  • 11. Data: 2008-04-20 17:24:04
    Temat: Re: Windows XP - legalny czy nie
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    lukasz <a...@n...spam.o2.pl> writes:

    [...]

    > Skopiowalem pewien tekst z pomoy microsoft.com w ktorym pisze ze
    > instalujac samemu system staje sie uzytkownik koncowy producentem
    > systemu w rozumieniu licencji i mozna zakupic system XP i Vista
    > niezaleznie od sprzetu.

    To jest tzw. nowa licencja OEM, dużo bardziej elastyczna.

  • 12. Data: 2008-04-20 17:43:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > lukasz <a...@n...spam.o2.pl> writes:
    >
    > art. 272
    >
    > Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie
    > w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej
    > do wystawienia dokumentu,
    >
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Rozbawiłeś mnie do łez.

  • 13. Data: 2008-04-20 17:54:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

> [...]
    > w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej
    > do wystawienia dokumentu,
    >
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    MegaROTFL

  • 14. Data: 2008-04-20 17:54:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    lukasz pisze:

    > Problem w tym, ze nie jestem do konca przekonany czy przy zakupie tego
    > systemu z komputerem DELL i pozniejszej instalacji na np laptopie ASUS
    > jest system dalej uznawany jako legalny. Oczywiscie beda dzialac
    > aktualizacje, la bla bla, ale czy bedzie to zgodne z licencja OEM ?
    >
    > Moze ktos jeszcze sie wypowie ?

    Licencja nie ma mocy ustawy - prawa nie tworzy. Kopia jest legalna.

  • 15. Data: 2008-04-20 17:58:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:877iesmogq.fsf@heclap.domek...

    > Rozbawiłeś mnie do łez.

    Dokument nie musi mieć postaci papierowej. W przypadku aktywowania,
    wpis w bazie danych jest IMO dokumentem, a aktywacja programu -- aktem
    wystawienia dokumentu przez centrum aktywacji MS. Łukasz napisał
    o 'wmawianiu', czyli właśnie wyłudzeniu poświadczenia nieprawdy.
    Co w tym artykule śmiesznego? Te 3 lata?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 16. Data: 2008-04-20 18:08:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a) :

    > Co w tym artykule śmiesznego? Te 3 lata?

    Nie. Ten funkcjonariusz publiczny z infolinii MS. Nie wystarczy
    byle tekst wkleić i szukać uzasadnienia na siłe :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 17. Data: 2008-04-20 18:14:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    > Nie. Ten funkcjonariusz publiczny z infolinii MS.

    Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba upoważniona do wystawienia
    dokumentu. Aktywowanie Windows -- czy to przez wystawienie kodu
    aktywującego, czy automatyczne via Internet jest IMO niczym więcej,
    jak wystawieniem dokumentu przez Centrum Aktywacji Windows.

    Okłamanie pracownika Centrum, rezultatem którego jest aktywowanie
    Windows, który -- zgodnie z warunkami licencji -- nie może zostać
    aktywowany -- jest niczym innym, jak wyłudzeniem poświadczenia
    nieprawdy przez 'inną osobę upoważnioną do wystawienia dokumentu'.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 18. Data: 2008-04-20 18:18:21
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Licencja nie ma mocy ustawy

    Niemniej jednak licencjonowanie oprogramowania jest zgodne z prawem.

  • 19. Data: 2008-04-20 18:42:11
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 20 Apr 2008 20:14:52 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > aktywowany -- jest niczym innym, jak wyłudzeniem poświadczenia
    > nieprawdy przez 'inną osobę upoważnioną do wystawienia dokumentu'.

    Z tym że w dalszym ciągu ów pracownik helpline MS nie jest
    *funkcjonariuszem publicznym*.
    Więc chyba to wyczerpuje znamiona Twoje tezy o "funkcjonariuszu publicznym"
    ;)

  • 20. Data: 2008-04-20 18:44:30
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    lukasz wrote:

    > Zadalem pytanie do supportu i jak dostane odpwoiedz to sie podziele :)
    Powiem tak, naprawdę zwisa ci czy to legalne i uczciwe, tylko czy się nikt
    nie doczepi. Otóż wygląda to tak, że jeśli kupisz niewiadomego pochodzenia
    płytę, to mogą być problemy.. (bo naklejka zniszczona, albo i od innej
    wersji, bo nie da się aktywować, bo jakieś inne braki w razie kontroli).
    Jeśli kupisz system dedykowany do della a zainstalujesz na asusie, to
    oczywiście w razie kontroli może się ktoś doczepić. Raczej nic strasznego
    za to nie grozi, bo to producent oprogramowania musi cię zaskarżyć, ale..
    Natomiast jeśli kupisz system dedykowany do della, będzie oryginalna płytak
    i książeczka, i jeszcze naklejka z kodem i zainstalujesz to na dellu, to
    raczej nikomu nawet nie przyjdzie do głowy jakiekolwiek dogłębne
    sprawdzanie.

    --
    Maciek