    From: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wodomierze
    Date: Sat, 26 Oct 2013 18:14:01 +0200

    W dniu 2013-10-26 17:10, animka pisze:

    > Była założona taka żółta plastikowa obręcz (plomba) i hydraulik to
    > połamał i wyrzucił do kosza. Na tym wodomierzu jest numer wodomierza
    > to może i numer gwarancji powinien być?
    >
    > Nowe (czy nie nowe) wodomierze wyglądają inaczej i tam widać na górze
    > taki drucik. Hydraulik powiedział, że to jest plomba.

    Plomba może być plastikowa jak i w formie druta. Ona ma za zadanie
    uniemożliwić bezprawne rozłączenie cyferblatu z korpusem wodomierza. To
    jest plomba fabryczna. Na tej plombie powinien być wybity rok końca
    legalizacji.

    Jest tez plomba zakładana przez hydraulika który zakłada wodomierz w
    domu. Ta plomba ma za zadanie uniemożliwić bezprawne zdjęcie wodomierza z
    instalacji wodnej. Pewnie tę plombę wyrzucił do śmieci.

    > Hydraulik nie wpisał tej daty na protokóle. Wpisał tylko datę, kiedy
    > wymienianiał wodomierze. Wodomierze (4 szt) wymienili mi dlatego, że
    > już były przeterminowane. Kierownik powiedział, że moga oddać je do
    > ekspertyzy, ale jak ekspertyza będzie dobra, to ja zapłacę.

    Jaka ekspertyza? Bzdury gada.
    Urządzenie jest z nieaktualna legalizacją i niech spada na drzewo.
    Nie zgadzasz się ze wskazaniami a co za tym idzie z naliczoną nie
    prawnie bardzo wysoką niedopłatą.

    > Wnioskuję, że już tak sobie załatwią, zeby ekspertyza wyszła na moją
    > niekorzyść. Dlatego chciałabym te wodomierze wypożyczyć z
    > administracji i sama zawieźć gdzieś do ekspertyzy, bo mam do
    > zapłacenia za wodę ok. 800 zł.

    Bardzo wątpię w to by doszło do takiej ekspertyzy która i tak nie miała
    by sensu.

    > Jak nie zapłacę teraz za wodę, to mnie jakiegoś komornika mogą
    > nasłać.

    Komornika z wyrokiem sądu. A SM jest na przegranej pozycji z wiadomych
    powodów. Więc komornika nie będzie.

    > Nie stać mnie obecnie na sądy, koszty sądowe. Mam jeszcze inne
    > wydatki. Powiedziano mi w administracji, że te wodomierze straciły
    > legalizację, ale moga dobrze nabijać. Nie wymieniali mi chyba z 15
    > lat.

    Jeżeli SM faktycznie rozliczała ciebie z 15 letnich wodomierzy, są na
    przegranej pozycji w sądzie.

    Jeszcze raz zapamiętaj. Nic nie załatwiaj na "gębę" tylko pisma. Na
    pismo muszą odpowiedzieć i z tego się nie wykręcą gdyby doszło do sprawy
    w sądzie.
    800 zł to nie 80zł.

    Ilu jest mieszkańców twojego bloku? Wszyscy dostali niedopłaty?
    Orientujesz się?
    Może nie tylko ty masz taki problem? Jeżeli jest takich kilku, to lepiej
    się zgrać i zjednoczyć.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm