  • 21. Data: 2005-09-11 12:14:15
    Temat: Re: Wojsko - prosze o rade.
    Od: Nowik <U...@o...pl>

    A.S. napisał(a):
    > Zapianie sie na zaoczne absolutnie nic nie da niestety. Tez sie na to
    > zrobilem
    [ciach]
    > Zeby takie zaswiadczenie bylo wazne i bylo podstawa do odroczenia koniec
    > studiow MUSI byc najpozniej w roku kalendarzowym w ktorym konczysz 28 lat
    [ciach]
    > Tez zrobilem taki manewr ale panie w WKU zyczliwie poradzily mi zebym
    > schowal ten papier
    [ciach]
    >rzecz sie dziala jakies 4 lata temu, jestem z rocznika 76
    [ciach]

    No to jak dobrze zrozumialem:
    -4 lata temu miales 25 lat,
    -przeciez mogles sie zapisac na 3letnie zaoczne np. licencjat

    Dlaczego WKU mialo jakies fochy? Czy zapisales sie na jakies 4 albo 5
    letnie?

    Pozdr.

  • 22. Data: 2005-09-11 12:24:43
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    11.09.2005 # 13:05:48, Nowik napisał:

> [...]
    > koniec studiow MUSI byc najpozniej w roku kalendarzowym w ktorym
    > konczysz 28 lat (nie data urodzin ale koniec roku kalendazowego) - tego

    To chyba go w błąd wprowadzili - może się mylę, ale w ustawie
    nie widziałem nic na ten temat - znaczy, że koniec studiów IMHO nie
    musi być przed ukończeniem 28 roku życia. Jeśli tak mu w WKU powiedzieli
    to ja z chęcią chciałbym poznać podstawę prawną tego stwierdzenia
    (może coś przeoczyłem). Zresztą logicznie myśląc - jakie miałoby to
    znaczenie - przecież art. 46 punkt 3 ustawy o obronie RP mówi o tym,
    że w wieku 28 lat przenoszą do rezerwy - bez względu na to czy jesteś
    studentem i którego roku (nie ma o tym żadnej wzmianki, więc oznacza
    to, że nie ma to znaczenia). Po prostu zostajesz przeniesiony, a studia
    nie mają w tym momencie żadnego znaczenia - pełniły do tej pory (do
    osiągnięcia 28 roku życia) powód do odroczenia i tyle ;).

    Tak, czy inaczej - jeśli masz obawy, to faktycznie poszukaj sobie
    takich "krótkich" studiów, ale IMO to bezpodstawne ;). Jeśli się
    mylę, to niech mnie ktoś poprawi.
    --
    pozdrawiam

  • 23. Data: 2005-09-11 19:04:26
    Od: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam...
    Sorry ze dopiero teraz ale wczesniej nie mialem dostepu do netu.. od razu
    skomentuje pare watkow..

    Po pierwsze co do arytmetyki

    >Kurcze, urodzony jestem XX-styczen-1980r (matematyka mowi, ze mam wtedy
    >0 lat, i ze dopiero w styczniu-1981 bede mial 1 rok - czy przepisy
    >prawne tez???)
    z arytmetyki "wojskowej" wynika to ze:
    jesli jestes urodzony w 1980 roku to 28 lat konczysz w 2008 roku i tyle -
    wojsko moze cie zlapac nawet 31 grudnia 2008 roku nawet jesli urodziles sie
    1 stycznia 1980 roku i masz w zasadzie rok wiecej - nie ma to zadnego
    znaczenia dla wojska - liczy sie rocznik.
    Z przykladu powyzszego przy zastosowaniu arytmetyki wojskowej wynika ze 1
    rok bedziesz mial nawet 31 grudnia1981 roku - licza tylko lata -dni i
    miesiace sie nie licza. Wojsko ma prawo powołać do wojska meżczyzne do 28
    roku życia, więc jeżeli nie przekroczy się tego wieku w momencie powołania
    to wszystko jest zgodne z prawem. Wiek jest ważny w momencie powołania.

    pare cytatow[wiecej nie chce mi sie cytowac..]
    .. ponizej odnosze sie do wszystkich bo sens jest podobny..
    1.
> [...]
    >że w wieku 28 lat przenoszą do rezerwy - bez względu na to czy jesteś
    >studentem i którego roku (nie ma o tym żadnej wzmianki, więc oznacza
    ale sie uchowaj do tego wieku ;-), tak zeby cie nie scigali..
    2.
    >IMHO to nie ma znaczenia. Jakbyś chciał (i miał na to kasę) to IMHO możesz
    >co roku rozpoczynać studia na innym kierunku, aby wymigać się od wojska
    (>oczywiście przynosząc odpowiedni papier do WKU). Jednak wówczas musiałbyś
    >mieć ciągłość tak, aby nie zniknąć z listy studentów, bo to mogłoby się
    >nieciekawie skończyć (uparciuchy w WKU).

