  • 1. Data: 2006-08-25 18:49:29
    Temat: Automatyczne przedłużanie polisy OC
    Od: "Marek Wojciechowski" <m...@g...pl>

    Witam.

    Dziś jest ostatni dzień ważności polisy OC, a jutro rano muszę wyjechać. Z
    tego co wiem teraz są takie przepisy, że nawet jak jutro się nie zgłoszę do
    ubezpieczyciela, to i tak polisa automatycznie się przedłuży na kolejne 12
    miesięcy. Ale jak jutro zatrzyma mnie policja to co mi mogą zrobić ?

    Pozdrawiam Maek.

  • 2. Data: 2006-08-25 19:59:50
    Temat: Re: Automatyczne przedłużanie polisy OC
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Wojciechowski wrote:

    > Dziś jest ostatni dzień ważności polisy OC, a jutro rano muszę wyjechać. Z
    > tego co wiem teraz są takie przepisy, że nawet jak jutro się nie zgłoszę do

    Nawet nie tyle przepisy, ale sama umowa to zapewnia - bez wypowiedzenia
    umowa jest automatycznie przedłużana.

    > ubezpieczyciela, to i tak polisa automatycznie się przedłuży na kolejne 12
    > miesięcy. Ale jak jutro zatrzyma mnie policja to co mi mogą zrobić ?

    Nic. Umowę na OC masz.

  • 3. Data: 2006-08-25 20:06:34
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Fri, 25 Aug 2006 20:49:29 +0200, Marek Wojciechowski napisał(a):

> [...]
    > ubezpieczyciela, to i tak polisa automatycznie się przedłuży na kolejne 12
    > miesięcy. Ale jak jutro zatrzyma mnie policja to co mi mogą zrobić ?

    Chyba te przepisy żle zrozumiałeś, a co mogą zrobic no niby nic za
    wyjątkiem zatrzyamnia samochodu ,odholowania na parking policyjny no i
    drobnostka "trochę" jeszcze zapłacisz

    akala

  • 4. Data: 2006-08-25 21:19:42
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    akala napisał(a):

    > Chyba te przepisy żle zrozumiałeś, a co mogą zrobic no niby nic za
    > wyjątkiem zatrzyamnia samochodu ,odholowania na parking policyjny no i
    > drobnostka "trochę" jeszcze zapłacisz
    >
    > akala
    nic nie zatrzymają ,i nic nie zapłaci ,policjant moze sporządzic wniosek
    do FG o nałozenie podwyzszonej oplaty w wypadku aut osobowych chyba
    równowartosc 800 euro
    no ale on umowy nie rozwiazał w zwiazku z tym opłaci sobie po powrocie
    a ochrona ubezpieczeniowa działa co za tym idzie fundusz nie nałozy kary

    adam

  • 5. Data: 2006-08-26 06:49:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    adam158 <a...@o...pl> w

    > nic nie zatrzymają ,i nic nie zapłaci ,policjant moze sporządzic wniosek
    > do FG o nałozenie podwyzszonej oplaty

    Co może policjant jest opisane w ustawie PoRD

    > w wypadku aut osobowych chyba równowartosc 800 euro

    Chyba mniej

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-08-26 15:46:02
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > no ale on umowy nie rozwiazał w zwiazku z tym opłaci sobie po powrocie
    > a ochrona ubezpieczeniowa działa co za tym idzie fundusz nie nałozy kary

    W przypadku braku potwierdzenia zawarcia umowy OC policjant zatrzyma auto na
    parkingu policyjnym. Policja nie zajmuje się ściganiem i nakładaniem kar z
    funduszu gwarancyjnego, policja pilnuje, by auto było ubezpieczone. Jak nie
    może tego potwierdzic, to zatrzymuje auto na parkingu, gdzie jest dowożone
    wezwaną lawetą.

  • 7. Data: 2006-08-26 16:28:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boombastic wrote:

> [...]
    > może tego potwierdzic, to zatrzymuje auto na parkingu, gdzie jest dowożone

    Ale człowiek umowę ma. Przepis wymaga posiadania przy sobie umowy _LUB_
    kwitka za przelew. Zwracam uwagę na różnicę kwantyfikatorów "lub" oraz
    "i". Patrz: artykuł 38 punkt 3. Muszę mieć dowód _zawarcia_ umowy (lub
    kwitek za przelew), a nie dowód braku rozwiązania umowy.

    Ja mam umowę, a opłacać mogę przelewami elektronicznymi. Policjant
    musiałby udowodnić fakt rozwiązania umowy.

    PS: w praktyce jeszcze nie sprawdziłem i w tym roku nie sprawdzę, bo w
    tym roku zmieniłem pojazd. A ostatnio byłem kontrolowany jakieś 3 lata
    temu i wtedy też miałem nową umowę...

  • 8. Data: 2006-08-26 18:10:21
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > "i". Patrz: artykuł 38 punkt 3. Muszę mieć dowód _zawarcia_ umowy (lub
    > kwitek za przelew), a nie dowód braku rozwiązania umowy.

    No i ty chyba niczego nie kapujesz. Kierowca ma pokazać dokument,
    jakikolwiek dokument, że ma zawartą polisę (polisa, przelew). A w omawianym
    przypadku nie ma niczego (tak ja to rozumiem).

  • 9. Data: 2006-08-26 20:24:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boombastic wrote:

    > No i ty chyba niczego nie kapujesz. Kierowca ma pokazać dokument,
    > jakikolwiek dokument, że ma zawartą polisę (polisa, przelew). A w omawianym
    > przypadku nie ma niczego (tak ja to rozumiem).

    No to właśnie ty jesteś tym, który niczego nie "kapuje". Przeczytaj
    pierwszy list w wątku.

    Umowa jest. Nie było jeszcze tylko wpłaty za kolejny rok.

    I na drugi raz śledź wątek, zanim zaczniesz robić bajzel.

  • 10. Data: 2006-08-27 08:17:47
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Umowa jest. Nie było jeszcze tylko wpłaty za kolejny rok.
    >
    > I na drugi raz śledź wątek, zanim zaczniesz robić bajzel.

    Taaak, jak jest umowa, to niech ją pokaże Policjantowi. W czym problem?
    Aaaaa, bo tak naprawdę to nie ma co pokazać przy kontroli. A jak nie ma jak
    udowodnić, że auto jest ubezpieczone to procedura jest prosta, acz
    kosztowna.