  • 1. Data: 2006-08-26 10:59:45
    Temat: Wyjazd dziecka za granicę bez obecności rodzica
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Witam.
    Czy ktoś orientuje się jaką formę musi posiadać zgoda rodziców na wyjazd
    dziecka za granicę?
    Dziecko będzie wyjeżdzać z babcią, babcia i dziecko noszą różne nazwiska,
    bezpieczniej jest więc posiadać taką zgodę.
    Czy zgoda taka musi być sporządzona u notariusza, czy wystarczy odręczne
    pismo rodziców?
    Jakie dane oprócz imienia, nazwiska, adresu zameldowania i numeru dowodów
    osobistych rodziców, należy umieścić w takim piśmie?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2006-08-26 18:26:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Aug 2006 10:59:45 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    napisał(a):

    > Witam.
    > Czy ktoś orientuje się jaką formę musi posiadać zgoda rodziców na wyjazd
    > dziecka za granicę?

    Mnie natomiast interesuje, czy jest jakiś akt prawny nakładający na Straż
    Graniczną obowiązek sprawdzania tego.
    Chętnie zapoznam się z artykułem ustawy na ten temat.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2006-08-27 13:08:23
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie dane oprócz imienia, nazwiska, adresu zameldowania i numeru dowodów
    > osobistych rodziców, należy umieścić w takim piśmie?

    Ja pare razy przerabiałem ten temat, moja siostrzenica jeździła ze mną za
    granicę. Miałem pismo matki poświadczone notarialnie, że wyraża zgodę na
    wyjazd. Nie miała zgody ojca. A gdy załatwiałem wizy w ambasadzie kubańskiej
    i chińskiej to nie było problemu, pracownicy ambasady interpretowali ten
    fakt wydaniem zgody na posiadanie paszportu, więc nie potrzeba dodatkowych
    zgód na wyjazd. Ale nigdzie nie mogłem uzyskac ostatecznych informacji -
    jedynie, że na granicy tych krajów nie bedzie kłopotów. Jedynie Polacy mogą
    mieć zastrzeżenia.

  • 4. Data: 2006-08-29 17:15:22
    Od: m...@i...cz

    Boombastic napisał(a):
> [...]

    Jeżeli chodzi o sam wyjazd z Polski, to zezwolenie takie nie jest
    wymagane. Dziecko moze nawet wyjechać samo, jeżeli posiada swój
    paszport (Oczywiscie małe dziecko same na granicy jest rzeczą dziwną
    i zapewne funkcjusze SG zainteresowali by sie tym faktem).