  • 1. Data: 2003-08-19 07:36:39
    Temat: Włamaie do miszkania-czy legalne?
    Od: "e-gen" <k...@i...pl>

    Witam!
    Zamieszkuje i jestem zameldowany w mieszkaniu należącym do substancji gminy.
    Oprócz mnie w tym lokalu zameldowana jest jeszcze jedna osoba, która
    otrzymała od gminy tytuł najmu na to mieszkanie.
    Najemca posiada obywatelstwo innego kraju i na stałe przebywa za
    granicą-wogóle nie zamieszuje w ww. lokalu. Niemniej najemca postanowił że
    wyrzuci mnie z tego mieszkania i je wynajmie-do czego z resztą nie ma prawa
    bo tych lokali nie wolno wynajmować!!!
    Jakkolwiek; najemca postanowił dopiąć swego (oczywiście w POLSCE sie nie
    pokazuje) i nadał pełnomocnictwo osobie trzeciej do reprezentowania go. Ta
    osoba poinformowała mnie że jeżeli jej nie wpuszczę jej do lokalu to ona
    włamie sie i zmieni zamki...
    Co mam robić? Czy ktoś na podstawie jakiegoś pełnomocnictwa może włamać się
    do mieszkania i zmienić zamki, mimo że nie jest to jej mieszkanie(mieszkanie
    jest gminy) i nie jest tam zameldowana???
    Czy jeżeli któregos dnia wrócę z pracy do domu i zastane zmienione zamki
    powinienem wezwać policje, złożyć doniesienie do prokuratury, etc???????????

    Poradźcie

  • 2. Data: 2003-08-19 08:08:25
    Temat: Re: Włamaie do miszkania-czy legalne?
    Od: Dredd<...@...pl>

    W tej sytuacji takie "włamanie" be zgody współnajemcy może stanowić
    przestępstwo zniszczenia mienia (zamka, drzwi itp). Przestępstwo to
    ścigane jest na wniosek (zob. art. 288 k.k.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-19 12:50:28
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    e-gen wrote:

    > Zamieszkuje i jestem zameldowany w mieszkaniu należącym do substancji
    > gminy. Oprócz mnie w tym lokalu zameldowana jest jeszcze jedna osoba,
    > która otrzymała od gminy tytuł najmu na to mieszkanie.

    Wróżki jakoś wyginęły, więc może napisz na jakiej podstawie
    zamieszkujesz w tym mieszkaniu.

  • 4. Data: 2003-08-19 13:15:07
    Od: "e-gen" <k...@i...pl>

    Na podstawie decyzji ZGM, ktora stwierdza ze mam prawo do zamieszkiwania:)

  • 5. Data: 2003-08-19 17:17:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem macie na równi prawo do zajmowania lokalu.
    Jeśli tak, to Twój współlokator ma prawo oczywiście do mieszkania wejść, ale
    osobiście, a nie przez pełnomocnika. Przez pełnomocnika, to on może działać
    przed urzędami. Jeśli ten pełnomocnik wejdzie do lokalu, to składasz
    zawiadomienie o naruszeniu miru domowego i kwita. Jak uszkodzi zamki, to
    jeszcze o uszkodzeni mienia.