  • 11. Data: 2012-06-06 14:15:22
    Temat: Re: Wolontariat na euro
    Od: <news>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał:
    > Niewolnictwem by było, gdyby kogoś do tego zmuszano.
    > A tu osoby z różnych pobudek uczestniczą,

    Nie wszyscy niewolnicy są do pracy zmuszani, większość pracuje za jedzenie i
    dach nad głową bo nie ma innego wyjścia. Jeśli za pracę nie otrzymujesz
    wynagrodzenia to jest to niewolnictwo, nawet KP wymaga za pracę
    wynagrodzenia, a jeśli wynagrodzenie to przynajniej w wysokości minimalnej
    krajowej i opłaceniu ZUSu.

    > Z tym też jest różnie. Zauważ, że większość osób wolontariuszami
    > jest tylko od czasu do czasu - niewielu zajmuje się jedynie
    > wolontariatem. Większość osób, które uczestniczą w jakims
    > wolontariacie, to dlatego, że w tym momencie mogą sobie
    > na to pozwolić.

    Od czasu do czasu to może być jeden, dwa dni na miesiąc, a nie kilka
    tygodni, czy miesięcy i jeszcze 24 godziny na dobę!
    Przykład ze sklepem rozdającym balony jest nietrafiony, bo to nie
    organizatorzy Euro uczestniczą w wolontariacie, więc to tak jakby pracownik
    sklepiku za własne pieniądze rozdawał klientom baloniki, a zyski uzyskiwał
    właściciel owego sklepiku.
    Organizatorzy Euro nie działają charytatywnie, mają wielo
    dziesięciotysięczne pensje, milionowe premie, miliardowe dotacje unijne i
    państwowe a zyskami z nikim się nie dzielą, tylko zgarniają do prywatnych
    kieszeni. Więc mają armię niewolników, którzy wykonują dla nich konkretną
    pracę w konkretnym czasie i bez wynagrodzenia a zyski z ich pracy zostają w
    kieszeniach organizatorów.
    Mniejsza o to jakimi pobudkami kieruj się wolontariusze, ale niby komu mieli
    by oni pomagać jak nie organizatorom, którzy zyskami z nikim się nie dzielą?

  • 12. Data: 2012-06-06 14:24:43
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.06.2012 14:27, news pisze:

    > Czyli w RP można pracować bez wynagrodzenia, super!

    > Dzięki za podstawę prawną, wychodzi na to że w RP mamy legalne
    > niewolnictwo!
    > Niewolników na plantacjach bawełny też nikt do pracy nie zmuszał,
    > zgłaszali się wyłącznie niewolnicy co chcieli dostać jedzenie i dach nad
    > głową jak nasi wolontariusze.

    Ciekawe co mówisz. Masz jakieś poparcie w źródłach?

    p. m.

  • 13. Data: 2012-06-06 14:27:12
    Od: <news>

> [...]

    się wyłącznie niewolnicy co chcieli dostać jedzenie i dach nad głową jak
    Ciekawe dlaczego całe masy urzędników państwowych nie są wolontariuszami,
    oraz banda z sejmu i senatu, to przecież oni stanowią pożytek społeczny a
    Euro to impreza czysto komercyjna i żadnego pożytku społecznego z tego nie
    ma, pieniądze zarabiają wyłączni prywatni przedsiębiorcy, więc komu tak
    naprawdę pomagają ci wolontariusze?

  • 14. Data: 2012-06-06 14:31:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-06 14:15, news pisze:

> [...]
    > otrzymujesz wynagrodzenia to jest to niewolnictwo, nawet KP wymaga za
    > pracę wynagrodzenia, a jeśli wynagrodzenie to przynajniej w wysokości

    Ktos juz Ci podał podstawę prawną...

    > Od czasu do czasu to może być jeden, dwa dni na miesiąc, a nie kilka
    > tygodni, czy miesięcy i jeszcze 24 godziny na dobę!

    Może być, niektórzy jako wolontariusze wyjeżdżają za granicę, pomagać innym.

> [...]
    > pracownik sklepiku za własne pieniądze rozdawał klientom baloniki, a
    > zyski uzyskiwał właściciel owego sklepiku.

