  • 1. Data: 2015-06-22 15:58:33
    Temat: polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
    Od: "korex" <e...@w...pl>

    Pewien jegomość, nie chcę odebrać poleconego listu ode mnie i udaje że nie
    dostał moich rachunków.
    Czy można wysłać polecony do kogoś, wpisując w polu nadawcy ten sam adres,
    co odbiorcy? Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie zmuszona mu to w
    końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał potwierdzenia, pozostanie
    elektronicznie śledzenie przesyłki.

  • 2. Data: 2015-06-22 16:05:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 15:58:36 UTC+2 użytkownik korex napisał:
    >Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie zmuszona mu to w
    > końcu dostarczyć.

    W jaki sposób i kto pocztę zmusi. Albo inaczej- jak poczta ma zmusic klienta do
    odbioru czegokolweiek

  • 3. Data: 2015-06-22 17:18:40
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "korex" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co odbiorcy? Dzięki temu, jak mi się zdaje, poczta będzie zmuszona mu to w
    > końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał potwierdzenia, pozostanie

    Wprawdzie nie znam się na prawie- jednak miałem jakiś czas temu sytuację z
    Urzędem Miasta- który do mnie wysłał pismo polecone, a następnie (byłem za
    granicą)- poszedł do sądu, żeby ten w trybie nakazowym wydał nakaz
    płatności. Ponieważ po powrocie odebrałem wszelką korespondencję...musiałem
    zacząć od prośby do sądu o przywrócenie terminu! Okazało się bowiem, ze samo
    wysłanie listu wystarczy- i nikogo nie obchodzi, że nie odebrano go. Czyli-
    wystarczyło, że wysłali pismo- i już sąd traktował je jak skutecznie
    doręczone. Niestety- wytłumaczył mi to dopiero prawnik, i całe szczęście, że
    mogłem udokumentować swój pobyt za granicą- bo inaczej sąd nie przywrócił by
    mi terminu. A sprawa była dla mnie poważna, bo z kwoty, którą początkowo w
    trybie nakazowym zasądził sąd- zapłaciłem ok.10% (kwota, do jakiej się
    poczuwałem- i chciałem im wpłacić)

    --

    Chiron

  • 4. Data: 2015-06-22 17:21:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > listu wystarczy- i nikogo nie obchodzi, że nie odebrano go. Czyli-
    > wystarczyło, że wysłali pismo- i już sąd traktował je jak skutecznie

    Podwójnie awizowane uznaje się za dostarczone.

  • 5. Data: 2015-06-22 18:51:02
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Jak sobie zawinszował doręczanie poleconych do skrzynki, to miałby
    przechlapane.
    Albo gdyby doręczyciel uczciwie napisał na kopercie "odmówiono odbioru".

    Do wątkotwórcy:
    spróbowałbym nadać jeszcze raz, tyle że InPostem.

    -----

  • 6. Data: 2015-06-22 21:18:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    korex wrote:
> [...]
    > zmuszona mu to w końcu dostarczyć. Nie będę jedynie miał potwierdzenia,
    > pozostanie elektronicznie śledzenie przesyłki.

    Mozna
    Ale po co?

  • 7. Data: 2015-06-22 21:20:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chiron wrote:

    wystarczyło, że wysłali pismo-
    > i już sąd traktował je jak skutecznie doręczone.

    No i dokładnie tak samo jest z tym twoim poleconym. Nieodebrane, ale
    doręczone.

  • 8. Data: 2015-06-22 22:31:11
    Od: "korex" <e...@w...pl>

    > Mozna
    > Ale po co?

    Poczta wróciła do mnie, odbiorca później twierdzi, że nie może się
    zapoznać z rachunkami, gdyż ich nie ma...

  • 9. Data: 2015-06-22 22:31:26
    Od: "korex" <e...@w...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Do wątkotwórcy:
    > spróbowałbym nadać jeszcze raz, tyle że InPostem.

    Co daje wysłanie Inpostem?

  • 10. Data: 2015-06-22 22:50:51
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    > Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Podwójnie awizowane uznaje się za dostarczone.

    Możliwe. Ja miałem 3 awiza. Jakby nie patrzeć- to nie prawo. Raczej: "lewo"

    --

    Chiron