  • 1. Data: 2006-08-26 11:44:55
    Temat: jak jest z opłatą za wode?
    Od: "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl>

    Witam

    Ostatnio byłem u koleżanki, która kupiła dom ale nie miała podłączonej
    instalacji wodociągowej. Dom był w stanie surowym, i koleżanka podłączyła do
    studni hydrofor(podłączenie z wodociągu wycenili na 7tys PLN), i ku mojemu
    zdziwieniu przy oddawaniu domu do użytku kazali jej wstawić licznik na wode.
    Tłumaczyła, że to jest jej woda z jej studni i dlaczego ma za nią płacić,
    ale wytłumaczono jej że w XXI wieku każdy ma wode w domu i za to się płaci i
    jak nie wstawi licznika to będzie jakaś tam stała opłata za wode. Czy jest
    jakiś przepis mówiący o tym czy to władze od wodociągów wymyśliły sobie?

  • 2. Data: 2006-08-26 11:57:38
    Temat: Re: jak jest z opłatą za wode?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl> napisał w wiadomości

    A ma w domu knalizację? Bo mniej więcej połowa opłaty za wodę, to opłata za
    ścieki. Może raczej o to chodziło.

  • 3. Data: 2006-08-26 12:05:14
    Od: "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl>

    > Użytkownik "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ma w domu knalizację? Bo mniej więcej połowa opłaty za wodę, to opłata
    > za ścieki. Może raczej o to chodziło.

    ma kanalizację ale o to chodzi że teraz ciągnie wodę ze studni, która
    przechodzi przez licznik i płaci dla wodociągów tyle co licznik nakręci

  • 4. Data: 2006-08-26 12:06:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ma kanalizację ale o to chodzi że teraz ciągnie wodę ze studni, która
    > przechodzi przez licznik i płaci dla wodociągów tyle co licznik nakręci

    Nie. Płaci za taką ilość ścieków, którą jej licznik na wodę nakręci.

  • 5. Data: 2006-08-26 12:34:52
    Od: "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl>

    > Użytkownik "LEHKO" <lehko@WYWAL_TO_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Płaci za taką ilość ścieków, którą jej licznik na wodę nakręci.

    kurde nie wiem zabardzo jak to jest bo mieszkam na stancji w bloku i mam
    tylko czynsz + prąd, to oczyszczalnia ścieków i wodociągi to ta sama firma?
    bo koleżanka mi powiedziała że płaci za wode z tego licznika a za ścieki
    chyba oddzielnie

  • 6. Data: 2006-08-26 12:44:01
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-26, LEHKO <lehko@WYWAL_TO_wp.pl> wrote:

> [...]
    > bo koleżanka mi powiedziała że płaci za wode z tego licznika a za ścieki

    Nie ma licznika na ścieki. Jest licznik na wodę i zakłada się, że to
    co wlatuje to i wylatuje. Chyba, że masz oddzielny licznik w ogródku,
    to tam za ścieki się nie płaci.

    Renata

  • 7. Data: 2006-08-26 16:34:18
    Od: "Rafał Bogusławski" <y...@W...gazeta.pl>

    Za wodę z własnej studni płaci się dopiero wtedy gdy pobór przekroczy
    określoną ilość - nie pamiętam jaką ale na pewno nie ma to zastosowania przy
    poborze do uzytku domowego.

  • 8. Data: 2006-08-26 17:28:33
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > Nie ma licznika na ścieki. Jest licznik na wodę i zakłada się, że to
    > co wlatuje to i wylatuje. Chyba, że masz oddzielny licznik w ogródku,
    > to tam za ścieki się nie płaci.
    >
    > Renata
    To sa takie rozwiazania? moim tesciom zaproponowali licznik na wode
    (przylacze ze stacji wodociagow), ale sie nie zgodzili bo lwia czesc
    wody pochlania ziemia a nie kanalizacja i wodociagi nie potrafia
    zaproponowac niczego innego. Z drugiej strony, gdybym mial dwa liczniki,
    to raczej bym korzystal z tego "tanszego"

    pzdr

  • 9. Data: 2006-08-28 07:11:16
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    >
    > zdziwieniu przy oddawaniu domu do użytku kazali jej wstawić licznik na
    > wode. Tłumaczyła, że to jest jej woda z jej studni i dlaczego ma za nią

    Jeśli nie ma licznika wody odprowadzanej do kanalizacji to wodociągi
    zakładają, że to co pobrała ze studni to poszło do ścieków.

    Rozwiązaniem jest założenie licznika na ścieki, lub dodatkowo założyć
    licznik do podlewania ogródka i prac, które nie oddają wody do kanalizacji.

    Inaczej wodociągi mogą (ale nie muszą) policzyć jakiś procentowy normatyw
    rozliczający wodę na wodę do celów gospodarczych i wodę do innych celów.

    Koszt licznika niewielki, a masz jasność co gdzie idzie...

    Krasnal, GG#1103