  • 1. Data: 2002-01-20 21:13:25
    Temat: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
    Od: "Frog" <f...@o...pl>

    Hi!
    Kupilem 11 lutego 2000 roku karte graficzna ASUS 6600 Deluxe.
    Tuz przed tymi swietami zaczalem miec z nia problemy, tzn wieszala sie,
    windows nie chciala sie
    na niej zainstalowac, a na innym komputerze wogule wlacza sie od razu z
    jakimis bardzo dzuiwnymi
    zakluceniami (jakies dziwne pkolorowe paski, litery nic nie widac itp)
    Zanioslem ja do serwisu (Krosno - firma BIT, przy ADAXie). Mam na nia 2 lata
    gwarancji, wiec mi ja
    przyjeli (oddalem ja 27 grudnia 2001). Pytalem sie przez ten czas czy juz
    jest, ale oni wyslali ja w swiat
    2 stycznia i tyle ja widzieli. Ostatni raz pytalem sie w Piatek (18
    stycznia).
    Slyszalem, ze jezeli nie podpisywalem specjalnej umowy gwarancyjnej, to
    serwis ma czas 14 dni roboczych
    od zlozenia wadliwego sprzetu, na naprawe lub wymiane.
    Slyszalem rowniez, ze po tych 14 dniach moge zadac zwrotu gotuwki lub nowej
    karty. (napiszcie czy to prawda)
    Jesli byl by brany pod uwage zwrot gotuwki, to chyba taka suma, jaka pisze
    na rachunku, a nie tyle ile
    jest teraz warta ( na rachunku 1322zl!!!).
    Prosze o porade, czy dalej czekac, czy zadac zwrotu kasy, czy nowej karty???

    Napiszcie rowniez odpowiec na f...@o...pl (z gory dziekuje).

  • 2. Data: 2002-01-20 22:14:44
    Temat: Re: !! GWARANCJA - Asus v6600 - problem !!
    Od: "Jacek" <j...@p...fm>

    wogule
    zakluceniami
    gotuwki
    gotuwki
    odpowiec

    Polecam przed zadaniem jakiegokolwiek pytania zakup
    Slownika Ortograficznego :-(((((

    pzdr.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-01-20 22:23:57
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Frog" napisał w wiadomości:
    > Hi!
    > Kupilem 11 lutego 2000 roku karte graficzna ASUS 6600 Deluxe.
    [cięcie]
> [...]
    > jest teraz warta ( na rachunku 1322zl!!!).
    > Prosze o porade, czy dalej czekac, czy zadac zwrotu kasy, czy nowej

    To co słyszałeś to są prawa jakie Ci przysługują z tytułu rękojmi. W Twoim
    przypadku to odpada ponieważ rękojmia obowiązuje 12 miesięcy od dnia zakupu.
    Na dzień dzisiajeszy przysługują Ci prawa zawarte w karcie gwarancyjnej
    którą powinieneś dostać w dniu zakupu, jesli takowej nie posiadasz to równie
    dobrze przy odbiorze karty mogą zażadać kasy za naprawę. Żyjemy w takim
    kraju że na wszystko trzeba mieć papierek.

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-01-21 08:21:21
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > dobrze przy odbiorze karty mogą zażadać kasy za naprawę. Żyjemy w takim
    > kraju że na wszystko trzeba mieć papierek.

    Święta prawda. Dodać jedynie można, że, jeżeli serwis przekroczył terminy
    zapisane w gwarancji na naprawę, to możesz wezwać go do wykonania zobowiazania
    w odpowiednim terminie z zagrożeniem, że [po bezskutecznym upłuwie terminu
    odstąpisz od umowy gwarancyjnej. Gdy termin upłynie bezskutecznie napisz
    nastepne pismo, że odstępujesz od gwarancji co do tej wady. Bedziesz mógł wtedy
    zażądać odszkodowania, ale tylko jezeli jestes w stanie wykazać szkodę
    (uszczerbek finansowy)

    pzdr

    marek

  • 5. Data: 2002-01-21 11:52:12
    Od: "Frog" <f...@o...pl>

> [...]
    > dobrze przy odbiorze karty mogą zażadać kasy za naprawę. Żyjemy w takim
    > kraju że na wszystko trzeba mieć papierek.

