    From: "Thommo" <t...@s...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Wstęp do prawoznastwa"
    Date: Mon, 21 Jan 2002 20:39:36 +0100

    witam, ja mam to wszystko za sobą, bo prawo skończyłam, ale tez swego czasu
    uczyłam się z podręcznika Pani Boncy. Jest to bardzo dobry podręcznik, ale
    jednocześnie napisany bardzo trudnym językiem i o wiele łatwiej się go czyta
    będąc po pięciu latach studiów niż na roku pierwszym. Z drugiej strony żeby
    pojąć całe prawo trzeba się nauczyć podstaw, a do tego "służy" wstęp do
    prawoznawstwa".
    To co mogę poradzić (mi dwego czasu pomogło):
    1. W przypadku budowy normy prawnej i przepisu prawnego - narysować sobie
    drzewko, bardzo kolorowe i rozpisać w nim dyspozycję, sankcję i hipotezę i
    opisac na czym która polega, a następnie w tabelce porównać normę prawną i
    przepis prawny - bo o tą część prawoznawstwa najczęściej pytają - to jest
    podstawa.
    Pomocny może być też podręcznik do prawoznawstwa, z którego jeszcze niedawno
    uczyli się studenci prawa w Poznaniu, chyba autorstwa prof. Radwańskiego (
    albo innego profesora "szkoły poznańskiej".Jest bardzo przystępny i łatwo
    się go uczy.
    powodzenia na egazminie
    mag
    Użytkownik "W@syl [ Sebek Karczewski ]" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:a2ggjv$jep$1@news.tpi.pl...
    > Witam Grupę :-)
    >
    > Jestem sobie zaocznym studentem administracji... Wykład z "Wstępu do
    > prawoznastwa" mam z prof. dr hab. Jolantą Jabłońską - Bonca... Za 2
    tygodnie
    > mam egzamin... Byłem na wszystkich wykładach, notatki mam własne...
    Posiadam