  • 1. Data: 2006-08-25 18:08:46
    Temat: Zażalenie?
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    Witam,
    Sprawa wygląda tak:
    Została wniesiona skarga o wznowienie postępowania na postanowienie sądu II
    instancji kończące postępowanie w sprawie. Postanowieniem sąd II instancji
    odrzucił skargę jako niedopuszczalną (postanowienia co do zasady nie można
    zaskarżyć tym nadzwyczajnym środkiem zaskarżenia), po czym na to
    postanowienie skarżąca wniosła zażalenie.
    I teraz pytanie?
    Oczywiście sąd odrzuci zażalenie, tylko w tym przypadku na jakiej podstawie
    prawnej? jako nieprzysługujące na to postanowienie? czy w ogóle w danej
    sprawie niedopuszczalne?
    Proszę o rzeczowe wypowiedzi i podanie podstawy prawnej.
    Pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2006-08-25 18:12:29
    Temat: Re: Zażalenie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marta napisał(a):

    > Oczywiście sąd odrzuci zażalenie, tylko w tym przypadku na jakiej podstawie
    > prawnej? jako nieprzysługujące na to postanowienie? czy w ogóle w danej
    > sprawie niedopuszczalne?

    A to nie to samo?
    zażalenie nie przysługuje=zażalenie niedopuszczalne
    Art. 370 kpc w związku z art. 397 §2 kpc ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-08-26 17:01:31
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    Ok, rozumiem,
    ale jeszcze zasatawia mnie z jakich względów to zażalenie na postanowienie o
    odrzuceniu skargi o wznowienie jest niedopuszczalne?

  • 4. Data: 2006-08-27 08:26:10
    Od: vel <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Ok, rozumiem,
    > ale jeszcze zasatawia mnie z jakich względów to zażalenie na postanowienie o
    > odrzuceniu skargi o wznowienie jest niedopuszczalne?

    art. 394 prim § 2 k.p.c. - jest wiec dopuszczalne jezeli sprawa jest
    kasacyjna.