    Ja mam na to rachunek i wiem, ze jest na to 2 lata gwarancji

  • 6. Data: 2002-01-21 11:58:05
    Od: "Frog" <f...@o...pl>

    Cepiasz sie, pisalem to szybko u kumpla, i musialem sie spieszyc (kochana
    TPSA)

  • 7. Data: 2002-01-21 12:24:53
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Frog" napisał w wiadomości:

    [cięcie]

    > Ja mam na to rachunek i wiem, ze jest na to 2 lata gwarancji

    Rachunek masz na extra gwarancję? Jeśli masz tylko rachunek na produkt to
    pewne jest tylko jedno że nie masz uprawnień z tytułu rękojmi oraz brak
    uprawnień z tytułu gwarancji bo rachunek nie jest gwarancją. Skąd wiesz że
    masz 2 lata gwarancji?

    Serwiz

  • 8. Data: 2002-01-21 17:34:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, Serwiz wrote:
    [...]
    >+ Rachunek masz na extra gwarancję? Jeśli masz tylko rachunek na produkt to
    >+ pewne jest tylko jedno że nie masz uprawnień z tytułu rękojmi

    Prawda. Pod warunkiem prawidłowej interpretacji słowa "tylko".

    >+ oraz brak uprawnień z tytułu gwarancji bo rachunek nie
    >+ jest gwarancją.

    Podejrzewam zły wniosek ze złych przesłanek.
    Prawo NIE ZABRANIA, żeby rachunek/faktura JEDNOCZEŚNIE
    była innym dokumentem. Mam cały stos z faktur z dopiskami np.:
    "udziela się 1-rocznej gwarancji na poz. 1,3,4 oraz 3-letniej
    na poz 2,5".

    >+ Skąd wiesz że masz 2 lata gwarancji?

    Pewnie Z GWARANCJI wydrukowanej na tym samym papierze
    co rachunek ;)

    >+ Serwiz

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-01-21 19:49:44
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" napisał w wiadomości:
    > On Mon, 21 Jan 2002, Serwiz wrote:
    [....]
> [...]
    > na poz 2,5".

    > Pewnie Z GWARANCJI wydrukowanej na tym samym papierze

    Oczywiscie nie rozpisywałem się a mianowicie brakło tam stwierdzenia że
    gwarancja moze być w postaci dopisku na fakurze. Jeśli chodzi o extra
    gwarancje to miałem coś takiego na notebooka TOSHIBA gdzie za dodatkowe 200
    zł można było dokupić przedłużenie gwaracji o następne 2 lata (co dało
    łącznie 3) i było to wyszczególnione na fakturze obok komputera. Problem z
    dopisakmi na fakurze o gwarancji polega na tym że nie ma tam opisanych jej
    warunków (ilość dopuszczalnych napraw, okres usuwania usterki, prawo do
    sprzętu zastępczego itp.). W zakresie ochrony konsumenta nasze prawo nie
    jest sprecyzowane, są już jakieś zaczątki w postaci praw z tytułu rekojmi
    ale to jeszcze nie to. Nigdzie nie mogę znaleźć sposobu rozpatrywania
    reklamacji na usługi (w rękojmi jest mowa tylko o towarze).

    Serwiz

  • 10. Data: 2002-01-21 23:26:44
    Od: "Lord Kikifas" <...@l...l>

    > Nigdzie nie mogę znaleźć sposobu rozpatrywania
    > reklamacji na usługi (w rękojmi jest mowa tylko o towarze).

    por. kodeks cywilny
    Tytuł XV.
    UMOWA O DZIEŁO

    Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do
    rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy
    sprzedaży.