  • 1. Data: 2018-02-19 08:40:20
    Temat: Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    Tak mnie naszło przy okazji oglądania programu jak to Straż Miejska dronami dym z
    komina bada.
    Wolno im tak?
    Znaczy czy mogą nad prywatna działka drona do komina podsyłać?
    Jak to jest z tą własnością u nas- mam działkę 700 metrów to tylko moje jest długość
    razy szerokość i tam bez mojej zgody włazić niby nie wolno(pomijam specyficzne
    przypadki typu nakaz prokuratorski itp)?
    A drona 8 metrów nad poziomem działki można pod mój komin podesłać?
    A w dół?
    Wodociągi przykładowo jak chciały w mojej drodze rurę 2 metry pod ziemią zakopać to
    musiały mieć moją zgodę
    A tunel metra 20 metrów pod moją działką może iść bez mojej zgody?

  • 2. Data: 2018-02-19 10:19:31
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sun, 18 Feb 2018 23:40:20 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    > Straż Miejska dronami dym z komina bada.
    > Wolno im tak?
    > Znaczy czy mogą nad prywatna działka drona do komina podsyłać?
    Jeśli masz "Akt notarialny" - to nie jest Twoja
    Jeśli masz "Akt własności" - to jest Twoja... teoretycznie.

  • 3. Data: 2018-02-19 10:21:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 10:18:08 UTC+1 użytkownik dantes napisał:

    > Jeśli masz "Akt notarialny" - to nie jest Twoja
    > Jeśli masz "Akt własności" - to jest Twoja... teoretycznie.

    Jeśli jestem wpisany w KW jako właściciel?

  • 4. Data: 2018-02-19 12:49:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Jeśli jestem wpisany w KW jako właściciel?

    To Komisja moze to w kazdej chwili uniewaznic :-)
    Albo przyjdzie Niemiec i wyrowna :-)

    Tak czy inaczej - metro chyba sie nie pyta.
    Samolot tez sie nie pyta.

    Ale glebokosci/wysokosci podanej nie zauwazylem.

    Dyrektor TPN uwaza, ze powietrze jest jego - dotyczy kolejki ostatnio,
    i paralotniarzy wczesniej, bo odrzutowcow sie nie czepia.

    Dodaj jeszcze prawo gornicze - dzialka twoja, ale wszelakie zawarte w
    niej kopaliny juz panstwowe.
    Z mozliwoscia wyrugowania cie z dzialki, jakby tam np rope odkryto.

    I archeologiczne - dzialka twoja, ale czy wolno Ci po niej chodzic z
    wykrywaczem metalu ?

    J.

  • 5. Data: 2018-02-19 13:11:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 12:49:32 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > To Komisja moze to w kazdej chwili uniewaznic :-)
    > Albo przyjdzie Niemiec i wyrowna :-)
    >
    > Tak czy inaczej - metro chyba sie nie pyta.

    Straszak miejski z dronem tez nie pyta.
    A powinien pytać?

  • 6. Data: 2018-02-19 13:38:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-19, Kris <k...@g...com> wrote:
    oglegroups.com...

    > Straszak miejski z dronem tez nie pyta.
    > A powinien pytać?

    Zacząłbym od przestudiowania tego:
    http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1317/D201600
    0131701.pdf

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-02-19 14:08:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 13:38:42 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > Zacząłbym od przestudiowania tego:
    > http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1317/D201600
    0131701.pdf

    Oświeć mnie co tam wyczytałeś odnośnie funkcjonariusza państwowego wykonującego
    zapewne czynności słuzbowe na(nad) konkretną nieruchomością(?) bez zgody właściciela
    tej nieruchomości.

    Jaka strefa jest 8 metrów nad moją działka, pół metra od komina?
    2) strefa ADIZ - (Air Defense Identification Zone) - strefę identyfikacji obrony
    powietrznej;
    3) strefa ATZ - (Aerodrome Traffic Zone) - strefę ruchu lotniskowego;
    4) strefa CTR - (Control Zone) - strefę kontrolowaną lotniska;
    5) strefa D - (Danger Area) - strefę niebezpieczną;
    6) strefa MATZ - (Military Aerodrome Traffic Zone) - strefę ruchu lotniskowego
    lotniska wojskowego;
    7) strefa MCTR - (Military Control Area) - strefę kontrolowaną lotniska wojskowego;
    12) strefa P - (Prohibited Area) - strefę zakazaną;
    13) strefa R - (Restricted Area) - strefę o ograniczonym ruchu lotniczym

    Bo mnie żadna nie pasuje
    No i:
    Niby jest:
    4.1 ppkt 4- "zachowując odległość poziomą nie mniejszą niż 30 m od osób, pojazdów,
    obiektów budowlanych niebędących w dyspozycji
    lub pod kontrolą operatora;"
    ale:
    "Warunków, o których mowa w pkt 4.1 ppkt 3 i 4, nie stosuje się w przypadku
    wykonywania lotów modelami latającymi,
    których masa startowa nie przekracza 0,6 kg."
    Taki dron straszaka miejskiego może mieć poniżej 0,6kg?

  • 8. Data: 2018-02-19 15:05:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-19, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    zapewne czynności słuzbowe na(nad) konkretną nieruchomością(?) bez zgody właściciela
    [..]
> [...]
    wykonywania lotów modelami latającymi,
    > których masa startowa nie przekracza 0,6 kg."
    > Taki dron straszaka miejskiego może mieć poniżej 0,6kg?

    No wyczytałem dokładnie tyle co Ty co MZ prowadzi do wniosku, że wolno.
    Jedyne co wchodzi pewnie jeszcze w grę to ochrona dóbr osobistych, ale
    nie spodziewam się, że strażnicy będą koncetrować się na zaglądaniu
    komuś do okien.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-02-19 15:19:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:05:21 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > No wyczytałem dokładnie tyle co Ty co MZ prowadzi do wniosku, że wolno.

    Pod warunkiem ze dron waży mniej jak 0,6kg
    Jak więcej to 30m do granicy działki tylko im wolno latać;)
    Trochę to porypane jest wszystko bo niby takim dronem do 0,6kg wolno im pod komin
    podlecieć ale czy na pewno mogą bez zgody właściciela jakieś czynności(pomiary)
    wykonywać?

    > Jedyne co wchodzi pewnie jeszcze w grę to ochrona dóbr osobistych, ale
    > nie spodziewam się, że strażnicy będą koncertować się na zaglądaniu
    > komuś do okien.
    A gdyby tak wysięgnik pod posesją stanął i starszaka na wysięgniku nad płotem pod
    komin by podsunęli to byłoby ok czy nie bardzo?
    Bo sytuacja podobna jak z dronem- niby po "mojej ziemi" nie łazi ale na moim terenie
    w sumie jest.
    A 8 metrów nad ziemią, metr od komina to już nie mój teren i można sobie z wysięgnika
    tam zerkać?

  • 10. Data: 2018-02-19 15:31:13
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.02.2018 o 15:19, Kris pisze:

> [...]
    > wszystko bo niby takim dronem do 0,6kg wolno im pod komin podlecieć
    > ale czy na pewno mogą bez zgody właściciela jakieś czynności(pomiary)

    Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)
    takiego drona zestrzelić (z jakiejś wiatrówki). To może się okazać droga
    impreza dla miasta.

    p. m.