  • 1. Data: 2009-11-16 15:15:32
    Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.11.2009 15:40), Liwiusz wrote:

    > Po pierwsze - nie dwuletni, tylko roczny.
    >
    > Po drugie: nie do gwarantowania, tylko do odpowiadania za wady
    > tkwiące tylko w momencie zakupu
    >
    > Po trzecie: mamy tutaj ciekawe zagadnienie - czy ustalenia między
    > stronami są mniej ważne od regulaminu allegro? I co z transakcjami w
    > relacji firma-konsument, gdzie odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłącza
    > ustawa.
    >
    > Można się spierać na ten temat długo, a odpowiedź i tak przyniósłby
    > tylko dyskutowany już PROCES POKAZOWY :)

    Trochę mnie ten temat interesuje, bo będę miał na allegro do sprzedania
    trochę używanego sprzętu i niepokoiły mnie rękojmia i uprawnienia
    konsumenckie.

    Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
    umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
    tak planuję to zrobić). Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
    na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?

    Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
    roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
    kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.

    Nie chciałbym jednak żeby po roku od zakupu ktoś będący przedsiębiorcą
    zaczął się domagać zwrotu kasy bo w routerze źle działa filtrowanie
    pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
    że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być
    zrobione nieco "po łebkach").

    p. m.

  • 2. Data: 2009-11-16 15:18:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Już się przy okazji jakoś z grupy dowiedziałem "niezgodność towaru z
    > umową" można "wyłączyć" poprzez wystawienie przedmiotu na licytację (a
    > tak planuję to zrobić).

    Ktoś Cię okrutnie oszukał. Licytacja chroni jedynie przed zwrotem w
    ciągu 10 dni, natomiast nie wyłącza odpowiedzialności za niezgodność z
    umową.

    Jednak jeśli sprzedajesz jako osoba fizyczna (a nie firma), to i tak
    niezgodność z umową w pojęciu konsumenckim nie ma zastosowania.

    >Jak jednak jest z rękojmią? Czy fakt że sprzedam
    > na aukcji/licytacji jakoś wpływa na rękojmię?

    Nie wpływa.

    > Np. mam do sprzedania router, który mi działał sprawnie przez ponad pół
    > roku, ale zaczął działać "dziwnie" z wyższą opcją neostrady. Dlatego
    > kupiłem nowy a ten chcę sprzedać.

    To napisz, że działa "dziwnie" z wyższą opcją neostrady - nie
    odpowiadasz za wady, o których kupujący wiedział.

> [...]
    > pakietów (którego nigdy nie używałem, ale jest duże prawdopodobieństwo
    > że działa źle, bo to tani routerek i funkcjonalności "poboczne" mogą być

    To, czy to będzie przedsiębiorca nie ma znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-16 15:34:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.11.2009 16:18), Liwiusz wrote:

    > Ktoś Cię okrutnie oszukał.

    Sam się oszukałem :). Pobieżnie czytałem to i pobieżną wiedzę uzyskałem ;)

> [...]
    >
    > Jednak jeśli sprzedajesz jako osoba fizyczna (a nie firma), to i tak
    > niezgodność z umową w pojęciu konsumenckim nie ma zastosowania.

    No właśnie jako przedsiębiorca. Routerek kupiony "na firmę".

    > Nie wpływa.

    > To napisz, że działa "dziwnie" z wyższą opcją neostrady - nie
    > odpowiadasz za wady, o których kupujący wiedział.

    Hmm, tylko taki routerek ma 100 funkcjonalności które marketingowo
    wsadzili w ten biedny mały sprzęcik, z których większości nie próbowałem
    nawet używać (bo mi niepotrzebne).

    Chciałbym napisać że "działa z neostradą w prędkościach X,Y i Z.
    Sprawdzone i działające funkcjonalności to A,B,C i D, za funkcjonowanie
    reszty opcji nie biorę odpowiedzialności".

    Tylko mam dziwne wrażenie że coś takiego wcale mnie z tej
    odpowiedzialności nie zwolni :).

    > To, czy to będzie przedsiębiorca nie ma znaczenia.

    No jak nie ma .. przedsiębiorca będzie się mógł powołać na rękojmię,
    konsument na niezgodność towaru z umową.

    p. m.