  • 11. Data: 2005-09-26 22:34:21
    Temat: Re: Włamanie do pokoju hotelowego podczas snu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz"
    <l...@v...icpnet.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO tam nie ma sprzeczności. Pracownicy hotelu nie powinni dopuścić
    > do takiej sytuacji, że obca osoba pałęta się po hotelu mogąc wejść
    do
    > cudzego pokoju.

    Może to wcale nie byłą obca osoba?

    > Inna sprawa, że przedpiśca sam sobie jest winien, bo logicznym jest,
    > że w hotelu drzwi od korytarza na klucz się zamyka.

    Z faktu, że autor pisze o WŁAMANIU, a nie kradzieży wnoszę, że drzwi
    były zamknięte. W wypadku hotelu ktoś po prostu mógł mieć dorobiony
    klucz. Choćby ktoś z poprzednich gości, o pracownikach nie
    wspominając. Istnieje kilka sposobów uchronienia się przed takim
    zagrożeniem. Najprostszy, to pozostawienie częściowo przekręconego
    klucza w zamku. Bardziej skomplikowane, to jakiś alarm na drzwiach.
    Jeśli nawet nie profesjonalny (bywają takie w sprzedaży do wieszania
    na klamce) to choćby butelka położona za drzwiami i jakaś metalowa
    tacka.

  • 12. Data: 2005-09-26 22:40:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mOOhozol" <U...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    Odnoszę wrażenie, że na cokolwiek byś się nie powołał, to hotelu w
    obawie upublicznienia sprawy ulegnie. Sam artykuł będzie trudno
    znaleźć, bo roszczenie jest cokolwiek wątpliwe. Tu nie Ameryka. Tak
    więc ja bym raczej unikał artykułów i skupił się szkodach moralnych,
    strachu oraz zamiarze upublicznienia niewłaściwej pracy służb ochrony
    hotelu.

  • 13. Data: 2005-09-27 00:50:41
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > jakiś alarm na drzwiach. Jeśli nawet nie profesjonalny (bywają
    > takie w sprzedaży do wieszania na klamce) to choćby butelka
    > położona za drzwiami i jakaś metalowa tacka.
    A tak od czapy:
    czy zastosowanie wyżej opisanego sposobu (z butelką) może być
    ścigane jako naruszenie właśności intelektualnej
    (scenarzysty Teorii Spisku)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2005-09-27 01:17:49
    Od: ramona <f...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz"
    > <l...@v...icpnet.pl> napisał w wiadomości

    > do

    Ale "nie powinni" nie oznacza prawnego "musza".

> [...]
    > Jeśli nawet nie profesjonalny (bywają takie w sprzedaży do wieszania
    > na klamce) to choćby butelka położona za drzwiami i jakaś metalowa

    Standardem swiatowym wszelkich hoteli od jednej gwiazdki w gore jest
    lancuch, a raczej jego sztywna wersja. Ma ona to do siebie, ze nie mozna
    jej odblokowac z zewnatrz wygietym odpowiednio drutem bez uprzedniego
    calkowitego zamkniecia drzwi. Lancuch mozna.
    http://images.amazon.com/images/P/B0000DD698.01-A3TQ
    3OIW6NTQKL._SCMZZZZZZZ_.jpg

    Wiele drobnych pozastandardowych hoteli na swiecie posiada osprzet na
    drzwiach pozwalajacy na umocowanie wlasnej klodki od zewnatrz i od
    wewnatrz.

    Malo gdzie hotele maja nalozony prawnie obowiazek posiadania tego typu
    osprzetu. Ale to nie oznacza ze nie powinny ich zamontowywac jako
    standard. Raptem jest to koszt rzedu 20 zlotych na drzwi.

    Kwestia prawna: wydatek-ryzyko.

    Wyglada wiec to na niedbalstwo hotelarza.

    Przedtem jest oczywiscie kwestia udowodnienia samej szkody.

