  • 1. Data: 2005-09-09 18:07:18
    Temat: Urlop na wypowiedzeniu
    Od: Adrian Rogaski <a...@k...chip.pl>

    Witam
    Jest taka sytuacja. Pracuję w firmie na umowę o pracę z dwutygodniowym
    wypowiedzeniem przysługującym obydwu stronom. W tym roku mam
    wykorzystany tylko jeden dzień urlopu i dzisiaj złożyłem dwutygodniowe
    wypowiedzenie, oczekując na to że dostanę dwa tygodnie należnego mi
    urlopu. Dyrektor jednak powiedzał, że o tym decyduje zakład, czyli On i
    woli mi ten urlop mi wypłacić. Czy w kodeksie pracy jest gdzieś jakiś
    zapis, który wyjaśnia taką sytuację? Moim zdaniem jest to sytuacja bez
    sensu, mam jeszcze do dyspozycji 4 dni urlopu na żądanie. Jakie mam w
    takiej sytuacji prawa do urlopu? Należy mi się, czy nie?

    --
    pozdrawaim
    Adrian

  • 2. Data: 2005-09-09 18:47:45
    Temat: Re: Urlop na wypowiedzeniu
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Adrian Rogaski" <a...@k...chip.pl> napisał w
    wiadomości news:dfsj3a$7ei$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > sensu, mam jeszcze do dyspozycji 4 dni urlopu na żądanie. Jakie mam w
    > takiej sytuacji prawa do urlopu? Należy mi się, czy nie?

    "Art. 167 ze znaczkiem 1. [W okresie wypowiedzenia] W okresie wypowiedzenia
    umowy o pracę pracownik jest obowiązny wykorzystać przysługujący mu urlop,
    jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli mu urlopu".
    Tak mówi Kodeks pracy ze stycznia 2004 roku.
    Maria

  • 3. Data: 2005-09-09 19:53:17
    Od: Adrian Rogaski <a...@k...chip.pl>

> [...]
    > jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli mu urlopu".
    > Tak mówi Kodeks pracy ze stycznia 2004 roku.

    No trochę mało precyzyjnie to wszystko wyjaśnia ten Art. Sytuacja jest
    taka, że ja chcę wykorzystać ten urlop, a pracodawca mi go nie chce
    udzelić. W ciągu dwóch tygodni i tak nie wykorzystam całego
    wypracowanego w tym roku urlopu i nie wiem co mam w tej sytuacji zrobić?

    --
    pozdrawiam
    Adrian

  • 4. Data: 2005-09-09 21:12:49
    Od: "Staszek Alcatraz" <m...@a...com>

    > wypracowanego w tym roku urlopu i nie wiem co mam w tej sytuacji zrobić?

    L4 ?

    SA

  • 5. Data: 2005-09-09 21:15:07
    Od: Adrian Rogaski <a...@k...chip.pl>

    > L4 ?

    Wiem, wiem kusząca myśl i też na nią wpadłem, ale zdaje się, że L4 tylko
    przedłuży okres wypowiedzenia, a ja mam juz ustalony termin ropoczęcia
    nowej pracy.

    --
    pozdrawiam
    Adrian

  • 6. Data: 2005-09-09 21:42:34
    Od: "Staszek Alcatraz" <m...@a...com>

    > że L4 tylko przedłuży okres wypowiedzenia,

    pierwsze slysze - ale jestem lajkonik wiec moge sie mylic.
    bylby to dla mnie wstrzas. daj znac jak wyjasnisz.

    SA

  • 7. Data: 2005-09-09 21:56:07
    Od: Adrian Rogaski <a...@k...chip.pl>

    Użytkownik Staszek Alcatraz napisał:

    > pierwsze slysze - ale jestem lajkonik wiec moge sie mylic.
    > bylby to dla mnie wstrzas. daj znac jak wyjasnisz.

    Nie znalazłem jeszcze w Kodeksie Pracy odpowiedzi na to pytanie, ale tak
    na chłopski rozum to każdy kto przynosi wypowiedzenie może od razu
    przynieść L4 (z tym już nie ma problemów) "oszczędzając" w ten sposób
    swój urlop do wybrania lub wypłacenia.

    --
    pozdrawiam
    Adrian

  • 8. Data: 2005-09-10 00:30:47
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Adrian Rogaski napisał(a):

    > Wiem, wiem kusząca myśl i też na nią wpadłem, ale zdaje się, że L4 tylko
    > przedłuży okres wypowiedzenia, a ja mam juz ustalony termin ropoczęcia
    > nowej pracy.

    Tylko ci się zdaje.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2005-09-10 08:03:22
    Od: Adrian Rogaski <a...@k...chip.pl>

    > Tylko ci się zdaje.

    Czy, aby na pewno? Czy jest jakis paragraf w Kodeksie Pracy wspominajcy
    coś o tym, czyli zwolnieniu lekarskim w czasie okresu wypowiedzenia?

    --
    pozdrawiam
    Adrian

  • 10. Data: 2005-09-10 08:36:34
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Adrian Rogaski" <a...@k...chip.pl> napisał w
    wiadomości news:4322934A.2030309@klub.chip.pl...

    > Czy, aby na pewno? Czy jest jakis paragraf w Kodeksie Pracy wspominajcy
    > coś o tym, czyli zwolnieniu lekarskim w czasie okresu wypowiedzenia?

> [...]
    Zwolnienie lekarskie w czasie wypowiedzenia to tak samo jak bez
    wypowiedzenia. W czasie zwolnienia nie można wykorzystać urlopu i pracodawca
    musi za niewykorzystany urlop wypłacić ekwiwalent.
    Specjalnego paragrafu na to nie ma i nie potrzeba, bo jest to zwolnienie
    podczas pracy. Ale radzę uważać, bo wiele osób na tym przejechało się, gdyż
    pracodawca potrafi zawiadomić ZUS i następują kontrole tego zwolnienia i u
    lekarza i u chorego.
    Maria