    From: animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wodomierze
    Date: Sat, 26 Oct 2013 19:17:17 +0200

    W dniu 2013-10-26 18:14, Krzysztof 45 pisze:

    > Plomba może być plastikowa jak i w formie druta. Ona ma za zadanie
    > uniemożliwić bezprawne rozłączenie cyferblatu z korpusem wodomierza. To
    > jest plomba fabryczna. Na tej plombie powinien być wybity rok końca
    > legalizacji.
    >
    > Jest tez plomba zakładana przez hydraulika który zakłada wodomierz w
    > domu. Ta plomba ma za zadanie uniemożliwić bezprawne zdjęcie wodomierza z
    > instalacji wodnej. Pewnie tę plombę wyrzucił do śmieci.

    Tak, pewnie tą. Czy powinnam te plomby połamane na kawałki wyciągnąć z
    kosza na śmieci i zachować? Nie pomyslałam o tym.

> [...]
    > Nie zgadzasz się ze wskazaniami a co za tym idzie z naliczoną nie
    > prawnie bardzo wysoką niedopłatą.

    > Bardzo wątpię w to by doszło do takiej ekspertyzy która i tak nie miała
    > by sensu.

    > Komornika z wyrokiem sądu. A SM jest na przegranej pozycji z wiadomych
    > powodów. Więc komornika nie będzie.

    > Jeżeli SM faktycznie rozliczała ciebie z 15 letnich wodomierzy, są na
    > przegranej pozycji w sądzie.
    >
    > Jeszcze raz zapamiętaj. Nic nie załatwiaj na "gębę" tylko pisma. Na
    > pismo muszą odpowiedzieć i z tego się nie wykręcą gdyby doszło do sprawy

    Dawniej miałam do dopłat góra 50 zł. Niby woda teraz podrożała, ale to
    jest i tak nie w porządku z tymi licznikami. W czynszu płaci się co m-c
    jeszcze jakieś zaliczki na wodę, ale to już jest odliczone w fakturze.

    > Ilu jest mieszkańców twojego bloku? Wszyscy dostali niedopłaty?
    > Orientujesz się?
    > Może nie tylko ty masz taki problem? Jeżeli jest takich kilku, to lepiej
    > się zgrać i zjednoczyć.

    W dzisiejszych czasach w tym bloku każdy trzyma buzię na kłódkę, albo
    raczej powiedzą, że muszą dopłacić, żeby nie pomyślano, że są smoluchami.
    Zadzwoniłam teraz do dwóch koleżanek z bloku i jedna ma do zapłacenia
    tyle co ja i takie same stare, duże, niebieskie liczniki. Prawie jej w
    domu nie ma bo siedzi albo u swojej córki, albo u byłego męża.
    Powiedziałam jej o tej wymianie.
    Druga koleżanka powiedziała, że ma nadpłatę, ale miała jakiś czas temu
    wymienione liczniki.

    --
    animka