  • 15. Data: 2005-09-27 01:33:02
    Od: ramona <f...@i...pl>

    mOOhozol wrote:

> [...]
    > monitoringu - podobno wszystko było widać - po kilku minutach złapała
    > złodzieja i przekazała później policji, która go aresztowała.
    > Pomijam stres, 2 godziny miałem wyrwane z nocy z powodu wizyty na
    > policji i trudno nazwać tę noc udaną.
    > Od zatrudnionych osób w hotelu otrzymałem ustne przeprosiny.
    > Mam do was pytanie:
    > Czy znane są wam podstawy prawne (lub prawnik, który zajmie się tym) na
    > podstawie których mogę uzyskać zwrot gotówki za nocleg? Z mojego punktu
    > widzenia hotel nie zapewnił mi bezpieczeństwa i nie było możliwym

    Otwierasz testowa strone internetowa umieszczajac na niej pierwsza
    pisemna skarge. Najlepiej kopie z jpg. Dolaczasz streszczenie w jezyku
    angielskim.

    Wysylasz link na grupy *travel* i zawiadamiasz o tym kierownika.

    Masz dwa lata darmowe spanko. Pamietaj, w hotelarstwie 65% wynajecia
    jest wielkim sukcesem. Darmowe pokoje nie kosztuja ich nic wiecej.

  • 16. Data: 2005-09-27 01:35:08
    Od: ramona <f...@i...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > [...]
    >

    > Nie widzisz sprzecznosci w swoich wywodach ?

    Hotel naruszyl umowe z klientem. Bezpieczenstwo jest mandatoryjne. Zwrot
    nie podlega dyskusji. Kwestia jest dodatkowa rekompensata.

  • 17. Data: 2005-09-27 01:37:03
    Od: ramona <f...@i...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > To zaden problem. Normalnie mogl wynajac pokoj z fałszywym lub
    > skradzionym dowodem.

    Ale co to ma do faktu otworzenia cudzych drzwi? Zakladamy ze byly
    zamkniete na klucz.

  • 18. Data: 2005-09-27 01:39:04
    Od: ramona <f...@i...pl>

    Przemek R... wrote:

    > nie maja obowiazku zwrocic bo to nie ich wina,

    Czyzby?

    Pierwsze pytanie klienta w tym wypadku jest: ile wlaman do pokoi bylo
    poprzednio? Tutaj kierownik mieknie.

    Klient zaplacil za nocleg, a nie za strach.

  • 19. Data: 2005-09-27 01:49:13
    Od: ramona <f...@i...pl>

    mOOhozol wrote:

    > Dobry hotel. Z dyrektorką rozmawiałem. Usłyszałem słowa ubolewania. Zero
    > innych propozycji (stąd pomysł wynajęcia adwokata).
    >
    > Tak jak ktoś napisał, strachu najedliśmy się niemało. Ktoś obcy łaził po
    > pokoju. Odnoszę wrażenie, że sztuczka polegała na tym, by wynieść
    > torebkę/portfel bez śladu. Rano pewnie byśmy pomyśleli, że zostawiliśmy
    > w restauracji albo na spacerze i tyle. Do głowy nam by nie przyszło, że
    > zostaliśmy ograbieni. Nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś tak już stracił
    > gotówkę.
    > KW

    Pierwsze pytanie ktore zadaje klient: ile bylo wczesniej kradziezy w tym
    hotelu?

    Pamietaj: nie "czy byly" a od razu "ile". Startujesz z rownego pulapu
    klienta ktory wie co jest grane w hotelarstwie.

  • 20. Data: 2005-09-27 02:35:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Z faktu, że autor pisze o WŁAMANIU, a nie kradzieży wnoszę, że drzwi
    > były zamknięte. W wypadku hotelu ktoś po prostu mógł mieć dorobiony

    Zasadniczo tak, ale ludzie często niezbyt dokładnie używają słów, więc
    ja ponownie proszę inicjatora wątku o sprecyzowanie :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)