    Date: Wed, 06 Jun 2012 13:37:41 +0200
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wolontariat na euro

    W dniu 2012-06-06 13:20, news pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał
    >
    > Doświadczenie zdobywasz w pracy, więc o co chodzi ze zdobywaniem
    > doświadczenia w wolontariacie?

    Z tym, że nie wszystkie prace wykonujesz na etacie.

    > Mnie raczej chodzi o kwestię prawną, bo wolontariat to ładniej nazwana
    > forma niewolnictwa a to jest w polsce zabronione, więc dlaczego nie
    > aresztuje się tych którzy czerpią korzyści materialne z tej niewolniczej
    > pracy?

    Niewolnictwem by było, gdyby kogoś do tego zmuszano. A tu osoby z
    różnych pobudek uczestniczą, bo mają zamiar jakieś swoje potrzeby przy
    okazji zrealizować. Pomyśl sobie np o sklepie, który któregoś dnia daje
    każdemu przychodzącemu balonika ot tak. Tak inni rozdają swoją
    pracę/swój czas ot tak, na co liczą, każdy na coś innego, a sa tacy
    którzy robią to "bo tak" - zupełnie na tej samej zasadzie, co
    programiści udostępniający jakiś program gratis.

    > Odniosę się też do kwestii chęci pomagania innym czy zdobywania
    > doświadczenia, ale po prostu ludzie którzy mieli by na to ochotę po
    > prostu nie stać ich na taką wspaniałomyślność, rozmawiałem właśnie ze
    > znajomym który jest wielkim społecznikiem i on nawet chciał by wziąć
    > udział w tej akcji ale go po prostu na to nie stać,

    Ale co z tego, że kogoś nie stać? To tak jak z tą analogią sklepiku -
    właściciela też może być nie stać na taką promocje, wtedy jej po prostu
    nie robi.

    > musi jechać na
    > truskawki do irlandii żeby mieć co go gara włożyć a wyprawy na truskawki
    > do żadnego CV jako doświadczenie sobie nie wpisze. Osoby biorące udział
    > w takich akcjach na pewno nie szukają pracy ani doświadczenia bo nie
    > muszą, domyślam się że mają tyle pieniędzy że nie muszą pracować, albo
    > mają je ich rodziny a pracę mają po znajomości.

    Z tym też jest różnie. Zauważ, że większość osób wolontariuszami jest
    tylko od czasu do czasu - niewielu zajmuje się jedynie wolontariatem.
    Większość osób, które uczestniczą w jakims wolontariacie, to dlatego, że
    w tym momencie mogą sobie na to pozwolić.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl