  • 11. Data: 2018-02-19 15:39:47
    Temat: Re: Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-19, Kris <k...@g...com> wrote:
    > A gdyby tak wysięgnik pod posesją stanął i starszaka na wysięgniku nad
    > płotem pod komin by podsunęli to byłoby ok czy nie bardzo? Bo sytuacja
    > podobna jak z dronem- niby po "mojej ziemi" nie łazi ale na moim
    > terenie w sumie jest. A 8 metrów nad ziemią, metr od komina to już nie
    > mój teren i można sobie z wysięgnika tam zerkać?

    Doszukałem się jeszcze art. 143kc:
    W granicach określonych przez społeczno - gospodarcze przeznaczenie
    gruntu własność gruntu rozciąga się na przestrzeń nad i pod jego
    powierzchnią. Przepis ten nie uchybia przepisom regulującym prawa do
    wód.

    Co MZ należy rozumieć, że takie latanie dronem jest ok, jeśli nie
    przeszkadza w normalnym użytkowaniu tej nieruchomości. Jak masz 2 maszty
    z linką i suszysz na niej gacie, to latanie pomiędzy jest be, ale jak
    latasz 20m ponad to pewnie będzie ok.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-02-19 15:50:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:39:48 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

    > Co MZ należy rozumieć, że takie latanie dronem jest ok, jeśli nie
    > przeszkadza w normalnym użytkowaniu tej nieruchomości.

    Taki dron metr od komina ciąg kominowy zakłóca przeca;)

    > Jak masz 2 maszty
    > z linką i suszysz na niej gacie, to latanie pomiędzy jest be, ale jak
    > latasz 20m ponad to pewnie będzie ok.

    Jak mam okna dachowe obok komina to zaryzykuje stwierdzenie ze takie latanie dronem
    przy kominie też przeszkadza w "normalnym użytkowaniu..."

  • 13. Data: 2018-02-19 15:53:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:31:32 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)
    > takiego drona zestrzelić (z jakiejś wiatrówki). To może się okazać droga
    > impreza dla miasta.

    A i z odzyskaniem szczątków tego drona może być taki sam kłopot jak z odzyskaniem
    wraku tupolewa jak właściciel nieruchomości uparty;)

  • 14. Data: 2018-02-19 16:00:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:31:32 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)

    A nie wolno?
    Nie wiesz przecież co robi dron latający wokół komina. Może jakąś kamerą ciebie
    szpieguje czy jakaś trująca substancję che rozpylić. W obronie własnej więc strącasz
    nieznane Tobie urządzenie żeby zabezpieczyć bo krzywdę dziecku np może zrobić.
    Tak samo jak "zabezpieczasz" jakiś nieznany Tobie przedmiot który ktoś na Twój
    trawnik przez płot wrzuci.

  • 15. Data: 2018-02-19 17:39:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-02-18 o 08:40, Kris pisze:
    > Tak mnie naszło przy okazji oglądania programu jak to Straż Miejska dronami dym z
    komina bada.
    > Wolno im tak?
    > Znaczy czy mogą nad prywatna działka drona do komina podsyłać?
    > Jak to jest z tą własnością u nas- mam działkę 700 metrów to tylko moje jest
    długość razy szerokość i tam bez mojej zgody włazić niby nie wolno(pomijam
    specyficzne przypadki typu nakaz prokuratorski itp)?
    > A drona 8 metrów nad poziomem działki można pod mój komin podesłać?

    Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
    pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

    > A w dół?
    > Wodociągi przykładowo jak chciały w mojej drodze rurę 2 metry pod ziemią zakopać to
    musiały mieć moją zgodę
    > A tunel metra 20 metrów pod moją działką może iść bez mojej zgody?

    Poniżej jakiejś tam głębokości - nie podam Ci dokładnie - teren nie jest
    Twój. Jest to sposób na omijanie "oporników" z przechodzeniem z gazem.
    wodą czy prądem.

  • 16. Data: 2018-02-19 18:05:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 17:39:36 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
    > pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

    Znaczy wg Ciebie wolno mi dronemlatać dwa metry nad Twoim trawnikiem?

    > Poniżej jakiejś tam głębokości - nie podam Ci dokładnie - teren nie jest
    > Twój. Jest to sposób na omijanie "oporników" z przechodzeniem z gazem.
    > wodą czy prądem.

    Tylko żeby ta rura znalazła sie "poniżej jakiejś tam głebokości" trzeba zryć mój
    trawnik
    Więc to żaden sposób na omijanie "oporników"

  • 17. Data: 2018-02-19 20:03:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-02-18 o 18:05, Kris pisze:

    > Znaczy wg Ciebie wolno mi dronemlatać dwa metry nad Twoim trawnikiem?

    A znasz jakiś przepis zabraniający?

    > Tylko żeby ta rura znalazła sie "poniżej jakiejś tam głebokości" trzeba zryć mój
    trawnik
    > Więc to żaden sposób na omijanie "oporników"

    Nie trzeba. U nas tą technologią pod rzeką (sporą) prowadzą rury
    wodociągowe.

  • 18. Data: 2018-02-19 23:05:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A znasz jakiś przepis zabraniający?

    W cywilizowanych krajach znam.

    > Nie trzeba. U nas tą technologią pod rzeką (sporą) prowadzą rury
    > wodociągowe.

    Rzeka nie obywatel i nie zatrzyma się przed kolorową taśmą z napisem
    nie przekraczać. Nawet jak się policjanta postawi coby pilnował
    wykonanie polecenia. :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-02-20 01:06:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-02-18 o 23:05, RadoslawF pisze:

    > W cywilizowanych krajach znam.

    Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami gruntów,
    nad którymi przelatuje.

    > Rzeka nie obywatel i nie zatrzyma się przed kolorową taśmą z napisem
    > nie przekraczać. Nawet jak się policjanta postawi coby pilnował
    > wykonanie polecenia. :-)

    Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.

  • 20. Data: 2018-02-20 01:41:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-19, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Taki dron metr od komina ciąg kominowy zakłóca przeca;)

    Ten 0.6kg? :) Weź Ty lepiej udrożnij ten komin czy cóś bo jak im tak
    zaargumentujesz to na bank będziesz miał jakąś inspekcję.

    > Jak mam okna dachowe obok komina to zaryzykuje stwierdzenie ze takie
    > latanie dronem przy kominie też przeszkadza w "normalnym
    > użytkowaniu..."

    A co oni w ogóle chcą tymi dronami robić? Zobaczyc tylko czy dymi, czy
    tez jakies próbki pobrać?

    --
    Marcin