiec nie napisał, jeżeli...) ?