  • 1. Data: 2003-08-19 06:18:05
    Temat: Czy mając zawieszoną działalność trzeba opłacać ZUS???
    Od: "cobrajas" <c...@p...onet.pl>

    czy możecie na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Bo we wczorajszej Gazecie
    Wyb. jakaś kobiecicha z ZUS sugerowała że należy wiec???
    pozdro K.S.

  • 2. Data: 2003-08-19 07:22:35
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "cobrajas" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy możecie na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Bo we wczorajszej Gazecie
    > Wyb. jakaś kobiecicha z ZUS sugerowała że należy wiec???
    > pozdro K.S.

    Jak mnie bedziesz płacić to ja ci odpowiem ostatecznie. Dopóki płacisz do ZUS-u to i
    ZUS musisz o to
    zapytać. Oczywiście listownie.

    mer

  • 3. Data: 2003-08-19 11:47:38
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "cobrajas" <c...@p...onet.pl> napisał:

    > czy możecie na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć.
    > Bo we wczorajszej Gazecie Wyb. jakaś kobiecicha z ZUS
    > sugerowała że należy wiec???

    Obawiam sie ze miala racje.

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    *********************

  • 4. Data: 2003-08-20 06:59:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 19. sierpnia 2003 09:22 ktoś podpisujący się jako mer
    napisał(a):

    > Użytkownik "cobrajas" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak mnie bedziesz płacić to ja ci odpowiem ostatecznie. Dopóki płacisz do
    > ZUS-u to i ZUS musisz o to zapytać. Oczywiście listownie.

    Nic to nie daje. Sam pytałem. Odpowiedzieli bardzo na około, jak to ZUS.
    Generalnie nie ma czegoś takiego jak zawieszenie wg ustawy, ale Zus coś
    brzdąka, że jeśli US uznaje, to oni też. Ale nie chcieli tego napisać
    wprost, a słowa panienek w informacji są niestety ulotne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 5. Data: 2003-08-20 07:18:47
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Wiele razy na tej i innych grupach (prawo-podatki) próbowano odpowiedzieć na
    to pytanie. Wystarczy więc poszukać. A teraz w skrócie :
    1) W rozumieniu ustawy o ubezpieczeniach społecznych i ustawy o
    ubezpieczeniu zdrowotnym można być albo ubezpieczonym, albo nie. Nie ma
    żadnych form pośrednich w rodzaju "zawieszenie".
    2) W rozumieniu ustawy o DG (prawo o DG) i przepisów o ewidencji podmiotów
    gospodarczych można albo być przedsiębiorcą, albo nim nie być. I znów nie
    ma żadnych form pośrednich.
    3) W rozumieniu przepisów o ewidencji podatników - można albo być
    podatnikiem, albo nim nie być. Wyjątek dopuszczają przepisy o karcie
    podatkowej, które przewidują instytucję czasowego zaprzestania prowadzenia
    działalności.

    Powszechnie stosowane "zawieszanie DG" polega na wyrejestrowaniu się w ZUS i
    zaniechaniu (ze względu na koszty) wyrejestrowania się w gminnej ewidencji
    DG. Czyli jak spojrzę z lewej - dziewica ; jak z prawej - blat` . To
    "państwo" toleruje schizofreniczną sytuację, gdyż boi się następstw
    odstąpienia od tolerowania, a nie potrafi tak zmienić prawa, aby
    usankcjonować istniejący stan rzeczy. "Zawieszanie" jest powszechnie
    stosowane przez najsłabsze podmioty gospodarcze (jednoosobowe firmy z
    niewielkimi kosztami stałymi). i polega na księgowym skomasowaniu wszystkich
    operacji gospodarczych podmiotu za np kwartał - w najkrótszym czasie (np
    kilka dni) i "odwieszeniu" DG na owe kilka dni. Wystarczy jednak, że w
    czasie "zawieszenia" wystąpi poza wolą, a nawet świadomością (czasowo)
    przedsiębiorcy operacja gospodarcza i mamy poważny kłopot. Przykład ?
    Naliczyliśmy w ub roku odsetki za nieterminową płatność. Kontrahent nie
    zapłacił. Teraz ruszyło go sumienie i przelał nam pieniążki na konto. Jak
    wiemy odsetki naliczone są przychodem w chwili ich otrzymania. A my mamy DG
    zawieszoną. I co ? Rączka w nocniczku ?
    O skali zjawiska "zawieszania " DG świadczy swoisty szum po wprowadzeniu
    niepodzielności składki na UZ. "Państwo" nie zaczepia problemu, ponieważ boi
    się. Boi się, że kilkaset tysięcy (taka ponoć jest skala tego zjawiska wg
    najbardziej ostrożnych ocen) najmniejszych przedsiębiorców nie będących w
    stanie zachować minimalnej rentowności po opłaceniu ZUS-u - przejdzie do
    szarej strefy.
    AR

  • 6. Data: 2003-08-20 07:32:02
    Od: "" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > brzdąka, że jeśli US uznaje, to oni też. Ale nie chcieli tego napisać
    > wprost, a słowa panienek w informacji są niestety ulotne.

    nooo okey :) wczoraj gadałem ze znajomą i mówiła podobnie jak ty tylko dodała
    że jak się im zgłosi zawieszenie to oni to traktują jak zamknięcie i jest
    lux :))

    pozdro K.S.

  • 7. Data: 2003-08-20 15:15:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia śro 20. sierpnia 2003 09:32 ktoś podpisujący się jako
    c...@p...onet.pl napisał(a):

    > nooo okey :) wczoraj gadałem ze znajomą i mówiła podobnie jak ty tylko
    > dodała że jak się im zgłosi zawieszenie to oni to traktują jak zamknięcie
    > i jest lux :))

    Lux, ale nie masz tego na piśmie. A ZUS jaki jest, każdy widzi....

  • 8. Data: 2003-08-22 19:54:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "" <c...@p...onet.pl> napisał:

    >że jak się im zgłosi zawieszenie to oni to traktują jak zamknięcie
    Ten, który "niby zawiesza" dz.g. w ZUS niech najpierw spojrzy na druk,
    który wypełnia (i własnoręcznie podpisuje !! ) - bo tam NIE ma słowa o
    zawieszeniu dz.g. Jest natomisat o zaprzestaniu.
    ZUS niczego nie "traktuje", tylko przyjmuje oświadczenie o
    zaprzestaniu. Innymi słowy skadający druk podaje nieprawdę.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2003-08-23 02:10:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia pią 22. sierpnia 2003 21:54 ktoś podpisujący się jako
    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > ZUS niczego nie "traktuje", tylko przyjmuje oświadczenie o
    > zaprzestaniu. Innymi słowy skadający druk podaje nieprawdę.

    No zależy jak rozumieć zaprzestanie? Wszak ,,zawieszenie'' to właśnie
    czasowe zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej, gdyż w czasie
    ,,zawieszenia'' nie jest ona prowadzona.

  • 10. Data: 2003-08-24 08:35:21
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał:

    >No zależy jak rozumieć zaprzestanie?
    Tu, akurat nic "nie zależy" :-P
    Wystarczy poszukać w słowniku j. polskiego słowa, którego się nie
    rozumie.

    >Wszak ,,zawieszenie'' to właśnie czasowe zaprzestanie
    Nie. Zaprzestanie to "zupełne przestanie, przerwanie" (tyle słownik)

    >gdyż w czasie ,,zawieszenia'' nie jest ona prowadzona.
    Z tą różnicą, że 'zawieszoną' można 'odwiesić' (dalej kontynuować),
    a zaprzestanie polega na definitywnym zakończeniu.

    Artur Golański