  • 1. Data: 2012-06-05 23:34:48
    Temat: Sprzedaz firma firmie - nie obowiazuje rekojmia? Chyba raczej nie obowjazuje wowczas ustawa niezgodnosci towaru z umowa?
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    Bo czytam:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia

    no i jest napisane:

    W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów nie stosuje
    się rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową[1].

    Jak to wkoncu jest?

    Generalnie to pytanie jest takie, ze firma kupije oprogramowanie od
    drugiej firmy je produkujacej - no i czy na podstawie tylko i faktury,
    moze je reklamowac etc?

    A jak to jest ze zwyklym uzytkownikiem?

  • 2. Data: 2012-06-05 23:48:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fReLuZ wrote:
> [...]
    >
    > Generalnie to pytanie jest takie, ze firma kupije oprogramowanie od
    > drugiej firmy je produkujacej - no i czy na podstawie tylko i faktury,

    moze, obowiazuje kodeks cywilny w tym zakresie

    > A jak to jest ze zwyklym uzytkownikiem?

    ma odzielna ustawe do tego, ktora na swoim poczatku wylacza pewne
    artykuly z kodeksu cywilnego wprowadzajac w to miejsce wlasne rozwiazania.

  • 3. Data: 2012-06-06 10:07:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2012, fReLuZ wrote:

    > W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów nie stosuje się
    > rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową[1].
    >
    > Jak to wkoncu jest?

    Własnie tak.
    W przypadku relacji przedsiębiorsca - konsument obowiazuja inne zasady
    i tyle.
    Zamiast rękojmi jest "niezgodnosc konsumencka", a gwarancja też nazywa
    się "gwarancja", tyle że piłka i piłka to dwie różne piłki (tenisowa
    i do metalu na przykład) :>

    > Generalnie to pytanie jest takie, ze firma kupije oprogramowanie od drugiej
    > firmy je produkujacej - no i czy na podstawie tylko i faktury, moze je
    > reklamowac etc?

    Oczywiscie.
    To działa w druga stronę - jak akceptuje zastrzeżenie w ofercie że
    "strony wyłaczaja rękojmię" to rękojmia odpada.
    "Konsumencka niezgodnosc" tym się różni od rękojmi, że wyłaczenia sa
    odwrotne: konsument może zaakceptować kupno chłamu (towaru z wadami),
    ale te wady musza być scisle okreslone, np. "pęknięcie obudowy na
    długosci 15 cm które będzie postępowało",a nie na zasadzie "towar
    ma wady i reklamacja nie przysługuje".

    pzdr, Gotfryd