  • 21. Data: 2006-06-28 06:47:01
    Temat: Re: Wierzyciel pyta o zgode na umorzenie sprawy?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > z brzmieniem art. 3, że opłata jest od pisma, to może być różnie ;)
    > tak jest przyjęte w krakowie w gospodarczym

    Dobrze, ja po Polsce nie jażdże, więc nie wiem jak jest Pcimu Dolnym ;)
    Ale tak jak ja mówię też jest w sądach w centrum polski. W dodatku taka
    praktyka była ustalona na szkoleniu z udziałem sędziego SN i jednej z
    autorek ustawy.
    Widać jednak po tym wszystkim że praktyka w skali Polski jest bardzo
    niejednorodna i wypadałoby ja ujednolicić.
    No i oczywiście widać że sejm nie potrafi uchwalić sensownej ustawy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 22. Data: 2006-06-28 07:08:53
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > niejednorodna i wypadałoby ja ujednolicić.
    > No i oczywiście widać że sejm nie potrafi uchwalić sensownej ustawy.

    a ta autorka to nie ma sobie nic do zarzucenia? ;)

    sejm to zbieranina, pewnie 90% poslow nie zrozumialo tekstu (z tych co w
    ogóle przeczytali) :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 23. Data: 2006-06-28 07:11:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > a ta autorka to nie ma sobie nic do zarzucenia? ;)

    Autorka to była pani z MS, która twierdziła że projekt był dobry. Że to
    sejm dopiero coś pozmieniał/ Ale pewnie zmyślała.

  • 24. Data: 2006-06-28 07:19:49
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Autorka to była pani z MS, która twierdziła że projekt był dobry. Że to
    > sejm dopiero coś pozmieniał/ Ale pewnie zmyślała.

    ej no, 5 § 2 kpk i trzeba jej dać wiarę :D

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 25. Data: 2006-06-28 16:30:02
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Aż to dziwnie wymyślili ten pkt 1.
    > Według mnie też powinno być bez dopłaty.

    U nas stwierdzili ,ze istota nakazowego jest m.in. to ,zeby wnosil oplate od
    zarzutow. Sek w tym ,ze wtedy caly wpis to wpis staly + 3/4 stalego = dziwna
    konstrukcja

    > Pewnie całkiem niedługo wypowie się na ten temat SN i stawiam na to że w
    > obydwu przypadkach będzie bez dopłat.

    Ciekaw jestem ale nie obstawiam bo w przypadku SN latwo mozna stracic :)

  • 26. Data: 2006-06-28 16:31:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > U nas stwierdzili ,ze istota nakazowego jest m.in. to ,zeby wnosil
    > oplate od zarzutow. Sek w tym ,ze wtedy caly wpis to wpis staly + 3/4
    > stalego = dziwna konstrukcja

    A nie opłata stała + 3/4 opłaty stosunkowej - tak byłoby zgodnie z
    ustawa, bo art. 28 dotyczy tylko pozwu ;)

  • 27. Data: 2006-06-28 16:42:28
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > A nie opłata stała + 3/4 opłaty stosunkowej - tak byłoby zgodnie z ustawa,
    > bo art. 28 dotyczy tylko pozwu ;)

    wlasnie nie..... oplata stala + 3/4 oplaty stalej.

    A z ciekawosci z jakiej jestes apelacji i jak jest u Ciebie... post
    upominawczo-uproszczone, nakazowo-uproszczone ????

    Zauwazylem ,ze w Czestochowie podobnie jak w Katowicach tylko z postu Sterna
    nie wiadomo czy od zarzutow pobieraja 3/4 stalej czy stosukowej

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2006-06-28 17:02:49
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > Zauwazylem ,ze w Czestochowie podobnie jak w Katowicach tylko z postu
    > Sterna nie wiadomo czy od zarzutow pobieraja 3/4 stalej czy stosukowej

    a juz wyjasniam
    WPS: 2523 zł

    opłata stała 100 zł,
    w postanowieniu o odrzuceniu zarzutów napisano, że pozwany miał zapłacić
    96 zł (czyli 3/4 stosunkowej)

    pzodrawiam

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 29. Data: 2006-06-28 17:10:26
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > 2. post upominawczo-uproszczone - powod wnosi oplate stala , w razie
    > wniesienia sprzeciwu nic powod nie doplaca

    a żeby namieszać, to mi coś wpadło do głowy.
    A czy żeby być konsekwentnymi, nie powinni brać przynajmniej opłaty
    podstawowej na podstawie 14 ust. 1 ? ;)

    pozdrawiam

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911