  • 1. Data: 2012-06-06 12:09:22
    Temat: Re: Wolontariat na euro
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-06 12:13, news pisze:

    > Czyli co, teraz mamy biała murzina w polsze?

    Ile ci płacą za pisanie tutaj?

    --
    spp

  • 2. Data: 2012-06-06 12:12:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-06 12:13, news pisze:
    > Ludzie żeby mieć co do gara włożyć jadą na truskawki do niemiec czy
    > irlandii i jakoś im do głowy nie przychodzi żeby robić to za darmo,
    > nawet jakby z jakichś szlachetnych pobudek by chcieli to normalnie ich
    > na to nie stać, więc o co chodzi z tym wolontariatem?
    > Może by tak drogi, stadiony i hotele budowali wolontariusze?

    Nie wiem jak na Euro, ale czasami jest to po to, aby zdobyć
    doświadczenie, nauczyć się czegoś, rozszerzyć sobie portfolio, zdobyć
    kontakty, dla reklamy, i pewnie znajdzie się mnóstwo innych pobudek, te
    przyszły mi do głowy, bo z takich pobudek ludzie często właśnie
    uczestniczą w wolontariatach.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2012-06-06 12:13:50
    Temat: Wolontariat na euro
    Od: <news>

    Ciągle teraz się słyszy o tych masach wolontariuszy do obsługi euro2012 i
    tak sobie myślę czy to nie jest zalegalizowane niewolnictwo?
    Zapewnia się im utrzymanie, kasy nie dostają, pracują, są dostępni 24
    godziny na dobę tak samo jak bambusy na plantacjach bawełny w Ameryce
    południowej.

  • 4. Data: 2012-06-06 12:27:44
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 6 Cze, 12:13, <news> wrote:
> [...]
    > więc o co chodzi z tym wolontariatem?
    > Może by tak drogi, stadiony i hotele budowali wolontariusze?

    No tak ci co pchają wózli nepełnosprawnych to też frajerzy. Według
    ciebie.

  • 5. Data: 2012-06-06 12:52:49
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    gr wrote:

    > No tak ci co pchają wózli nepełnosprawnych to też frajerzy. Według
    > ciebie.

    nie zapominajmy o tych co odpowiadają na usenecie ;)
    Lemat
    Zanim zadasz pytanie: proszę o informację, jaka była przyczyna śmierci
    Twojego ostatniego niewolnika.

  • 6. Data: 2012-06-06 13:07:53
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

> [...]
    > kontakty, dla reklamy, i pewnie znajdzie się mnóstwo innych pobudek,
    > te przyszły mi do głowy, bo z takich pobudek ludzie często właśnie

    A że to tak nie działa, wie każdy, kto był kiedyś wolontariuszem :)

  • 7. Data: 2012-06-06 13:20:11
    Od: <news>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał
> [...]
    > innych pobudek, te przyszły mi do głowy, bo z takich pobudek
    > ludzie często właśnie uczestniczą w wolontariatach.

    Doświadczenie zdobywasz w pracy, więc o co chodzi ze zdobywaniem
    doświadczenia w wolontariacie?

    Mnie raczej chodzi o kwestię prawną, bo wolontariat to ładniej nazwana forma
    niewolnictwa a to jest w polsce zabronione, więc dlaczego nie aresztuje się
    tych którzy czerpią korzyści materialne z tej niewolniczej pracy?

    Odniosę się też do kwestii chęci pomagania innym czy zdobywania
    doświadczenia, ale po prostu ludzie którzy mieli by na to ochotę po prostu
    nie stać ich na taką wspaniałomyślność, rozmawiałem właśnie ze znajomym
    który jest wielkim społecznikiem i on nawet chciał by wziąć udział w tej
    akcji ale go po prostu na to nie stać, musi jechać na truskawki do irlandii
    żeby mieć co go gara włożyć a wyprawy na truskawki do żadnego CV jako
    doświadczenie sobie nie wpisze. Osoby biorące udział w takich akcjach na
    pewno nie szukają pracy ani doświadczenia bo nie muszą, domyślam się że
    mają tyle pieniędzy że nie muszą pracować, albo mają je ich rodziny a pracę
    mają po znajomości.

  • 8. Data: 2012-06-06 13:27:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-06 13:07, M1SLQ pisze:

    > A że to tak nie działa, wie każdy, kto był kiedyś wolontariuszem :)

    Patrz byłem kilka razy i fakt miałem jeszcze inne pobudki niż te opisane
    powyżej, ale te również przyświecały wielu osobom, które były
    wolontariuszami.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2012-06-06 13:27:30
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 6 June 2012 13:20:11 UTC+2, (unknown) wrote:
    > U�ytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisa�
    >
    > Do�wiadczenie zdobywasz w pracy, wi�c o co chodzi ze zdobywaniem
    > do�wiadczenia w wolontariacie?

    Wolontariat też jest pracą - świadczoną bez wynagrodzenia.

    > Mnie raczej chodzi o kwesti� prawn�, bo wolontariat to �adniej nazwana forma
    > niewolnictwa a to jest w polsce zabronione, wi�c dlaczego nie aresztuje si�
    > tych kt�rzy czerpi� korzy�ci materialne z tej niewolniczej pracy?

    <ciach>

    Podstawa prawną jest Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
    publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r., Nr 234, poz.1536 z późn. zm.).

    Do wolontariatu nikt nikogo nie zmusza więc nie jest to niewolnictwo. Zgłaszają się
    tam ochotnicy.

    AdamK

  • 10. Data: 2012-06-06 13:37:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-06 13:20, news pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał
    >
    > Doświadczenie zdobywasz w pracy, więc o co chodzi ze zdobywaniem
    > doświadczenia w wolontariacie?

    Z tym, że nie wszystkie prace wykonujesz na etacie.

> [...]
    > forma niewolnictwa a to jest w polsce zabronione, więc dlaczego nie
    > aresztuje się tych którzy czerpią korzyści materialne z tej niewolniczej

    Niewolnictwem by było, gdyby kogoś do tego zmuszano. A tu osoby z
    różnych pobudek uczestniczą, bo mają zamiar jakieś swoje potrzeby przy
    okazji zrealizować. Pomyśl sobie np o sklepie, który któregoś dnia daje
    każdemu przychodzącemu balonika ot tak. Tak inni rozdają swoją
    pracę/swój czas ot tak, na co liczą, każdy na coś innego, a sa tacy
    którzy robią to "bo tak" - zupełnie na tej samej zasadzie, co
    programiści udostępniający jakiś program gratis.

> [...]
    > znajomym który jest wielkim społecznikiem i on nawet chciał by wziąć
    > udział w tej akcji ale go po prostu na to nie stać,

    Ale co z tego, że kogoś nie stać? To tak jak z tą analogią sklepiku -
    właściciela też może być nie stać na taką promocje, wtedy jej po prostu
    nie robi.

> [...]
    > muszą, domyślam się że mają tyle pieniędzy że nie muszą pracować, albo
    > mają je ich rodziny a pracę mają po znajomości.

    Z tym też jest różnie. Zauważ, że większość osób wolontariuszami jest
    tylko od czasu do czasu - niewielu zajmuje się jedynie wolontariatem.
    Większość osób, które uczestniczą w jakims wolontariacie, to dlatego, że
    w tym momencie mogą sobie na to pozwolić.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl