  • 1. Data: 2012-06-05 21:34:45
    Temat: toshiba - Uczestnicy zrzekają się prawa do występowania na drogę sądową.
    Od: air force one <a...@n...pl>

    Gwarancja (promocja) toshiby -
    https://eemea.computers.toshiba-europe.com/nmwg/T&Cs
    %20No%20Matter%20What%20Guarantee.pdf

    strona 54 - "Uczestnicy zrzekają się prawa do występowania na drogę sądową."

    Jeszcze takiej ciekaowstki nie widzialem. Poniewaz strona jest podmiot
    niemiecki, ciekawe czy nadaje sie to do polskiego UOKiK (gwarancja
    oferowana w pl) czy do niemieckiego odpowiednika?

  • 2. Data: 2012-06-05 21:50:29
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-05 21:34:45 +0200, air force one <a...@n...pl> said:

    > Jeszcze takiej ciekaowstki nie widzialem.

    No i?

    > ciekawe czy nadaje sie to do polskiego UOKiK

    A dlaczego miałoby?

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-06-05 22:59:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "air force one" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    %20No%20Matter%20What%20Guarantee.pdf
    > strona 54 - "Uczestnicy zrzekają się prawa do występowania na drogę

    A jakie znaczenie w praktyce ma taki zapis? Sądzisz, że w razie pozwu sąd
    się będzie tym przejmował?

  • 4. Data: 2012-06-05 23:26:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    air force one wrote:
> [...]
    >

    > strona 54 - "Uczestnicy zrzekają się prawa do występowania na drogę
    > sądową."
    >
    > Jeszcze takiej ciekaowstki nie widzialem.

    toduzo jeszcze przed toba

    > Poniewaz strona jest podmiot
    > niemiecki, ciekawe czy nadaje sie to do polskiego UOKiK (gwarancja
    > oferowana w pl) czy do niemieckiego odpowiednika?

    przede wszystkim i polskie i niemieckie tlumaczenie jest kalką z prawa
    amerykanskiego gdzie takie cos jest dozwolone. Nie podoba sie nie
    bierzesz udzialu w promocji. Przymusu nie ma.

    Jesli to jest towar oferowany na terenie Polski to ktos to do obrotu w
    Polsce wprowadził i obowiazuje prawo polskie.
    Raczej pojscia do sądu w Polsce zrzec sie nie mozna. Jak najbardziej
    mozesz sie z tym do UOKiK pofatygowac.

  • 5. Data: 2012-06-05 23:28:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > A jakie znaczenie w praktyce ma taki zapis? Sądzisz, że w razie pozwu
    > sąd się będzie tym przejmował?

    to zalezy gdzie. W Polsce nie. W stanach gdzie zapewne powstal oryginal
    tego tlumaczenia, tak. Po prostu druga strona podniosłaby zarzut, ze
    klient zrzekl sie prawa do sądu i na tym sprawa w sadzie by sie skonczyla.

  • 6. Data: 2012-06-05 23:49:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2012, air force one wrote:

    > Gwarancja (promocja) toshiby -
    > https://eemea.computers.toshiba-europe.com/nmwg/T&Cs
    %20No%20Matter%20What%20Guarantee.pdf

    > strona 54 - "Uczestnicy zrzekają się prawa do występowania na drogę sądową."

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 385[3].
    W razie wštpliwoœci uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi
    sš te, które w szczególnoœci:
    [...]
    23) wyłšczajš jurysdykcję sšdów polskich lub poddajš sprawę pod
    rozstrzygnięcie sšdu polubownego polskiego lub zagranicznego albo
    innego organu, a także narzucajš rozpoznanie sprawy przez sšd,
    który wedle ustawy nie jest miejscowo właœciwy.
    ---

    > Jeszcze takiej ciekaowstki nie widzialem. Poniewaz strona jest podmiot
    > niemiecki, ciekawe czy nadaje sie to do polskiego UOKiK (gwarancja oferowana
    > w pl) czy do niemieckiego odpowiednika?

    A to nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-06-05 23:52:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2012, Bydlę wrote:

    > No i?

    Podzielił się :)

    > A dlaczego miałoby?

    Z powodu art.385[3].23 KC, IMVHO (cytat w poscie obok).
    Nie wiem gdzie prawo m-narodowe przewiduje na taki przypadek własciwosc
    sadu, ale jak u nabywcy, lub jesli istniaja m-narodowe regulacje dla
    konsumenta podpisane przez .de i .pl, to chyba "nadaje"? (się)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-06-06 00:02:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "air force one" <a...@n...pl> napisał
    %20No%20Matter%20What%20Guarantee.pdf

    > A jakie znaczenie w praktyce ma taki zapis?

    IMO - zabójczy (samobójczy, scislej)

    > Sądzisz, że w razie pozwu sąd się będzie tym przejmował?

    Hm... A czemu nie?
    Bardzo wygodne rozwiazanie - sad oddala wnioski gwaranta własnie na
    podstawie stwierdzenia że zapis jest nieważny z mocy ustawy, a terminy
    już dawno upłynęły.
    Jak to było - "wysokiemu sadowi obiad stygnie"? ;)
    No to co się będzie szarpał ze "stanem faktycznym" merytorycznej
    strony reklamacji, skoro gwarant się podkłada :]

    pzdr, Gtofryd

  • 9. Data: 2012-06-06 10:41:34
    Od: PJ <p...@g...com>

    to jest przeciez "free service extension" czyli bezplatne rozszerzenie
    umowy serwisowej ...w niczym nie ogranicza ustawowych obowiazkow
    Toshiby czy praw nabywcy, popularny dopisek w wielu zasmarkanych
    promocjach
    P.