  • From: "sudan" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wspolnik + ZUS = kłopoty ?
    Date: Tue, 15 Jan 2002 08:07:43 +0100

    Wspólnik nie płacił składek na ubezpieczenie własne (spółka cywilna),
    odpowiedzialność spada na mnie (paranoja).
    Mam dwa pytania
    1) wiem na pewno ze facet zarabia duże pieniądze (w innym mieście), jednak
    ZUS nie potrafi (nie chce?) odzyskać ich od niego. Nie można ich do tego
    zmusić? Przecież on pracuje legalnie, więc mają informacje o jego zarobkach,
    to że komornik jest amatorem to nie moja wina.
    2) odsetki w tej sprawie przewyższają należność główną (jak w wielu), ale
    czy ja powinienem płacić odsetki karne? Przecież nie wiedziałem że nie płaci
    ubezoieczenia. No to za co karne, że nie siedziałem mu w kieszeni ?

    Będę bardzo wdzieczny za odpowiedź.

    Daniel