1. Data: 2003-08-19 06:18:05
Temat:Czy mając zawieszoną działalność trzeba opłacać ZUS???
Od:"cobrajas" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy możecie na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Bo we wczorajszej Gazecie
Wyb. jakaś kobiecicha z ZUS sugerowała że należy wiec???
pozdro K.S.

2. Data: 2003-08-19 07:22:35
Od:"mer" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cobrajas" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> czy możecie na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Bo we wczorajszej Gazecie
> Wyb. jakaś kobiecicha z ZUS sugerowała że należy wiec???
> pozdro K.S.

Jak mnie bedziesz płacić to ja ci odpowiem ostatecznie. Dopóki płacisz do ZUS-u to i
ZUS musisz o to
zapytać. Oczywiście listownie.

mer

3. Data: 2003-08-19 11:47:38
Od:"Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

"cobrajas" <c...@p...onet.pl> napisał:

> czy możecie na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć.
> Bo we wczorajszej Gazecie Wyb. jakaś kobiecicha z ZUS
> sugerowała że należy wiec???

Obawiam sie ze miala racje.

(mrk)

---
Marcin R. Kiepas
m...@i...pl
*********************

4. Data: 2003-08-20 06:59:44
Od:Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 19. sierpnia 2003 09:22 ktoś podpisujący się jako mer
napisał(a):

> Użytkownik "cobrajas" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Jak mnie bedziesz płacić to ja ci odpowiem ostatecznie. Dopóki płacisz do
> ZUS-u to i ZUS musisz o to zapytać. Oczywiście listownie.

Nic to nie daje. Sam pytałem. Odpowiedzieli bardzo na około, jak to ZUS.
Generalnie nie ma czegoś takiego jak zawieszenie wg ustawy, ale Zus coś
brzdąka, że jeśli US uznaje, to oni też. Ale nie chcieli tego napisać
wprost, a słowa panienek w informacji są niestety ulotne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

5. Data: 2003-08-20 07:18:47
Od:"Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiele razy na tej i innych grupach (prawo-podatki) próbowano odpowiedzieć na
to pytanie. Wystarczy więc poszukać. A teraz w skrócie :
1) W rozumieniu ustawy o ubezpieczeniach społecznych i ustawy o
ubezpieczeniu zdrowotnym można być albo ubezpieczonym, albo nie. Nie ma
żadnych form pośrednich w rodzaju "zawieszenie".
2) W rozumieniu ustawy o DG (prawo o DG) i przepisów o ewidencji podmiotów
gospodarczych można albo być przedsiębiorcą, albo nim nie być. I znów nie
ma żadnych form pośrednich.
3) W rozumieniu przepisów o ewidencji podatników - można albo być
podatnikiem, albo nim nie być. Wyjątek dopuszczają przepisy o karcie
podatkowej, które przewidują instytucję czasowego zaprzestania prowadzenia
działalności.

Powszechnie stosowane "zawieszanie DG" polega na wyrejestrowaniu się w ZUS i
zaniechaniu (ze względu na koszty) wyrejestrowania się w gminnej ewidencji
DG. Czyli jak spojrzę z lewej - dziewica ; jak z prawej - blat` . To
"państwo" toleruje schizofreniczną sytuację, gdyż boi się następstw
odstąpienia od tolerowania, a nie potrafi tak zmienić prawa, aby
usankcjonować istniejący stan rzeczy. "Zawieszanie" jest powszechnie
stosowane przez najsłabsze podmioty gospodarcze (jednoosobowe firmy z
niewielkimi kosztami stałymi). i polega na księgowym skomasowaniu wszystkich
operacji gospodarczych podmiotu za np kwartał - w najkrótszym czasie (np
kilka dni) i "odwieszeniu" DG na owe kilka dni. Wystarczy jednak, że w
czasie "zawieszenia" wystąpi poza wolą, a nawet świadomością (czasowo)
przedsiębiorcy operacja gospodarcza i mamy poważny kłopot. Przykład ?
Naliczyliśmy w ub roku odsetki za nieterminową płatność. Kontrahent nie
zapłacił. Teraz ruszyło go sumienie i przelał nam pieniążki na konto. Jak
wiemy odsetki naliczone są przychodem w chwili ich otrzymania. A my mamy DG
zawieszoną. I co ? Rączka w nocniczku ?
O skali zjawiska "zawieszania " DG świadczy swoisty szum po wprowadzeniu
niepodzielności składki na UZ. "Państwo" nie zaczepia problemu, ponieważ boi
się. Boi się, że kilkaset tysięcy (taka ponoć jest skala tego zjawiska wg
najbardziej ostrożnych ocen) najmniejszych przedsiębiorców nie będących w
stanie zachować minimalnej rentowności po opłaceniu ZUS-u - przejdzie do
szarej strefy.
AR

6. Data: 2003-08-20 07:32:02
Od:"" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brzdąka, że jeśli US uznaje, to oni też. Ale nie chcieli tego napisać
> wprost, a słowa panienek w informacji są niestety ulotne.

nooo okey :) wczoraj gadałem ze znajomą i mówiła podobnie jak ty tylko dodała
że jak się im zgłosi zawieszenie to oni to traktują jak zamknięcie i jest
lux :))

pozdro K.S.

7. Data: 2003-08-20 15:15:50
Od:Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia śro 20. sierpnia 2003 09:32 ktoś podpisujący się jako
c...@p...onet.pl napisał(a):

> nooo okey :) wczoraj gadałem ze znajomą i mówiła podobnie jak ty tylko
> dodała że jak się im zgłosi zawieszenie to oni to traktują jak zamknięcie
> i jest lux :))

Lux, ale nie masz tego na piśmie. A ZUS jaki jest, każdy widzi....

8. Data: 2003-08-22 19:54:54
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"" <c...@p...onet.pl> napisał:

>że jak się im zgłosi zawieszenie to oni to traktują jak zamknięcie
Ten, który "niby zawiesza" dz.g. w ZUS niech najpierw spojrzy na druk,
który wypełnia (i własnoręcznie podpisuje !! ) - bo tam NIE ma słowa o
zawieszeniu dz.g. Jest natomisat o zaprzestaniu.
ZUS niczego nie "traktuje", tylko przyjmuje oświadczenie o
zaprzestaniu. Innymi słowy skadający druk podaje nieprawdę.

Artur Golański

9. Data: 2003-08-23 02:10:42
Od:Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia pią 22. sierpnia 2003 21:54 ktoś podpisujący się jako
Artur Golanski napisał(a):

> [...]
> ZUS niczego nie "traktuje", tylko przyjmuje oświadczenie o
> zaprzestaniu. Innymi słowy skadający druk podaje nieprawdę.

No zależy jak rozumieć zaprzestanie? Wszak ,,zawieszenie'' to właśnie
czasowe zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej, gdyż w czasie
,,zawieszenia'' nie jest ona prowadzona.

10. Data: 2003-08-24 08:35:21
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał:

>No zależy jak rozumieć zaprzestanie?
Tu, akurat nic "nie zależy" :-P
Wystarczy poszukać w słowniku j. polskiego słowa, którego się nie
rozumie.

>Wszak ,,zawieszenie'' to właśnie czasowe zaprzestanie
Nie. Zaprzestanie to "zupełne przestanie, przerwanie" (tyle słownik)

>gdyż w czasie ,,zawieszenia'' nie jest ona prowadzona.
Z tą różnicą, że 'zawieszoną' można 'odwiesić' (dalej kontynuować),
a zaprzestanie polega na definitywnym zakończeniu.

Artur Golański