    >IMHO nie ma żadnej dyskusji - MUSI. Zastanawiam się, dlaczego nikt
    >więcej nie potwierdza moich słów. Przecież, gdybym się mylił, to od
    >razu ktoś zwróciłby uwagę. Domniemuję, że jest to cisza ze względu
    >na potwierdzenie. Jednak fajnie byłoby dla Ciebie, jakby to ktoś tutaj
    >jeszcze potwierdził (ze swojej strony przejrzałem ustawę, więc na pewno
    >jest to, co piszę zgodne z nią i nie ma się czego bać).

    BZDURA!!! (sorry ze krzycze ale patrz nizej)

    3.
    >Dlaczego miałby nie być ważny ? Ja nie widzę przeszkód.

    Ale ustawa widzi... akurat moze byc w wojsku potrzeba jakiegos rodzaju
    specjalistow i dlatego musza miec mozliwosc powolania takiego studenta..
    Jakby tak bylo jak piszez to ci co ani nie chca do woja ani nie chca sie
    uczyc zapisywaliby sie co roku do innej szkoly i wiojsko by ich nie scignelo
    a tak nie jest - wlasnie z powodow podanych ponizej..

    Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej. (jednolity tekst) Dz.U.92.4.16 - tekst: ost. zm.
    2000-02-23 Dz.U.00.12.136 DZIAŁ II - ADMINISTRACJA REZERW OSOBOWYCH
    Rozdział 2 - Rejestracja i pobór )
    mowi:
    Art. 39. (49) 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się
    poborowemu na jego wniosek ze względu na:
    [......]
    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym
    roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,
    [...]
    i to znaczy ze odroczenie na studia WKU dac moze do konca roku w ktorym
    konczysz 27 rok życia.
    Po tym czasie podlegasz powołaniu do wojska do końca roku kalendarzowego w
    którym kończysz 28 rok życia. Oczywiscie w dzisiejszych czasach minister
    wydaje rozporzadzenie o automatycznym przenieseniu do rezerwy konczacych
    studia i wtedy problem z glowy ale to dzieje sie co roku z mocy
    rozporzadzenia a nie ustawy.

    >Studia podyplomowe, doktoranckie, magisterskie itp mają to do siebie,
    >że bez względu na ich tryb przysługuje odroczenie od odbycia
    >zasadniczej służby wojskowej (znów powołam się na art 39. pkt
    >4 Ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej).

    Paragraf dobry.. tylko interpretcja cos nie taka ;-) - patrz wyzej

    I to na tyle.. przykro mi ale tak to wyglada.. najlepiej pogadac w
    dziekanacie i z dziekanem - wziac zaswiadczenie o terminie obrony pracy i z
    tym do WKU

    Mnie jakos sie udalo...pewnie dlatego ze niepracujaca zona i dziecko ale w
    twoim przypadku jakos tego nie widze ;-)

    Pozdrawiam
    A.S.

    P.S. polecam zajrzec tu http://wojsko.to2.pl/forum/viewtopic.php?t=1834

  • 24. Data: 2005-09-11 21:46:13
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisal(a):

> [...]
    > nie mają w tym momencie żadnego znaczenia - pełniły do tej pory (do
    > osiągnięcia 28 roku życia) powód do odroczenia i tyle ;).

    Nie zdazy sie przeniesc, wczesniej bilecik przyjdzie.

    Art. 39. 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się poborowemu
[...]

