  • 1. Data: 2002-01-20 22:46:27
    Temat: "Wstęp do prawoznastwa"
    Od: "W@syl [ Sebek Karczewski ]" <w...@w...pl>

    Witam Grupę :-)

    Jestem sobie zaocznym studentem administracji... Wykład z "Wstępu do
    prawoznastwa" mam z prof. dr hab. Jolantą Jabłońską - Bonca... Za 2 tygodnie
    mam egzamin... Byłem na wszystkich wykładach, notatki mam własne... Posiadam
    obowiązujący podręcznik "Podstawy prawa dla ekonomistów" mojej
    wykładowczyni... Zgromadziłem niezbędne materiały...

    MAM JEDNAK PROBLEM...

    Kiedyś "kochałem" matematykę i studiowałem informatykę (Politechnika
    Gdańska), a teraz jakoś nie mogę się przestawić :-( Chyba mam za ścisły
    umysł... Uczę się, studiuję materiały i jakoś to wszystko do mnie nie
    trafia. Mogę się wyuczyć wszystkiego na pamięć, ale chyba nie o to w tym
    wszystkim chodzi...

    Macie może jakieś rady... ???
    Z góry serdecznie dziękuję.

    PS Pytam całkowicie poważnie...
    --
    :: [ Sebastian "W@syl" Karczewski ] ::
    :: [ w...@w...pl * gg: 443264 * era: 606375866 ] ::

  • 2. Data: 2002-01-21 10:15:09
    Temat: Re: "Wstęp do prawoznastwa"
    Od: "Marzena" <m...@k...net.pl>

    Cześć
    Ja również studiuję ten kierunek i mam ten przedmiot, faktem jest że nie
    należy on do prostych ale można się go nauczyć jednak przynajmniej 2
    tygodnie przed egz musiałbyś zacząć czytać materiały i przyswajać. NIGDY nie
    ucz się tego na pamięć.
    Czytaj, analizuj przetwarzaj sobie w pamięci- przede wszystkim musisz to
    zrozumieć możesz sam sobie robić notatki.
    Zrozumienie to jedyne wyjście >
    Pozdrawiam
    Marzena

  • 3. Data: 2002-01-21 12:54:51
    Od: "W@syl [ Sebek Karczewski ]" <w...@w...pl>

    > Ja również studiuję ten kierunek i mam ten przedmiot, faktem jest że nie
    > należy on do prostych ale można się go nauczyć jednak przynajmniej 2
    > tygodnie przed egz musiałbyś zacząć czytać materiały i przyswajać. NIGDY

    Jestem "pilnym" studentem, więc uczę się na bieżąco. Po każdym wykładzie
    kilka godzin przyswajałem materiał... Mimo tylu starań, jakoś nie mogę sobie
    z tym przedmiotem poradzić...

    PS Umiem się uczyć. Kiedyś wygrałem nawet międzynarodowy konkurs
    matematyczny :-) Głąbem nie jestem, ale...

    Dziękuję za wskazówki, ale potrzebuję jeszcze kilku.

    --
    :: [ Sebastian "W@syl" Karczewski ]

  • 4. Data: 2002-01-21 19:39:36
    Od: "Thommo" <t...@s...home.pl>

    witam, ja mam to wszystko za sobą, bo prawo skończyłam, ale tez swego czasu
    uczyłam się z podręcznika Pani Boncy. Jest to bardzo dobry podręcznik, ale
    jednocześnie napisany bardzo trudnym językiem i o wiele łatwiej się go czyta
    będąc po pięciu latach studiów niż na roku pierwszym. Z drugiej strony żeby
    pojąć całe prawo trzeba się nauczyć podstaw, a do tego "służy" wstęp do
    prawoznawstwa".
    To co mogę poradzić (mi dwego czasu pomogło):
    1. W przypadku budowy normy prawnej i przepisu prawnego - narysować sobie
    drzewko, bardzo kolorowe i rozpisać w nim dyspozycję, sankcję i hipotezę i
    opisac na czym która polega, a następnie w tabelce porównać normę prawną i
    przepis prawny - bo o tą część prawoznawstwa najczęściej pytają - to jest
    podstawa.
    Pomocny może być też podręcznik do prawoznawstwa, z którego jeszcze niedawno
    uczyli się studenci prawa w Poznaniu, chyba autorstwa prof. Radwańskiego (
    albo innego profesora "szkoły poznańskiej".Jest bardzo przystępny i łatwo
    się go uczy.
    powodzenia na egazminie
    mag
    Użytkownik "W@syl [ Sebek Karczewski ]" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:a2ggjv$jep$1@news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-01-21 21:07:58
    Od: "[ piotr sut ]" <U...@t...pl>

> [...]
    | obowiązujący podręcznik "Podstawy prawa dla ekonomistów" mojej
    | wykładowczyni... Zgromadziłem niezbędne materiały...

    przede wszystkim nie przejmuj sie....

    Nie wiem czy wersja dla ekonomistow jest lepsza, ale " Wstep do
    prawoznawstwa" (ten typowy - dla prawnikow) autorstwa Dżej Dżej Boncy
    jest podejrzewam najgorzej napisana ksiazka akademicka z jaka mialem
    do czynienia...

    co dziwne, bo sama prof. Bonca posiada dosyc duza wiedze, jednak nie
    potrafi jej przelac na papier...

    moja uwaga: poczytaj inne ksiazki traktujace ten problem - autorzy:
    Morawski, Redelbach, Nowacki/Tobor, Stawecki/Winczorek....
    wiadomo, ze nie ma czasu na wszystkich autorow, ale zapoznaj sie z
    podrecznikiem Lecha Morawskiego (na prawie w Gdansku - a to jest ta
    sam katedra co na Twojej administracji - obok podrecznika Boncy byl on
    polecany!!!), ktory powinien cos rozjasnic:-)))

    aha, nie wiem jak w tym roku, ale prof. Bonca od jakiegos czasu
    lagodnieje:-)))

    aha, nie ma juz zasady, ze jak ktos ma piatke z zaliczenia to ma ocene
    wyzej na egzaminie? :-)

    powodzenia/pozdrowienia
    ->piotr

  • 6. Data: 2002-01-23 08:29:12
    Od: "W@syl [ Sebek Karczewski ]" <w...@w...pl>

    > moja uwaga:
    [ciach]
    > aha, nie wiem jak w tym roku, ale prof. Bonca od jakiegos czasu
    > lagodnieje:-)))
    >
    > aha, nie ma juz zasady, ze jak ktos ma piatke z zaliczenia to ma ocene
    > wyzej na egzaminie? :-)

    Bardzo dziękuję... Podręcznik Morawskiego już jutro odbieram w Gdańsku :-)
    J. J.-B. ma wiedzę, to fakt... To jeden z niewielu wykładów, na które idę
    się "z chęcią"...
    Miło słyszeć, że "łagodnieje" :-) Poinformuję jak poszło po egzaminie :-)
    Termin 3 luty... Prosze trzymać kciuki...
    My nie mamy zaliczenia :-( Tylko egzamin - 30 minut i seria iluś tam
    pytań... Ściągnąłem ze strony Katedry p. J. J.-B. przykładowe testy i
    zagadnienia i nie powinno być źle :-)

    Jeszcze raz wszystkim dziękuję za odpowiedzi...