    From: <news>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wolontariat na euro
    Date: Wed, 6 Jun 2012 13:20:11 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał
    > Nie wiem jak na Euro, ale czasami jest to po to, aby zdobyć doświadczenie,
    > nauczyć się czegoś, rozszerzyć sobie portfolio,
    > zdobyć kontakty, dla reklamy, i pewnie znajdzie się mnóstwo
    > innych pobudek, te przyszły mi do głowy, bo z takich pobudek
    > ludzie często właśnie uczestniczą w wolontariatach.

    Doświadczenie zdobywasz w pracy, więc o co chodzi ze zdobywaniem
    doświadczenia w wolontariacie?

    Mnie raczej chodzi o kwestię prawną, bo wolontariat to ładniej nazwana forma
    niewolnictwa a to jest w polsce zabronione, więc dlaczego nie aresztuje się
    tych którzy czerpią korzyści materialne z tej niewolniczej pracy?

    Odniosę się też do kwestii chęci pomagania innym czy zdobywania
    doświadczenia, ale po prostu ludzie którzy mieli by na to ochotę po prostu
    nie stać ich na taką wspaniałomyślność, rozmawiałem właśnie ze znajomym
    który jest wielkim społecznikiem i on nawet chciał by wziąć udział w tej
    akcji ale go po prostu na to nie stać, musi jechać na truskawki do irlandii
    żeby mieć co go gara włożyć a wyprawy na truskawki do żadnego CV jako
    doświadczenie sobie nie wpisze. Osoby biorące udział w takich akcjach na
    pewno nie szukają pracy ani doświadczenia bo nie muszą, domyślam się że
    mają tyle pieniędzy że nie muszą pracować, albo mają je ich rodziny a pracę
    mają po znajomości.