    Przykład owego sklepiku był taki, że ktoś daje coś darmo - a nie 100%
    analogii. Tu ktos daje darmo swój czas i swoją pracę

> [...]
    > nich konkretną pracę w konkretnym czasie i bez wynagrodzenia a zyski z
    > ich pracy zostają w kieszeniach organizatorów.

    Ale to jest juz kwestia wolontariuszy. Ja się do tego wolontariatu nie
    zgłaszałem i nikt jak widać nie zmusił mnie do tego. Jeśli ktoś chciał,
    to jego sprawa.

    > Mniejsza o to jakimi pobudkami kieruj się wolontariusze, ale niby komu
    > mieli by oni pomagać jak nie organizatorom, którzy zyskami z nikim się
    > nie dzielą?

    Czy to mój problem albo Twój? To chyba problem jedynie tych którzy stali
    się wolontariuszami.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2012-06-06 14:35:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    <news> napisa?(a):

    > Doświadczenie zdobywasz w pracy, więc o co chodzi ze zdobywaniem
    > doświadczenia w wolontariacie?

    Potem czlek traktuje smieciowa umowa jak gwiazdke z nieba ;)

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 16. Data: 2012-06-06 14:47:48
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Niewolnictwem by było, gdyby kogoś do tego zmuszano. A tu osoby z
    > różnych pobudek uczestniczą, bo mają zamiar jakieś swoje potrzeby przy
    > okazji zrealizować.

    "Pan u nas 2 tygodnie za darmo jako wolontariusz popracuje a później
    damy Panu umowę".

  • 17. Data: 2012-06-06 14:54:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-06 14:47, M1SLQ pisze:

    > "Pan u nas 2 tygodnie za darmo jako wolontariusz popracuje a później
    > damy Panu umowę".

    Cóż, jeśli ktoś na taki układ pójdzie, to jego problem...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2012-06-06 14:59:28
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Cóż, jeśli ktoś na taki układ pójdzie, to jego problem...

    Pójdzie, jeśli musi (bo chce pracować a to jedyna opcja). A skoro MUSI,
    jest to forma niewolnictwa.

  • 19. Data: 2012-06-06 15:11:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-06 14:59, M1SLQ pisze:

    > Pójdzie, jeśli musi (bo chce pracować a to jedyna opcja). A skoro MUSI,
    > jest to forma niewolnictwa.

    Hmmm jakoś pracuję i nie miałem takiego dylematu, czyli jednak nie musi
    i czy pójdzie, czy nie, to jego wybór.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2012-06-06 15:31:28
    Od: <news>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał:
    > Przykład owego sklepiku był taki, że ktoś daje coś darmo a nie
    >100% analogii. Tu ktos daje darmo swój czas i swoją pracę

    Ale w twoim przykładzie nie ma żadnej analogii, gdybyś dał przykład
    sklepików gdzie pracownicy robią coś dla sklepu za własne pieniądze i we
    własnym czasie, nabijając kieszenie właściciela sklepu to była by analogia.

    > Ale to jest juz kwestia wolontariuszy. Ja się do tego wolontariatu
    > nie zgłaszałem i nikt jak widać nie zmusił mnie do tego. Jeśli ktoś
    > chciał, to jego sprawa.

    To nie jest tylko kwestia wolontariuszy, to też moja sprawa bo te prywatne
    firmy z moich podatków dostają dotacje i dofinansowania, za moje pieniądze
    budują drogi i stadiony, natomiast swoimi zyskami ze mną się nie podzielą a
    dodatkowo wykorzystują naiwnych chyba ludzi. Jest to też sprawa całych mas
    bezrobotnych ludzi, którzy nie dostali pracy i albo głodują z tego powodu,
    albo jeśli mogą to emigrują za granicę za chlebem.
    Ja bym nie miał nic przeciwko gdyby te prywatne firmy działały charytatywnie
    i rozdawały ludziom za darmo bilety na euro, czy zapewniały biednym kibicom
    darmowe noclegi w swoich hotelach, czy darmowe przejazdy autostradami.