    Jak widac, koniec studiow moze byc po 28 roku zycia, tylko wczesniej
    trzeba pobiegac po poligonie ;)

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202

  • 25. Data: 2005-09-11 22:13:41
    Od: Nowik <U...@o...pl>

    A.S. napisał(a):
> [...]
    > wydaje rozporzadzenie o automatycznym przenieseniu do rezerwy konczacych
    > studia i wtedy problem z glowy ale to dzieje sie co roku z mocy

    Dobra to mam teraz takie niejasnosci:
    Mam 25 lat, powiedzmy ze jutro zalatwie wszystkie formalnosci i dostane
    sie na studia. Powiedzmy ze szkola daje mi na dzien dobry papier (w
    zasadzie pewnie daja ten papier 1 pazdziernika ale mi to wystarczy bo
    umowiony na wizyte w WKU jestem na 15 pazdziernika).
    Teraz ta arytmetyka wojskowa, i jesli dobrze zrozumialem to skoro jestem
    z 80' to zaczynam, mam i koncze 27 lat w 2007r, czyli gdzies w okolicach
    pazdziernika 2007 roku zaczynaja sie problemy (tyle rozumiem z tej
    ustawy), bo studia mnie juz chronic nie beda. Jednak nie jest to dla
    mnie bardzo istotne bo do tego czasu powinienem ukonczyc te studia na PW
    z ktorych teoretycznie wylecialem bo sie nie obronilem w terminie.
    Teraz to co jest w moim przypadku sednem problemu:

    Czy jesli, 15 pazdziernika 2005 roku zaniose do WKU zaswiadczenie, ze
    wlasnie rozpoczalem studia to czy przysluguje mi odroczenie
    na najblizszy rok szkolny czyli 2005/2006?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A dokladniej czy sa jakies przepisy, ktore mowia, ze takowe mi NIE
    przysluguje bo: jestem za stary, planowane zakonczenie nowych studiow
    wypada po 28 roku zycia, zmienilem uczelnie albo jeszcze cos podobnego?

    Teraz wracajac do Twojego przypadku - ktory byl widac w miare podobny -
    dlaczego w WKU powiedzieli Ci bys schowal taki papier - straszyli czy
    faktycznie jakies przepisy mowia, ze byl on juz wtedy bezuzyteczny -
    jakie to przepisy?

    PS
    Jutro od 10:00 zaczynam objazd uczelni i zapisuje sie na pierwsze
    mozliwe studia, dlatego jesli to mozliwe to prosze o szybka odpowiedz.

    Z gory dziekuje.

    Pozdr.

  • 26. Data: 2005-09-11 22:21:39
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    11.09.2005 # 22:46:13, Andrzej Gradziel napisał:

> [...]
    > kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,

    No więc jednak faktycznie należy skończyć studia przed ukończeniem 27 roku
    życia. Z kolei po ukończeniu 28 lat przenoszą do rezerwy. Jest to więc
    kwestia tego jednego roku... hmmm czytałem, ale nie zwróciłem wcześniej na
    to uwagi ;)

    > Jak widac, koniec studiow moze byc po 28 roku zycia, tylko wczesniej
    > trzeba pobiegac po poligonie ;)

    Faktycznie :)
    --
    pozdrawiam

  • 27. Data: 2005-09-11 22:25:51
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    11.09.2005 # 20:04:26, A.S. napisał:

    > Paragraf dobry.. tylko interpretcja cos nie taka ;-) - patrz wyzej

    Masz rację - przeoczyłem to, albo nie do końca to zrozumiałem (albo
    też chciałem wierzyć, że jest tak łatwo :P). Dzięki za informację,
    bo kto wie, czy się kiedyś nie przyda...
    --
    pozdrawiam

  • 28. Data: 2005-09-11 23:10:50
    Od: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam..

