  • 1. Data: 2005-09-09 22:42:32
    Temat: lista dłużników
    Od: "zebi" <z...@p...fm>

    pewna firma jest mi winna drobną sumkę pieniędzy (jakieś 150zł), niby nic,
    ale dla bezrobotnego to zawsze coś (zawsze się przyda na dojazd na kolejną
    rozmowę o pracę), problem w tmy, że firma się miga i nie chce zapłacić,
    czy można taką firmę umieścić na liście dłużników? (tak jak robią to na
    przykład firmy), jeśli tak, to na jakiej podstawie, i jak to zrobić ?

    dzięki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-09-09 22:54:16
    Temat: Re: lista dłużników
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zebi wrote:
> [...]
    > czy można taką firmę umieścić na liście dłużników? (tak jak robią to na
    > przykład firmy), jeśli tak, to na jakiej podstawie, i jak to zrobić ?

    Kosztuje to 'odrobinkę' więcej, niż te 150zł, więc zapomnij.

    Jedyne, co możesz zrobić, to podać sprawę do sądu.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-09-14 10:46:43
    Od: qqryq <n...@n...com>

    On Sat, 10 Sep 2005 00:54:16 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Kosztuje to 'odrobinkę' więcej, niż te 150zł, więc zapomnij.
    >
    > Jedyne, co możesz zrobić, to podać sprawę do sądu.

    A składjaąc pozew napisz wniosek o zwolnienie z kosztów sądowych
    uzasadniając to braakiem dochodów. wówczas, w przypadku wygranej sprawy
    Sąd kosztami obciąży najprawdopodobniej Twojego dłużnika. Ze 150 zł zrobi
    sie kilka stówek, dostaniesz nakaz zapłaty,a firma nauczy sie solidności,
    bo bedzie ją to trochę kosztowało. Poza tym wpisując dane do KRD, koszty
    te możesz doliczyć do egzekwowaej kwoty, sama firma zas straci trochę na
    wiarygodności.

    Żeby narobić firmie siary, o ile niejest to dział. gospo. osoby fizycznej,
    możesz ją wezwać do zapłaty poprzez ogłoszenie prasowe. To dopiero ich
    wściekli, tyl;ko co do tego ostatniego, nie jestem pewien, czy nie zostało
    to w jakiś sposób zabronione.

  • 4. Data: 2005-09-14 10:54:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    qqryq napisał(a):

    > A składjaąc pozew napisz wniosek o zwolnienie z kosztów sądowych
    > uzasadniając to braakiem dochodów. wówczas, w przypadku wygranej sprawy

    15 lub 30zł nie ma???

> [...]
    > solidności, bo bedzie ją to trochę kosztowało. Poza tym wpisując dane
    > do KRD, koszty te możesz doliczyć do egzekwowaej kwoty, sama firma zas

    Czyli jak zapłaci się wpis + koszty egzekucji z własnej kieszeni, to
    są one nie do odzyskania od dłużnika???

    Pierwsze słyszę o takim wezwaniu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2005-09-15 05:24:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    qqryq wrote:

> [...]
    > Sąd kosztami obciąży najprawdopodobniej Twojego dłużnika. Ze 150 zł
    > zrobi sie kilka stówek, dostaniesz nakaz zapłaty,a firma nauczy sie

    Zauważ, co sam napisałeś: w przypadku wygranej...