  • 11. Data: 2006-06-27 17:50:48
    Temat: Re: Wierzyciel pyta o zgode na umorzenie sprawy?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:e7rqbb$cco$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To co napisales powyzej dot. post stricte upominawczego. Inaczej jest w
    > uproszczonym i w postepowaniu "upominawczo-uproszczonym". Tam jest oplata
    > stala i w takiej sytuacji powod nie doplaca

    To twoja teoria i niech tak zostanie, chyba, że podasz coś na jej
    potwierdzenie, ja podałem.

  • 12. Data: 2006-06-27 19:20:54
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > To co napisales powyzej dot. post stricte upominawczego. Inaczej jest w
    > uproszczonym i w postepowaniu "upominawczo-uproszczonym". Tam jest
    > oplata stala i w takiej sytuacji powod nie doplaca

    gdzie tak orzekają ?

    bo u nas "upominawczo-uproszczone" to jeden wielki zgryz dla sądu ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 13. Data: 2006-06-27 19:21:29
    Od: stern <s...@0...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > To twoja teoria i niech tak zostanie, chyba, że podasz coś na jej
    > potwierdzenie, ja podałem.

    tylko procenty ci się pomyliły ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 14. Data: 2006-06-27 20:40:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > gdzie tak orzekają ?

    Wszędzie.

    > bo u nas "upominawczo-uproszczone" to jeden wielki zgryz dla sądu ;)

    Macie "problemowych sędziów" :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 15. Data: 2006-06-27 21:58:47
    Od: "Robert Matuszewski" <s...@o...pl>

    > W sytuacji gdy powod na tym etapie postepowania cofa powodztwo bez
    > zrzeczenia sie roszczenia wymagana jest zgoda pozwanego. W sytuacji gdy sie
    > zgodzisz mozesz wniesc o zwrot kosztow w ciagu 2 tygodni

    Pytanie do wszystkich, ktorzy pomogli mi juz w tym watku:
    Czy w takim razie taka zgoda nie ma zadnego haczyka dla mnie? I czy moge po
    prostu nic nie odpisac im i automatycznie uzanaja, ze sie zgadzam i bedzie po
    sprawie? (tak jest napisane, ze w przypadku braku braku sprzeciwu do umorzenia
    zgoda bedzie podtrzymana).
    Dziekuje za odpowiedzi, RM

  • 16. Data: 2006-06-27 22:10:22
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-27 23:58, Robert Matuszewski wrote:

    > Pytanie do wszystkich, ktorzy pomogli mi juz w tym watku:
    > Czy w takim razie taka zgoda nie ma zadnego haczyka dla mnie?

    Haczyk polega na tym, że mogą za miesiąc znowu wnieść pozew o te same
    pieniądze (jak znajdą inne dokumenty, albo zmieni się właściciel,
    zarząd, etc), dług sprzedać jakiejś firmie i ona będzie dochodziła
    roszczeń albo potrącić dług w przyszłości od tego co mieliby Tobie
    zapłacić i wtedy Ty musiałbyś ich pozywać. Z kolei prawomocny wyrok
    oddalający powództwo uniemożliwia dochodzenie roszczeń z tego
    zobowiązania. Dlatego czasem jest tak, że w interesie pozwanego leży
    doprowadzenie do wyroku (i dlatego Sąd się pyta). Poza tym haczyków nie ma.

> [...]
    > sprawie? (tak jest napisane, ze w przypadku braku braku sprzeciwu do umorzenia

    Jeśli powyższego się nie boisz, to możesz po prostu nic nie odpisać.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 17. Data: 2006-06-28 05:23:09
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > To twoja teoria i niech tak zostanie, chyba, że podasz coś na jej
    > potwierdzenie, ja podałem.

    Jak napisalem ponizej widac to nie moja teoria... ja akurat tego nie
    wymyslilem

  • 18. Data: 2006-06-28 05:25:07
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie tak orzekają ?
    >
    > bo u nas "upominawczo-uproszczone" to jeden wielki zgryz dla sądu ;)

    No bo te przepisy sa rzeczywiscie nieszczesliwie. W apelacji katowickiej tak
    przyjeli jak napisalem.

    Zostalo przyjete w sposob nastepujacy

    1. postepowanie "nakazowo-uproszczone" - powod wnosi wpis staly, w razie
    wniesienia zarzutow wzywa sie pozwanego o 3/4 oplaty stalej

    2. post upominawczo-uproszczone - powod wnosi oplate stala , w razie
    wniesienia sprzeciwu nic powod nie doplaca

  • 19. Data: 2006-06-28 06:31:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

> [...]
    >
    > 2. post upominawczo-uproszczone - powod wnosi oplate stala , w razie
    > wniesienia sprzeciwu nic powod nie doplaca

    Aż to dziwnie wymyślili ten pkt 1.
    Według mnie też powinno być bez dopłaty.

    Pewnie całkiem niedługo wypowie się na ten temat SN i stawiam na to że w
    obydwu przypadkach będzie bez dopłat.

  • 20. Data: 2006-06-28 06:40:26
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Pewnie całkiem niedługo wypowie się na ten temat SN i stawiam na to że w
    > obydwu przypadkach będzie bez dopłat.

    z brzmieniem art. 3, że opłata jest od pisma, to może być różnie ;)
    tak jest przyjęte w krakowie w gospodarczym

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911