> [...]
    > wlasnie rozpoczalem studia to czy przysluguje mi odroczenie
    > na najblizszy rok szkolny czyli 2005/2006?
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    NIE...
    Mialem identycznie.. nie wiedzialem o tym, u mnie byl taki manewr ze
    najpierw pogadalem telefonicznie czego chca ode mnieze niby mnie nie ma w
    miescie itp. pare dni zawsze to cos.. po czym zapisalem sie na studia w
    uczelni ktora jest po drugiej stronie ulicy 20 m od WKU (mialem gorzej bo to
    byl luty a WKU dostalo papier ze mnie skreslili z listy wiec wybor byl mono
    ograniczony) - wplacilem wpisowe - wzialem papier ze jestem studentem i do
    WKU .. i tam ZONK... w ustawie pisze o tych 27 latach - jak dasz taki papier
    to w zaden sposob nie wyjdzie im ze studia koncza sie wtedy kiedy powinny
    sie konczyc i po prostu w zwiazku z tym zapisem ustawowym taki papier nie
    jest podstawa do odroczenia.. i tyle - jak pisalem to bylo jakies 4 albo 5
    lat temu ale z tego co wiem to nic sie nie zmienilo. Wiec zaproponowano mi
    bilet... ale sciemnilem ze odwolanie itp. gadalem z jakims majorem ale to
    wszystko do sk...syny i oczywiscie nic nie zalatwilem oprocz tego co ty
    czyli tez jakos tak odroczyli ze 2 tygodnie na to niby odwolanie.. Ale na
    szczescie kobiety ktore tam pracowaly jak zobaczyly jak sie wije to zadaly
    pytanie pomocnicze - o zone i dziecko - tu juz bylem w domu bo mialem i
    jedno i drugie ;-) - znaczaco powiedzialy ze "zona OCZYWISCIE nie pracuje" i
    ze nie ma kto utrzymywac rodziny i przedstawilem im kwity (akt slubu i
    urodzenia dziecka), a jak pisalem wczesniej musieliby placic mi jakas kase
    na rodzine to im sie nie oplacalo bo ta kasa byla w wysokosci pensji
    jakiegos tam kaprala nadterminowego czy cos takiego - tu nie pamietam bo o
    tym powiedzialy mi panie jednym zdaniem, po czym na "do widzenia"
    zasugerowaly zebym jak kiedys ob nich cos dostane profilaktycznie sie nie
    pojawial i nie dzwonil ;-) co skrupulatnie do konca 2004 roku czyniem bo to
    byl rok w ktorym skonczylem 28 lat ;-)..

> [...]
    > przysluguje bo: jestem za stary, planowane zakonczenie nowych studiow
    > wypada po 28 roku zycia, zmienilem uczelnie albo jeszcze cos

    Patrz wyzej - to interpetacja tego samego paragrafu..

> [...]
    > - dlaczego w WKU powiedzieli Ci bys schowal taki papier - straszyli
    > czy faktycznie jakies przepisy mowia, ze byl on juz wtedy
    Byl bezuzyteczny - patrz wyzej...
    Oczywiscie od powolania mozesz sie odwolywac ale to nie przerywa biegu
    sprawy i bilet i tak dostajesz

    > Jutro od 10:00 zaczynam objazd uczelni i zapisuje sie na pierwsze
    > mozliwe studia, dlatego jesli to mozliwe to prosze o szybka odpowiedz.
    to sprobuj znalezc taka szkole prywatna inzynierska gdzie zalicza ci np.
    jeden rok z PW i przyjma od razu na 2gi to sie zalapiesz
    ale jak zaczynasz objazd o 10 to moze o 8 wpadnij do swojego dziekanatu a o
    9tej do dziekana ;-)

    > Z gory dziekuje.
    Prosze bardzo
    Pozdr
    A.S.

  • 29. Data: 2005-09-12 16:09:05
    Od: Nowik <U...@o...pl>

    A.S. napisał(a):

    > NIE...

    A ponoc wlasnie TAK...

    > Patrz wyzej - to interpetacja tego samego paragrafu..

    Ja czytam i nie widze, zeby gdzies tam bylo napisane, ze nie nalezy sie
    bo szybciej osiagne 27 lat, niz planowane ukonczenie. Ja tam widze, ze
    dopiero w wieku 27lat zaczynaja sie schody, ale teraz to nic nie stoi
    na przeszkodzie.

    Bedac tak skolowany Twoim postem, zadzwonilem anonimowo dzisiaj do WKU,
    do pokoju w ktorym zawsze skladalem zaswiadczenia z uczelni i mowie jak
    wyglada sprawa:
    -Teraz skreslony z listy
    -Ma 25 lat
    -Dopiero zaczyna studia, i szybciej osiagnie 27 lat niz planowany czas
    ukonczenia.

    No i odpowiedz:
    Ze odroczenie przysluguje ale w 27 roku juz nie bedzie.

    Pozdr,

  • 30. Data: 2005-09-12 18:31:55
    Od: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam...

    Moze i tak jest jak piszesz.. - to znaczy ze intepretacja jest juz
    korzystniejsza dla nas.. skoro tak to i dobrze ;-)
    - napisalem jak bylo kiedys.. zreszta moze co WKU to inna interpretacja..

    Pozdr
    A.S.